ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 17 فروردين 1393     |     کد : 69969

براي خدمت به مردم بايد طرحي نو در اندازيم

رئيس جمهوري تصريح کرد:برخي‌ها مي‌خواهند ما را مشغول حاشيه و حاشيه‌سازي‌ها کنند که از اصل کار باز بمانيم، ولي ما نبايد خود را مشغول اين حاشيه و حاشيه‌سازي‌ها کنيم.

رئيس جمهوري:
براي خدمت به مردم بايد طرحي نو در اندازيم


رئيس جمهوري تصريح کرد:برخي‌ها مي‌خواهند ما را مشغول حاشيه و حاشيه‌سازي‌ها کنند که از اصل کار باز بمانيم، ولي ما نبايد خود را مشغول اين حاشيه و حاشيه‌سازي‌ها کنيم.

به گزارش ايسنا ، حجت‌الاسلام و المسلمين دکتر حسن روحاني ظهر ديروزدر ديدار جمعي از کارکنان نهاد رياست جمهوري که در مسجد سلمان نهاد رياست جمهوري برگزار شد، در بخشي از سخنان خود با اشاره به پيشرفت‌ها و دستاوردهاي دولت در عرصه‌هاي مختلف از جمله در حوزه سياست خارجي در مدتي که مسئوليت را برعهده گرفته است گفت: ما درعرصه سياست خارجي موفقيت بزرگي به دست آورده‌ايم، ولي چون اکنون در ابتداي مسير راه هستيم در اين ارتباط کمتر حرف مي‌زنيم و ان‌شاءالله وقتي اين مسير به پايان رسيد مسائل را در اين زمينه باز مي‌کنم و خيلي‌ها خجل مي‌شوند.

رئيس جمهوري گفت: ملت ما کار بزرگي را انجام داده است و کساني که امروز در سياست خارجي ما قدم‌هاي استوار همراه با تدبير برمي‌دارند، پشتوانه آن ها حمايت مردم ايران و هدايت‌هاي مقام معظم رهبري است.

وي ادامه داد: در زمينه اقتصادي هم حرکت و مسير ما، درست بوده و نشان‌دهنده تدبير، خرد، مشورت جمعي و تلاش تمام اقتصاددانان کشور و همچنين مسئولان اقتصادي است که به دولت کمک کرده و مي‌کنند.

رئيس جمهوري با اشاره به کاهش تورم نقطه به نقطه و تورم سالانه در سال گذشته گفت: امسال هم قول مي‌دهيم تا پايان سال تورم به 25 درصد کاهش پيدا کند.

روحاني افزود: در زمينه اشتغال هم بار سنگين و راه دشواري را پيش ‌رو داريم و طبق اعلام مرکز آمار قدم‌هاي اوليه‌ را در اين زمينه برداشته‌ايم و بيکاري اندکي کاهش پيدا کرده است ولي تا رسيدن به نقطه مطلوب راه درازي درپيش داريم و همه بايد کمک کنيم.

رئيس جمهوري ادامه داد: براي بهتر خدمت کردن همه نظر بدهند و راه بهتر را پيشنهاد کنند. براي بهره‌وري بيشتر همه بايد به سهم خودشان تلاش کنند، استعداد، فکر و برنامه‌ريزي خود را در اين زمينه به کار بگيرند و به مسئولان تذکر دهند.

وي ادامه داد: انتقاد و پيشنهاد سازنده نه تنها خوب ، بلکه بيان آن وظيفه همه است. بايد همديگر را نقد سازنده کنيم تا کار بهتر و مفيدتر انجام شود. مردم را اميدوارتر کنيم.

روحاني افزود: امسال برنامه سختي پيش‌رو داريم و ان‌شاءالله به اذن الهي و به لطف خداوند و به کمک مردم همه آن ها را انجام مي‌دهيم.

وي تصريح کرد: من علي‌رغم مشکلات، به آينده بسيار اميدوارم و مي‌دانم که با همت و تلاش و هوشياري و وحدت مردم مي‌توانيم در طي کردن مسير موفق شويم.

رئيس جمهوري افزود: هيچ چيز بالاتر از وحدت نيست و هيچ چيز بدتر از تفرقه،‌ انشقاق و جدايي نيست. بياييد به هم نزديک شويم و دل‌ها را پاک و صاف کنيم.

روحاني گفت:نمي‌دانيد که اتهام چه اشتباه بزرگي است. اگر کسي خطاي کوچکي کرده است خطايش را بزرگ نکنيم و اگر خطا بوده آن را تبديل به خيانت نکنيم و اگر خيانت کوچکي بوده آن را بزرگ و بزرگتر نکنيم.

روحاني با تاکيد مجدد بر اهميت وحدت گفت: چه خيري در جدايي،‌ انشقاق و فاصله وجود دارد؟ چه خاصيتي در آن ها وجود دارد که بعضا بازهم آن را دنبال مي‌کنيم؟ ما بايد به هم نزديک شويم. همه ما ايراني هستيم و بايد براي ايران تلاش کنيم. همه ما مسلمان هستيم و بايد براي اسلام و اجراي اخلاق محمدي تلاش کنيم. اگر باهم باشيم، دست به دست هم بدهيم و برادرانه در کنار هم باشيم دست خداوند هم کنار ما خواهد بود، روي سر ما خواهد بود و دست خداوند يعني قدرت خداوند. قدرت الهي که آمد هر مشکلي آسان مي‌شود و ما کاري کنيم که خدا با ما باشد و اگر خدا با ما باشد، همه چيز حل مي‌شود.

وي در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود با تبريک سال نو به کارکنان نهاد رياست جمهوري و ملت ايران گفت: ان‌شاءالله سالي پر از خير، برکت، وحدت، رشد، توسعه، شکوفايي و معنويت براي همه ما باشد. ان‌شاءالله همگي در پناه الطاف امام زمان و امام هشتم باشيم و ان‌شاءالله که سال، روز و روزگار همه ما نو باشد و روز به روز در مسير پيشرفت و تعالي هرچه بيشتر حرکت کنيم و به همديگر کمک کنيم و به مسئوليت‌هايي که بر عهده داريم توجه کنيم.

رئيس جمهوري باتاکيد براين که ان‌شاءالله امسال سالي توام با عزت و برکت براي همه باشد، خاطر نشان کرد: ما در هر کجا که هستيم و هر مسئوليتي که داريم ،بايدآن را تبديل به فرصتي براي رضاي خداوند و خدمت به خلق خداوند کنيم.

روحاني گفت: وقتي که يک روزي را آغاز به کار مي‌کنيم، در پايان وقت آن روز برگرديم و نگاه کنيم و ببينيم که با چه عملي خداوند متعال را خشنود کرديم؛ چرا که اگر خداوند خشنود شود، امام زمان هم از ما راضي خواهد بود. ببينيم چه کاري براي خدمت به مردم کرده‌ايم و چه گره‌اي از کار مردم باز کرد‌ه‌ايم.

رئيس جمهوري خطاب به کارکنان نهاد رياست جمهوري گفت: شما در جايي کار مي‌کنيد که بالاترين سطح ستادي براي اداره کشور است. مردم در سال گذشته با همت و توان خود به صحنه انتخابات آمدند تا شايد روزگار بهتري را تجربه کنند. مردم پاي صندوق انتخابات آمدند که روزي نو را ببينند. اساسا نوروز يعني روز، سال و لحظه نو.

وي ادامه داد: اگر به دوران کودکي خود برگرديم يادمان هست که موقع تحويل سال لباس نو مي‌خريديم و به تن مي‌کرديم و دنبال عيدي دادن و عيدي گرفتن بوديم. اکنون هم روز را نو ببينيم و براي انجام مسئوليت‌هاي خود و خدمت به مردم حرکتي نو را آغاز کنيم و هر کدام از ما که بتوانيم خدمت بيشتري به مردم بکنيم امسال را نوروز داشته‌ايم و در واقع سال ما نو شده است، ولي اگر کسي نسبت به سال گذشته ميزان خدمت خود را بکاهد يعني نوروزي نداشته و کهنه روزي را نوروز ناميده است.

رئيس جمهوري با تاکيد بر اين‌که همه ما بايد در صحنه خدمت به مردم تلاش کنيم، گفت: مردم مشکلات و مسائل فراواني دارند. دردها و رنج هاي فراواني دارند و در طول اين سال‌هاي پس از پيروزي انقلاب اسلامي با تمام فراز و نشيب‌ها به انقلاب، ‌نظام و رهبري وفادار مانده‌اند. در هشت سال جنگ وفادار ماندند و براي دفاع از کشور تلاش کردند و بعد از آن هم براي ساختن و آباداني کشور وفادار ماندند.روحاني با بيان اين‌که ما بايد از بزرگان ياد بگيريم که چه کنيم، به عکس‌هاي نصب شده شهيدان رجايي و باهنر در مسجد سلمان نهاد رياست جمهوري اشاره کرد و گفت: من به هردو آن ها به شدت اراد ت مي‌ورزيدم و ساعت‌هاي فراواني را در خدمت آن ها بودم. مرحوم رجايي حرف بسيار مهمي داشت که آن را هم عمومي مي‌گفت و هم خصوصي آن را به من گفت. او مي‌گفت که من آمده‌ام آبرويم را بدهم. اين سخن را يک بار هم در مجلس گفت.

وي اضافه کرد: تاکسي آبرويش را نداده باشد نمي‌فهمد اين حرف چه معنا دارد. جان دادن سخت است، ولي در برابر آبرو دادن، آسان است. رجايي مي‌گفت من آمده‌ام که آبروي خود را بدهم و اين حرف بسيار مهمي است و ما بايد از اين شهيد بزرگوار به عنوان الگو ياد بگيريم.

روحاني با گراميداشت ياد شهيدان رجايي و باهنر اظهارداشت: يادم هست که در اين ساختمان با آقايان شهيد بهشتي، شهيد باهنر، آيت‌الله هاشمي رفسنجاني و مقام معظم رهبري جلسه‌اي داشتيم و مرحوم رجايي پشت ميز نشسته‌ بودند و يک سري اسناد را امضا مي‌کردند که بعد به جلسه ما ملحق شوند. ساعت از 11 شب گذشته بود و شهيد رجايي پشت ميز خوابشان برده بود. من مي‌خواستم که ايشان را بيدار کنم که مرحوم بهشتي گفتند :بيدارشان نکنيد ايشان دو شب است که نخوابيده است.

رئيس جمهوري با اشاره به ايثار و فدارکاري و تلاش شهيد رجايي و همچنين اخلاق، ادب، مهرباني و ‌انسانيت شهيد باهنر گفت: اين بزرگان شخصيت‌هاي بسيار ارزشمندي بودند، اين‌ها همه الگوي ما هستند.

روحاني ادامه داد: امام، رهبري، بزرگان نظام، شهدا و جانبازان و ايثارگران همه براي ما الگو هستند و ما بايد در سال نو خودمان را براي خدمت بيشتر آماده کنيم.

رئيس جمهوري با بيان اين‌که ما همه بايد براي پيشبرد امور و سازندگي کشور و خدمت به مردم دست به دست هم بدهيم، تصريح کرد: کاري که انجام مي‌دهيم اگر خير بود، همه در آن شريک هستند و اگر خدا ي ناکرده اشتباه بود، من آن را برعهده مي‌گيرم، هم در دنيا و هم در آخرت. پاي تصميمي که گرفته‌ام مي‌ايستم و مسئوليت آن را در محضر عدل الهي هم بر عهده مي‌گيرم چون مسئوليت را پذيرفته‌ام.

وي ادامه داد: بيش از هفت و نيم ماه از عمر دولت يازدهم گذشته است و ما همه در حد توان و فکر خودمان تلاش کرديم و اين تلاش را ادامه مي‌دهيم. من از مسئولان دولتي در سراسر کشور هم تشکر مي‌کنم و هم راضي هستم؛ چرا که ما در اقتصاد، در مسائل اجتماعي و در زمينه‌هاي فرهنگ، سياست داخلي و خارجي با هدايت‌هاي مقام معظم رهبري کارهاي بزرگي انجام داده‌ايم و قدم‌هاي مهمي را برداشته‌ايم

روحاني با اشاره به برخي از تخريب‌ها که عليه دولت صورت مي‌گيرد گفت: اين که عده‌اي نشسته‌اند و صبح تا شب به اسم انتقاد تخريب مي‌کنند و قلم و بيان آن ها آزاد است نشان مي‌دهد که فضاي ما آزاد است.

البته تخريب و بداخلاقي کار خوبي نيست. آزادي زيبا ست، ولي بايد از آزادي حسن استفاده را بکنيم. نبايد خود را مشغول به حاشيه و حاشيه‌سازي‌ها کنيم. برخي مي‌خواهند ما را مشغول حاشيه و حاشيه‌سازي‌ها کنند که از اصل کار باز بمانيم.

براساس اين گزارش ، در اين مراسم اسحاق جهانگيري معاون اول رئيس جمهوري و همچنين نهاونديان رئيس دفتر رئيس جمهوري سخنراني کردند.


نوشته شده در   يکشنبه 17 فروردين 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode