ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 14 شهريور 1403
چهارشنبه 14 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 23 فروردين 1393     |     کد : 70311

اعلام شرایط جدید ساماندهی معلمان

معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با تشریح ساماندهی معلمان در سال جدید گفت: در طرح جامع ساماندهی نیروی انسانی آموزش...




معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با تشریح ساماندهی معلمان در سال جدید گفت: در طرح جامع ساماندهی نیروی انسانی آموزش و پرورش پیشنهاد شده معلمان براساس تجربه و صلاحیت حرفه‌ای ساماندهی شوند و زمان حضورشان در مدرسه به غیر از موارد خاص پزشکی یا تبعیت از همسر حداقل برای یک دوره تحصیلی پیش بینی شده است.

احمد عابدینی در گفت‌وگو با مهر افزود: برای ساماندهی معلمان باید جایگاه آنها تثبت شود که بهترین راه برای این تثبیت، استفاده از تجارب آنها حداقل برای یک دوره تحصیلی و کاهش جابه‌جایی فرهنگیان است.

وی با بیان این‌که ساماندهی معلمان یکی از راه‌های کیفیت بخشی آموزشی است، تاکید کرد: برای ساماندهی معلمان باید برنامه‌ریزی‌ها به‌گونه‌ای باشد که معلم حداقل در یک دوره تحصیلی در همان مدرسه حضور داشته باشد تا هم دانش‌آموزان را بخوبی شناسایی کند و هم برنامه‌های آموزشی به دانش‌آموزان بدهد.

به گفته عابدینی، اگر هر سال امکان جابه‌جایی و نقل و انتقال برای معلمان ایجاد شود، مشکل فعلی آموزش و پرورش که ازدیاد نیرو در برخی از شهرها و استان‌ها و کمبود در برخی از مناطق محروم است، ادامه می‌یابد. وی عنوان کرد: اگر امکان جابه‌جایی هرساله برای معلمان ایجاد شود، قطعا برخی از معلمان بخوبی نمی‌توانند به وظایف خود به نحو شایسته عمل کنند و آموزش دانش‌آموزان ممکن است ناقص انجام شود که قطعا نتیجه آن به ضرر سیستم آموزشی و دانش‌آموز خواهد بود.

معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش اظهار کرد: ساماندهی بیش از یک میلیون نیروی تحصیلکرده آموزش و پرورش کار مشکلی است، اما باید این کار انجام شود تا دیگر هر‌سال با مشکل جابه‌جایی نیروها در وزارتخانه بزرگی همچون آموزش و پرورش مواجه نشویم.



نوشته شده در   شنبه 23 فروردين 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode