ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 30 شهريور 1392     |     کد : 59824

آژانس انرژی اتمی مانع پیوستن اسرائیل به ان‌پی‌تی شد

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با پیشنهاد کشورهای عربی مبنی بر پیوستن رژیم صهیونیستی به معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای مخالفت کرد.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با پیشنهاد کشورهای عربی مبنی بر پیوستن رژیم صهیونیستی به معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای مخالفت کرد.این قطعنامه با 159 عضو به رای گذاشته شد. طبق آن، کشورهای حامی این طرح از وجود ذخایر اتمی رژیم صهیونیستی ابراز نگرانی کرده و خواستار پیوستن آنها به معاهده منع گسترش تسلیحات اتمی شدند که رای نیاورد.
به گزارش خبرگزاری رویترز، قطعنامه پیشنهادی از سوی برخی از کشورهای عربی علیه زرادخانه های اتمی گسترده این رژیم در نشست آژانس اتمی سازمان ملل شکست خورد.

این طرح که در نشست سالانه آژانس بین المللی انرژی اتمی مطرح شد با مخالفت 51 کشور، حمایت 43 کشور و رای ممتنع 32 کشور روبرو شد.

رژیم اشغالگر اسرائیل که زرادخانه های گسترده تسلیحات اتمی در اختیار دارد هنوز به معاهده منع گسترش تسلیحات اتمی (NPT) نپیوسته است.

این قطعنامه امروز (جمعه) در آژانس بین المللی انرژی اتمی با 159 عضو به رای گذاشت شد. طبق آن، کشورهای حامی این طرح از وجود ذخایر اتمی رژیم صهیونیستی ابراز نگرانی کرده و خواستار پیوستن آنها به معاهده منع گسترش تسلیحات اتمی شدند که رای نیاورد.

به گزارش شبکه المیادین، بدر بن محمد، نماینده کشورهای عربی در آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز (جمعه) خواهان این امر شد که بررسی مسئله توانایی های اتمی اسرائیل ادامه داشته باشد.

بدر در بیانیه گروه عربی که امروز آن را قرائت کرد، عنوان داشت: در این پیش نویس از اسرائیل خواسته می شود که به معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای بپیوندد و تمام تاسیسات خود تحت نظارت آژانس قرار دهد.

وی تاکید کرد که برقراری صلح و امنیت در خاورمیانه با مخالفت رژیم صهیونیستی برای پیوستن به معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای مسائله ای دست نیافتنی باقی خواهد ماند.(ایسنا)


نوشته شده در   شنبه 30 شهريور 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode