ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 23 تير 1392     |     کد : 56499

جنجال به بهانه یک واگذاری

در پی اظهارات اخیر اکبر ترکان، مشاور رئیس جمهور منتخب درباره مصوبه دولت برای واگذاری زمین نمایشگاه بین‌المللی تهران به سازمان صداوسیما مدیر کل روابط عمومی این سازمان گفت: سخنان آقای ترکان غیرحقوقی، غیراخلاقی و مغایر با سیاست‌های اعتدال رئیس‌جمهور منتخب است.



در پی اظهارات اخیر اکبر ترکان، مشاور رئیس جمهور منتخب درباره مصوبه دولت برای واگذاری زمین نمایشگاه بین‌المللی تهران به سازمان صداوسیما مدیر کل روابط عمومی این سازمان گفت: سخنان آقای ترکان غیرحقوقی، غیراخلاقی و مغایر با سیاست‌های اعتدال رئیس‌جمهور منتخب است.

به گزارش روابط عمومی صداوسیما، سیدمحمدتقی سهرابی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به مصاحبه ترکان در این خصوص گفت: متاسفانه جناب آقای ترکان طی مصاحبه‌ای بدون توجه به سوابق حقوقی و با تعابیر غیراخلاقی و به‌دور از شأن رئیس‌جمهور منتخب این انتخاب هیات دولت را در راستای قدردانی متقابل توصیف کرد.مدیرکل روابط عمومی سازمان صداوسیما عنوان کرد: آیا اختلاف بین دستگاه‌ها که می‌تواند براحتی و از مجاری قانونی حل و فصل شود و همه باید به آن پایبند باشند، باید به میان مردم کشیده شده و خوراک تبلیغاتی برای بیگانگان فراهم کند؟

وی با اشاره به مصوبه هیات دولت در مورد واگذاری زمین مجاور جام‌جم که متعلق به نمایشگاه بین‌المللی است، گفت: مصوبه دولت دو بخش دارد که یک بخش آن مربوط به اختیارات دولت است و بخش دیگر آن به صورت لایحه به مجلس ارسال می‌شود.سهرابی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: طبیعی است که در جلسات دولت وقتی موضوعی بین دو دستگاه مطرح می‌شود، ممکن است یکی از طرفین با مصوبه نهایی مخالف بوده و به طور مستدل مخالفت خود را اعلام کند، ولی نهایتا همگی پایبند به مصوبه دولت هستند.

سهرابی خاطرنشان کرد: این‌گونه نگاه بخشی به اداره کشور حتما در آینده گریبانگیر دولت جدید نیز خواهد بود.

وی افزود: از آقای ترکان با آن سابقه طولانی بعید است که به چنین مساله‌ای بی‌توجه باشد.

وی گفت: به نظر ما، سخنان ایشان نه‌تنها غیرحقوقی و غیراخلاقی است؛ بلکه با سیاست‌های اعتدال و عقلانیت و تدبیر رئیس‌جمهور منتخب نیز منافات دارد. حرمت امامزاده را متولی نگه می‌دارد.

ترکان در اظهاراتی این مصوبه دولت را واگذاری شبهه‌دار امکانات دولتی در روزهای پایانی دولت دهم خوانده بود و از آن انتقاد کرده بود که این اظهارات بازتاب گسترده ای در رسانه ها داشت.

اینگونه واکنش ها و بازتاب آن در رسانه ها از آنجا بود که صدا وسیما چندی قبل در همایشی از تلاش های دولت احمدی نژاد تجلیل کرده بود و ترکان و منتقدان مصوبه اخیر دولت تلاش داشتند به نوعی وانمود کنند که این دو موضوع به یکدیگر مرتبط است.

مفتح: چنین برداشتی بچگانه است

اما محمدصادق مفتح، قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت چنین برداشتی را از مصوبه اخیر دولت در خصوص واگذاری زمین نمایشگاه بین المللی به صدا و سیما بچگانه می خواند و تاکید می‌کند که این مصوبه قطعا ربطی به همایش تجلیل از احمدی نژاد در صدا و سیما ندارد.

وی در گفت وگو با جام جم با تاکید بر این‌که دولت تا آخرین روز باید کارهای خود را پیگیری کند، می گوید: بدترین کار این است که دولت کار را رها کند و بنشیند تا این‌که دولت بعدی کار را بگیرد؛ ما نمی توانیم منتظر بنشینیم و ببینیم که سلیقه دولت بعدی چگونه است. مفتح همچنین درباره فضاسازی برخی رسانه‌ها درباره مصوبه اخیر دولت گفت: این فضاسازی ها درست نیست و اینگونه نیست که مثلا این مصوبه تاثیر خیلی بزرگ و وحشتناکی بر اقتصاد داشته باشد.

مصوبه ای که پیشینه آن به سال 88 بر می گردد

اما نکته دیگری که در مورد این مصوبه مطرح است این است که بر خلاف آن چیزهایی که برخی رسانه ها و افراد در مورد دلایل این واگذاری مطرح می کنند پیشینه آن به چند سال قبل بر می گردد.

مدیر روابط عمومی سازمان صدا و سیما درباره سوابق درخواست واگذاری زمین مجاور جام‌جم گفت: سوابق این درخواست از مرداد ماه 1388 است که به دلیل نیاز کشور به توسعه شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی در جنگ رسانه‌ای و ضرورت گسترش سالن‌های تولید و استودیوهای ضبط و پخش و محل برگزاری مسابقات تلویزیونی، توسعه شبکه‌های برون‌مرزی و ده‌ها نیاز دیگر، این منطقه مناسب‌ترین گزینه تشخیص داده شده است. وی ادامه داد: با توجه به فراز و نشیب‌های تصمیم‌گیری درخصوص این پروژه از جمله قرار گرفتن در فهرست اصل 44 و تغییرات بعدی و عدم استفاده از این محل برای نمایشگاه‌های بزرگ به دلیل مشکل جدی ترافیک و مخالفت اکثر دستگاه‌های مرتبط، این مصوبه یک اقدام مطالعه شده و کارشناسی در راستای نیازهای واقعی کشور است که امیدواریم مراحل بعدی و قانونی خود را نیز طی کند.

مقیمی: اگر به کمک مجلس نیاز باشد حتما کمک خواهد کرد

احمدعلی مقیمی، نماینده مردم بهشهر در مجلس هم درباره پیشینه این ماجرا گفت: از نیمه دهه 70 که ما در صدا و سیما بودیم بحث نقل و انتقال نمایشگاه بین‌المللی مطرح بود و با توجه به بحث های امنیتی و جایگاه رسانه ملی در نبرد رسانه ای و ضرورت گسترش صدا و سیما از همان موقع این بحث مطرح بود که زمین نمایشگاه به صدا و سیما داده شود.

وی با انتقاد از برخی اظهار نظرها مبنی بر اینکه تصمیمات روزهای آخر دولت قانونی نیست گفت: ما چیزی به نام روزهای اول و آخر نداریم و میان وضع حقوقی من نماینده و یا رئیس جمهور بین روز اول و آخر فرقی نیست و همان اختیاراتی را که در روز اول داریم در روز آخر هم داریم.

مقیمی تاکید کرد: دولت تا دوازدهم مرداد اختیار تصمیم گیری دارد و تصمیماتش نافذ است. نماینده بهشهر در مجلس همچنین با نادرست خواندن موضع برخی افراد که این مصوبه دولت را به مراسم تجلیل صدا و سیما از احمدی نژاد مربوط می دانند گفت: تجلیل از روسای جمهور سنت صدا و سیماست و پایه خوبی گذاشته شده است شاهد بودیم هنگامی که دوره ریاست جمهوری سید محمد خاتمی هم به پایان رسید صدا و سیما در مراسمی مشابه از وی نیز تجلیل کرد. مقیمی درباره این اظهار نظر معاون اول رئیس جمهور مبنی بر این که ممکن است برای واگذاری زمین نمایشگاه به مصوبه مجلس نیاز باشد، گفت: مجلس در طول هشت سال گذشته نشان داده است نسبت به صدا و سیما حساس است و از هیچ تصمیمی برای تقویت آن کوتاهی نمی کند.

وی گفت: رسانه ملی خط مقدم جنگ نرم علیه دشمنان است و مجلس آمادگی کامل دارد صدا و سیما را کمک کند و اگر به نظر مجلس نیازی باشد ،حتما کمک خواهد کرد.

بذرپاش: این تصمیم، یک‌شبه گرفته نشده است

مهرداد بذرپاش، رئیس کمیته صنعت مجلس شورای اسلامی، موضوع مطرح شده توسط برخی رسانه‌ها مبنی بر سیاسی بودن تصمیم دولت را حرفی غیرقابل قبول دانست و تاکید کرد که اگر قرار باشد تصمیمات دولت تا روز آخر قابل اجرا نباشد یا احیانا تصمیمات را سیاسی بدانیم، پس بهتر بود زمان تشکیل دولت جدید بلافاصله پس از انتخابات قرار داده می‌شد و اگر این موضوع را با هدف بازدارندگی آن رسانه‌ای کرده‌ایم باید بدانیم این تصمیم یک شبه نبوده و سابقه آن به حدود 9 سال گذشته در دولت آقای خاتمی برمی‌گردد که در آن زمان اختلاف نظر جدی دولت وقت با شهرداری وقت تهران بر سر فعالیت نمایشگاه به وجود آمده بود و این موضوع همه ساله در دستور کار قرار داشت تا تصمیم مقتضی در این خصوص گرفته شود.

بذرپاش افزود: اگر موضوع خلاف قانون بودن این مصوبه نیز مطرح باشد مرجع رسیدگی‌کننده به آن در قانون مشخص است و در صورت ارائه به مجلس مساعدت‌های لازم را به عمل خواهیم آورد.

این نماینده مجلس با بیان این که رسانه ملی به عنوان خط مقدم در مقابل نبرد نرم نظام سلطه علیه ملت ایران نیازمند کمک‌های بیش از این می‌باشد،‌ گفت: شما خود شاهد هستید دشمنان ملت ایران در حال راه‌اندازی روزانه شبکه علیه این مردم عزیز هستند و هر روز سعی در قطع و شنیده نشدن صدای این ملت در نقاط مختلف جهان از طریق قطع شبکه‌های ایران به صورت غیرقانونی دارند. حال در این نبرد یک طرفه در کمک به این دستگاه خدوم و گسترده با کارکنان شریف و زحمتکش باید تلاش کرد و جا دارد همه هر کمکی از دستمان برمی‌آید در این حوزه دریغ نکنیم و توجه داشته باشیم که آیندگان درباره ما قضاوت خواهند کرد.

نامه صداوسیما در سال 88 به رئیس‌جمهور برای واگذاری نمایشگاه بین‌المللی

برادر ارجمند جناب آقای دکتر احمدی‌نژاد

رئیس‌ محترم جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم:

احتراما؛ همانگونه که استحضار دارید توسعه روزافزون فعالیت‌های سازمان صدا وسیما از یک‌سو و کمبود فضا در مجموعه سایت جام‌جم از سوی دیگر ایجاب می‌نماید،‌ ساختمان‌های متعددی با کاربری‌های متفاوت خارج از محدوده جام‌جم به صورت اجاره و در برخی موارد نیز خرید ملک در اختیار شبکه‌ها،‌بخش‌ها و واحدهای مختلف سازمان قرار گیرد.مزید بر مشکلات فوق به دلیل پراکنده بودن واحدها از نظر فنی و امنیتی این سازمان با مشکلات جدی مواجه است... .

با عنایت به تصمیم دولت محترم مبنی بر واگذاری محل نمایشگاه‌های دائمی بین‌المللی به دستگاه‌های نیازمند و با توجه به نیاز مبرم این سازمان به دلیل گسترش‌های الزامی در آینده و مشکلات امنیتی فراروی رسانه، همجواری مجموعه فوق با سازمان این فرصت را فراهم آورده تا با تجمیع شبکه‌ها و واحدهای مختلف در محل مذکور:

اولا: مسائل امنیتی سازمان حساس صداوسیما ... قابل تضمین باشد.

ثانیا: از هزینه‌های قابل ملاحظه اجاره‌بها و خرید املاک و تحمیل آن به بیت‌المال جلوگیری شده و نهایت صرفه‌جویی را برای سازمان محقق سازد. لذا خواهشمند است دستور فرمایید نسبت به واگذاری مکان نمایشگاه‌های دائمی به این سازمان اقدام شود.

ضمنا جناب آقای تقدس‌نژاد، معاون اداری‌ و مالی سازمان برای هماهنگی و تسریع در روند امور معرفی می‌شوند.

با دعای خیر / سیدعزت‌الله ضرغامی


نوشته شده در   يکشنبه 23 تير 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode