ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 23 خرداد 1392     |     کد : 55127

همه مي آييم

فردا برگی دیگر از دفتر حماسه‌آفرینی‌های ملت ایران ورق می‌خورد تا بار دیگر پاسخی باشد به آنهایی که به دنبال جدایی مردم از نظام و انقلابشان هستند.

فردا برگی دیگر از دفتر حماسه‌آفرینی‌های ملت ایران ورق می‌خورد تا بار دیگر پاسخی باشد به آنهایی که به دنبال جدایی مردم از نظام و انقلابشان هستند.

دشمنان جمهوری اسلامی در یکی دو سال اخیر هر چه در توان داشته‌اند بر ضد مردم ایران به‌کار گرفتند و تلاش‌کردند تا با تحریم‌های شدید که خود از آن به تحریم‌های فلج‌کننده یاد می‌کنند میان مردم و نظام فاصله ایجاد کنند؛ اما ملت ایران در هر فرصتی از جمله راهپیمایی بیست و دوم بهمن پایبندی خود را به اصول انقلاب اعلام‌کرده‌اند.

فردا نیز در رویدادی دیگر مردم با حضور پای صندوق‌های رای حمایت مجدد خود را از نظام اعلام می‌کنند و با تکمیل حماسه سیاسی که رهبرمعظم‌انقلاب بر آن تاکید کرده‌اند استقامت خود مقابل فشارهای خارجی و حمایت از آرمان‌های انقلاب را اعلام می‌کنند.

در همین راستا مقام‌ها، گروه‌ها و تشکل‌ها و نهادهای مختلف در بیانیه‌ها و سخنرانی‌های جداگانه‌ای مردم را به حضور گسترده در یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری و چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا دعوت کردند.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با صدور بیانیه‌ای به همین مناسبت از ملت ایران به منظور حضور در پای صندوق‌های اخذ رای دعوت کرد.

در بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آمده است: شرکت تک‌تک افراد جامعه در انتخابات، علاوه بر این که یک حق طبیعی و قانونی و تکلیفی اجتماعی و ملی است، بلکه یک‌وظیفه شرعی، اسلامی و الهی است که برعهده تمامی واجدین شرایط رأی دادن است.

این بیانیه می‌افزاید: پیروزی در امر برگزاری موفقیت‌آمیز، پرشور و گسترده انتخابات موفقیت برای نظام و شکست در آن، شکست نظام و کشور است و از این منظر حفاظت و حراست از آن بر همه مردم از واجبات مهم و فرایض اساسی است.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تاکید کرده است: حضور پرشور طیف‌های گسترده از اقشار و طبقات مختلف جامعه با علایق و سلایق گوناگون در کنار یکدیگر و در صفوف به هم پیوسته انتخابات در سراسر کشور و حتی در کنسولگری‌های خارج‌کشور حکایت از وحدت و اتحاد و همدلی ملی و انسجام اسلامی برای پیشرفت و آبادانی و برقراری عدالت در سطوح مختلف جامعه دارد.

دعوت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از مردم در انتخابات

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم هم با صدور بیانیه‌ای مردم را به شرکت گسترده در انتخابات فراخواند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، در این بیانیه آمده است: اکنون که ملت بزرگ ایران در آستانه امتحانی دیگر قرار گرفته است، مهم‌ترین مساله همچون گذشته، حضور حداکثری و پرشور مردم فهیم و موقعیت‌شناس ایران در عرصه سرنوشت‌ساز انتخابات است.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرده است: برگزاری همزمان انتخابات شوراهای اسلامی در سراسر کشور هم از اهمیت بسزایی برخوردار است و مردم شریف ایران اسلامی در این مورد نیز همچون انتخابات مهم ریاست‌جمهوری باید با مشورت و نظرخواهی از افراد زبده، آگاه و معتمد و تحقیق و بررسی، افراد صالح و شایسته را شناسایی کنند و امور اجرایی کشور، شهرها و روستاهای خود را به دست آنان بسپارند.

رئیس مجلس: مردم با رای خود انرژی جدیدی به انقلاب بدهند

رئیس ‌مجلس شورای اسلامی هم با بیان این‌ که انتخابات ستون اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران است، تصریح کرد: انتخابات فرصتی برای ملت است که با رای خود انرژی جدیدی به انقلاب دهند.

علی لاریجانی با بیان این‌ که انتخابات یکی از ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران است، تاکید کرد: در حکومت‌های مردم‌سالاری دینی، ستون اصلی انتخابات است و مشروعیت رفتار دولت به پشتوانه‌ای که در انتخابات دارد برمی‌گردد و حضور در صحنه بین‌المللی تا حد زیادی به پشتوانه مردمی مربوط است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به دو موضوع مهم یعنی بحث معیشت مردم و سازوکارهایی برای بهبود شرایط و همچنین باز شدن رفتارهای بین‌المللی از این جهت که هم از حقوق ملت صیانت شود و هم از ستم غرب جلوگیری به‌عمل آید، افزود: این دو مساله احتیاج به حضور پرقدرت مردم در صحنه انتخابات بیش از هر زمان دیگری دارد.

لاریجانی تصریح کرد: با حضور پرقدرت مردم در انتخابات هم شرایط درون تدبیر می‌شود و بهبود می‌یابد، به‌طوری که از این اوضاع گرانی و مشکلات بیکاری به شرایط متعادل در کشور می‌رسیم و هم در صحنه بین‌المللی تاثیرگذار است.

وی ادامه داد: طبعا این انتخابات می‌تواند در دادن انرژی به مسلمانان منطقه بسیار تاثیرگذار باشد، به طوری که پیگیر حقوق خود باشند و بر این اساس انتخابات هر چه با‌شکوه‌تر برگزار شود، هم در منطقه تاثیر می‌گذارد و هم در آبادانی و ساماندهی وضع کشور و همچنین از ظلمی که برخی از قدرتمندان در صحنه بین‌الملل به ایران می‌کنند، جلوگیری می‌کند.

اختلاف سلایق در رقابت‌های انتخاباتی در چارچوب نظام است

رئیس قوه قضاییه هم اختلاف سلایق در رقابت‌های انتخاباتی را در چارچوب نظام برشمرد و گفت: در راه حفظ دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران، هیچ‌کدام از مردم و مسئولان عقب‌ نخواهند نشست.

آیت‌الله‌ ‌آملی‌لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی باتاکید بر این ‌که مردم بابصیرت ایران اسلامی جمعه بیست‌و‌چهارم خرداد بار دیگر حماسه‌ای عظیم خلق می‌کنند، مسیر طی‌‌شده را تاکنون بسیار خوب، منطقی و در چارچوب رقابت‌های سالم و قانونی انتخاباتی توصیف کرد و گفت: بحمدالله تا به امروز مسیر انتخابات از ناحیه کارگزاران برگزاری انتخابات، نامزدها و هواداران آنان به‌خوبی طی شده است و مردم بابصیرت‌ ما روزجمعه حماسه‌ سیاسی عظیمی خلق خواهند کرد تا بار دیگر پایبندی خود را به نظام اسلامی به دنیا ثابت کنند.

رئیس قوه قضاییه تاکید کرد: تصورات باطل غربی‌ها بویژه آمریکایی‌ها درباره دلسرد کردن مردم از حضور در انتخابات بادرایت مسئولان و کارگزاران انتخابات و نامزدها و هواداران آنان و مردم باطل شد و در روز جمعه نیز قطعا با حضور همه‌جانبه مردم، انتخاباتی بسیار خوب و پرشور و در عین حال در کمال آرامش برگزار خواهد شد. رئیس قوه قضاییه تصریح کرد:‌ ناظران انتخابات و دستگاه قضایی دقیقا وضع انتخابات را رصد می‌کنند و اگر خدای ناکرده افرادی خارج از چارچوب قانونی تحرکاتی انجام دهند، قطعا روسای کل دادگستری‌ در استان‌های سراسر کشور به وظیفه قانونی خود در این باره عمل خواهند کرد.

زنان؛ پیشگام در خلق حماسه سیاسی

جبهه متحد زنان ایران اسلامی هم با انتشار بیانیه‌ای نوشت: پیشگامی زنان در خلق حماسه سیاسی، با حضور مؤثر، هوشمندانه و پر تعداد، برگ زرین دیگری را بر صفحات تاریخ مشارکت سیاسی و اجتماعی زنان کشور خواهد افزود.

در این بیانیه آمده است: ملت سرافراز و حماسه‌آفرین ایران طلایه‌دار پرشکوه‌ترین شور و شعور و مشارکت سیاسی در طول تاریخ انقلاب‌های جهان است. رمز ادامه عزت این سرزمین کهن، رهبری هوشمندانه و حکیمانه بزرگمردی است که به شجاعت لباس بصیرت پوشاند و مردم‌سالاری دینی را یگانه صراط مستقیم نیل به جامعه عدالت‌مدار و اخلاق‌محور دانست.

این بیانیه می‌افزاید: زنان حماسه‌آفرین و ارزشمدار ایران‌زمین در تمامی عرصه‌ها پیشگام و رهبر حرکت‌های انسان‌ساز، جامعه‌ساز و تاریخ‌ساز کشور بوده‌اند و همواره روح نشاط و امید و خودباوری را در قلوب ملت افروخته و حماسه مقاومت، صلابت و ایثار را رقم زده‌اند. اکنون نیز پیشگامی زنان در خلق حماسه سیاسی، با حضور موثر، هوشمندانه و پرتعداد، برگ زرین دیگری را بر صفحات تاریخ مشارکت سیاسی و اجتماعی زنان کشور خواهد افزود.

توصیه هایی به‌ رای‌دهندگان

ـ حضور پای صندوق رای را به تاخیر نیندازید تا از ازدحام در ساعات پایانی در حوزه‌های رای‌گیری جلوگیری شود.

ـ تبلیغات به نفع نامزدها از صبح امروز ممنوع است، بنابراین از هر کاری که به معنی تبلیغ برای نامزد ریاست‌جمهوری یا شوراهاست بپرهیزید و در صورت مشاهده مواردی از این دست به ناظران شورای نگهبان در محل حوزه‌های رای اطلاع دهید.

ـ با توجه به کثرت کرسی‌های شوراها در برخی شهرهای بزرگ و شمار بالای نامزدها در این شهرها، برای این‌که در محل اخذ رای معطل نشوید قبل از حضور پای صندوق رای، نامزدهای مورد نظر خود را انتخاب و در برگه‌ای یادداشت کنید و در محل حوزه رای‌گیری فقط اسامی را که انتخاب کرده‌اید روی برگه رای منتقل کنید. خودکار هم با خود به همراه داشته باشید.

ـ برای رای دادن، داشتن شناسنامه ضروری است ولی الزامی به همراه داشتن کارت ملی نیست و فقط کافی است کد ملی خود را به خاطر داشته باشید و در برگه رای یادداشت کنید.

ـ اسامی نامزدهای مورد نظر خود را چه در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و چه انتخابات ریاست‌جمهوری به صورت کامل و با کد انتخاباتی که در مقابل آنها نوشته شده بنویسید تا هنگام شمارش آرا، مشکلی در اختصاص یافتن رای شما به نامزد مورد نظرتان به‌وجود نیاید.


نوشته شده در   پنجشنبه 23 خرداد 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode