ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 14 شهريور 1403
چهارشنبه 14 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 29 بهمن 1393     |     کد : 85316

ایران؛ هدف بزرگ‌ترین جاسوسی آمریکا

در بزرگ‌ترین جاسوسی دیجیتال جهان، آژانس امنیت ملی آمریکا به اکثر هارددیسک‌های موجود در جهان نفوذ کرده است...

در بزرگ‌ترین جاسوسی دیجیتال جهان، آژانس امنیت ملی آمریکا به اکثر هارددیسک‌های موجود در جهان نفوذ کرده است
ایران؛ هدف بزرگ‌ترین جاسوسی آمریکا
 

سال‌هاست که واشنگتن به‌عنوان بزرگترین دولت جاسوس جهان، پروژه‌هایی را برای دریافت اطلاعات از کشورهای مختلف به اجرا گذاشته و تلاش می‌کند با این روش، سلطه اطلاعاتی خود را بر جهان تحمیل کند. هر از چندگاهی درز اطلاعاتی در این کشور، ابعادی از برنامه‌های جاسوسی این کشور را روشن کرده و باعث واکنش دولت‌هایی می‌شود که بعضا روابط نزدیکی با ایالات متحده دارند.

پس از افشاگری‌هایی که آسانژ در سایت ویکی‌لیکس داشت و پس از آن اسنودن در گفت‌وگو با مطبوعات غربی پرده از برخی رازهای جاسوسی دولت آمریکا برداشت، حالا متخصصان امنیت دیجیتال در کمپانی کسپراسکای در یک نشست بزرگ تحلیلگران امنیت اعلام کرده‌اند که آژانس امنیت ملی آمریکا از دست‌کم ۱۴سال پیش قابلیت جاسوسی و نفوذ به بیشتر هارددیسک‌های موجود در جهان را داشته است. گفته می‌شود آنچه کسپراسکای بتازگی کشف کرده، از عظیم‌ترین و پیچیده‌ترین پروژه هک و جاسوسی دیجیتال جهان پرده برمی‌دارد. به گزارش این شرکت، ایران آلوده‌ترین کشوری است که کامپیوترها و شبکه‌های آن در بخش‌های اقتصادی، دیپلماتیک و انرژی و همین طور موسسات تحقیقاتی، دانشگاه‌ها و مخابرات هدف قرار گرفته و در واقع هدف اصلی اجرای پروژه جاسوسی یاد شده بوده است.

اگرچه کسپراسکای به صراحت نامی از کشور مسئول حملات سایبری نبرده، اما گفته است که که این حملات با بدافزار استاکس‌نت که تجهیزات غنی‌سازی ایران را هدف قرار داد، مرتبط است. به ادعای رسانه‌های غربی، استاکس‌نت بخشی از پروژه‌ای بزرگ‌تر با اسم رمز «بازی‌های المپیک» بود که مشخص شد توسط سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل سازماندهی شده است.

به این ترتیب روشن است که برنامه تازه افشاشده دولت آمریکا برای جاسوسی از کشورهای مختلف، کشورمان را هدف گرفته و طی آن تلاش شده است تا از این طریق اطلاعات پیشرفت‌های علمی، تحقیقاتی و صنعتی ایران در اختیار واشنگتن قرار گیرد. اقدامی که نشان می‌دهد ایالات متحده و رژیم صهیونیستی در سال‌های اخیر تا چه اندازه نگران توسعه علمی در ایران بوده‌‌اند. با وجود این‌که نهادهای بین‌المللی معمولا در برابر برنامه‌های جاسوسی آمریکا سکوت می‌کنند، اما اقدام واشنگتن در ناامن‌سازی فضای سایبری و پنهان کردن بدافزار جاسوسی در هارددیسک‌ها به‌گونه‌ای واضح نقض حقوق بین‌المللی با هدف حفظ انحصار علمی در جهان محسوب می‌شود.


نوشته شده در   چهارشنبه 29 بهمن 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode