ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 9 خرداد 1392     |     کد : 54572

تهران؛ کانون رایزنی‌‌ها درباره سوریه

نشست بین‌المللی سوریه با شعار «راه‌حل سیاسی، ثبات منطقه‌ای» با حضور مقامات و شخصیت‌هایی از ۴۰ کشور با هدف دستیابی به راهکاری سیاسی برای حل بحران سوریه بعدازظهر دیروز در تهران برگزار شد.


نشست بین‌المللی سوریه با شعار «راه‌حل سیاسی، ثبات منطقه‌ای» با حضور مقامات و شخصیت‌هایی از ۴۰ کشور با هدف دستیابی به راهکاری سیاسی برای حل بحران سوریه بعدازظهر دیروز در تهران برگزار شد.

وزیر امور خارجه کشورمان طی سخنانی در این نشست با تاکید بر این ‌که راهکار سیاسی و گفت‌وگوهای فراگیر ملی، مناسب‌ترین روش برای برون‌رفت سوریه از بحران است، گفت: تهران تاکنون تلاش کرده است تا بستر مناسب گفت‌وگوهای ملی را با هدف ایجاد روند دموکراتیک فراگیر و رقابتی برگرفته از آرای آحاد مردم سوریه فراهم کند.

وی با اشاره به برگزاری سه دور «نشست گفت‌وگوهای ملی» با مشارکت گروه‌های معارض داخل و خارج، احزاب، نمایندگان عشایر و آحاد مردم سوریه در تهران، دمشق و ژنو گفت: حاصل این نشست‌ها تشکیل یک کمیته پیگیری با هدف مذاکره با دیگر گروه‌های معارض برای پیوستن به گفت‌وگوها و از طرف دیگر مذاکره با کشورهای مختلف برای توقف خشونت بود.

صالحی تصریح کرد: ما از طرح پیشنهادی رئیس‌جمهور مصر مبنی بر تشکیل کمیته‌ای چهارجانبه استقبال کردیم و در این ارتباط نشست‌هایی نیز در سطوح کارشناسان ارشد و وزرای خارجه کشورهای ایران، ترکیه و مصر در قاهره، نیویورک و حاشیه نشست گروه D-8 در اسلام‌آباد برگزار شد که زمینه همکاری‌های این کشورها را برای کمک به حل بحران سوریه فراهم کرد.

وزیر امور خارجه همچنین با اشاره به طرح شش ماده‌ای جمهوری اسلامی ایران درباره بحران سوریه گفت: با اجرای این طرح، مردم سوریه می‌توانند با روش‌های پذیرفته شده دموکراتیک و به دور از مداخلات خارجی، اراده واقعی خود را اعمال کنند.

صالحی هدف از برگزاری نشست تهران را تحقق راه‌حل سیاسی حل و فصل بحران سوریه بر مبنای حقیقی و واقعی و به منظور کمک به تلاش‌های سازنده و موثر منطقه‌ای و بین‌المللی دانست و گفت: در همین خصوص پیشنهاد می‌کنیم گروه تماس نشست بین‌المللی تهران به منظور پیشبرد اهداف آن بویژه ارتباط موثر با دولت و مخالفان سوریه هر چه سریع‌تر و با توافق حاضران تشکیل شود و ماموریت خود را آغاز کند.

وزرای امور خارجه عراق و الجزایر در اجلاس دیروز حضور داشتند و امیل لحود رئیس‌جمهور پیشین لبنان نیز ازجمله مهمانان ویژه این اجلاس بود.

پیام‌های دبیرکل سازمان ملل متحد، دبیرکل سازمان کنفرانس اسلامی و اخضر ابراهیمی نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه از سوی نمایندگان آنان در اجلاس دیروز قرائت شد.

محکومیت ورود سناتور آمریکایی به سوریه

در همین حال سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با محکوم کردن ورود جان مک کین، سناتور جنگ‌طلب آمریکایی به خاک سوریه و دیدار با فرماندهان گروه‌های مسلح مخالف دولت این کشور، تاکید کرد: این اقدام مداخله‌جویانه، خلاف قوانین و عرف بین‌المللی است.


نوشته شده در   پنجشنبه 9 خرداد 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode