ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 17 مهر 1392     |     کد : 60830

آخوندی: هر وزارتخانه ای وظیفه خود را در مسکن مهر انجام دهد

وزیر راه و شهرسازی از واگذاری تدریجی واحدهای مسکن مهر خبر داد و گفت: وظیفه هر وزارتخانه‌ای در طرح مسکن مهر به عهده خودش است و قرار نبوده وزارت راه و شهرسازی همه کارها را انجام دهد.

وزیر راه و شهرسازی از واگذاری تدریجی واحدهای مسکن مهر خبر داد و گفت: وظیفه هر وزارتخانه‌ای در طرح مسکن مهر به عهده خودش است و قرار نبوده وزارت راه و شهرسازی همه کارها را انجام دهد.

به گزارش ایسنا، عباس آخوندی در حاشیه یازدهمین همایش روز بتن درجمع خبرنگاران با اشاره به افتتاح تدریجی واحدهای مسکونی مهر اظهار کرد: واحدهای مسکن مهر بتدریج در حال تکمیل است و واگذار می‌شود. وی درباره این‌که برخی طرح‌ها از استحکام کافی و بتن مناسب برخوردار نیست، گفت: برخی طرح‌ها بررسی شد؛ اما نمی‌توان گفت تمام واحدهای مسکن مهر مشکل دارد.

آخوندی با اشاره به عمر مفید ساختمان و استفاده از مقررات ملی ساختمان در ساخت و سازها افزود:‌ عمر مفید ساختمان‌ها به مقررات ملی شهرسازی برمی‌گردد.

به گفته وزیر راه و شهرسازی، در مواردی که شهرسازی عدول می‌کند و ساختمان‌های دو، سه سال ساخت تخریب و به جای آن ساختمان‌های با طبقات بیشتر ساخته می‌شود به کیفیت ساخت و ساز مربوط نیست، بلکه باید احیای اقتصادی شود.

وی گفت: میزان تولید سیمان در کشور به 80 تن رسیده و چگونگی استفاده از انواع این محصولات باید توسعه یابد. وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: در استفاده از ملات خشک در ساختمان سازی که هزینه‌بر است و دورریز زیادی دارد، باید دقت شود.

آخوندی افزود: باید بتوانیم در سطح منطقه در تولید سیمان و بتن رقابت ایجاد کنیم و این رقابت باید هم در بخش راه و هم در بخش مسکن ایجاد شود.

وی تاکید کرد: روکش‌های بتنی می‌تواند جایگزین آسفالت‌های موجود شود به طوری که درساختمان‌ها ابتدا با آموزش به عموم بتدریج مورد استفاده قرار گیرد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که مردم عادی در ساختمان‌سازی خود از ملات خشک استفاده می‌کنند، گفت: اکنون کارخانه‌های سیمان می‌توانند ملات‌های خشک و آماده را برای ساختمان‌سازی مقاوم تهیه کنند؛ اما استفاده از این مصالح نیازمند آموزش بیشتر است، چرا که پاکیزگی محیط زیست و افزایش راندمان ساخت و ساز را دربر دارد.


نوشته شده در   چهارشنبه 17 مهر 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode