ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 6 خرداد 1392     |     کد : 54438

قهرمانی بایرن مونیخ در شب پرشکوه فوتبال

یک سال بعد از شکست دراماتیک بایرن مونیخ مقابل چلسی در فینال لیگ قهرمانان اروپا، این بار گل دقیقه 89، بایرنی‌ها را قهرمان اروپا کرد تا زردهای وست فالن به سرنوشت فصل گذشته بایرن دچار شوند.



یک سال بعد از شکست دراماتیک بایرن مونیخ مقابل چلسی در فینال لیگ قهرمانان اروپا، این بار گل دقیقه 89، بایرنی‌ها را قهرمان اروپا کرد تا زردهای وست فالن به سرنوشت فصل گذشته بایرن دچار شوند.

البته هواداران دورتموند با تشویق‌هایشان در پایان بازی، نشان دادند شکستی به تلخی باختن در فینال لیگ قهرمانان اروپا را می‌توان در کمتر از چند دقیقه هضم کرد و به بهترین شکل ممکن از تیم بازنده حمایت کرد. آنها نقط عطف فینال ومبلی بودند، فینالی که کیفیت بالایش میلیون‌ها بیننده تلویزیونی را همچون 86 هزار و 298 تماشاگر حاضر در ورزشگاه به وجد آورد.

دورتموند این بازی را بهتر شروع کرد و در همان 15 دقیقه نخست با خلق دو موقعیت جدی روی دروازه بایرن نشان داد برای قهرمانی از چه انگیزه بالایی برخوردار است، اما در ادامه این بایرن بود که با دو ضربه ایستگاهی به نوعی تلافی کرد. در نیمه اول چند موقعیت خوب دیگر روی دروازه‌ها ایجاد شد، اما آنچه بیشتر به چشم آمد واکنش‌های خوب دو دروازه‌بان بود؛ مانوئل نویر در بایرن و رومن وایدنفلر در دورتموند.

اما در نیمه دوم بایرن تیم برتر میدان بود و مزد این برتری را با گل دقیقه 60 ماندزوکیچ گرفت. این گل روی فرار خوب روبن از جناح چپ و پاس استثنایی او به دست آمد. البته بایرن این برتری را هشت دقیقه بعد با خطای دانته روی مارکو رویس در محوطه جریمه از دست داد. پنالتی را گون دوگان بر خلاف حرکت نویر تبدیل به گل مساوی شد.

در ادامه بایرن باز هم تیم برتر میدان بود. آنها چهار بار تا دقیقه 90 در موقعیت تک به تک و حتی دو به تک با دروازه‌بان دورتموند قرار گرفتند که در این میان تنها موقعیت دقیقه 89 آرین روبن، تبدیل به گل شد. بایرن با این گل تیر خلاص را بر پیکر دورتموند شلیک کرد و برای پنجمین بار قهرمان معتبرترین جام باشگاهی جهان، یعنی لیگ قهرمانان اروپا شد.در پایان این فینال مهیج، یورگن کلوپ، سرمربی دورتموند با تبریک به بایرنی‌ها گفت: در حال حاضر چندان اهمیت ندارد در خصوص آنچه در بازی اتفاق افتاد، صحبت کنیم. پس از بازی باید به نتیجه احترام بگذارید و این کاری است که ما اکنون انجام می‌دهیم. تیم ما شایسته حضور در دیدار پایانی بود و این را نشان دادیم. ما یک فینال بسیار خوب را شاهد بودیم و خوشحالیم که بهترین بازی خود را مقابل بایرن به نمایش گذاشتیم. کلوپ افزود: ما بازخواهیم گشت. شاید به ومبلی نه، اما سعی می‎کنیم به فینال دو سال بعد که در برلین است، برسیم. من برای ساختن این تیم کار زیادی پیش رو دارم. فکر می‌کنم تیم خیلی خوبی جمع آوری کنیم و من از این بابت هیچ گونه نگرانی‌ ندارم.

هرچند کلوپ از آینده و درباره ساختن دورتموندی که قهرمان اروپا شود صحبت کرد، اما حال و هوای سرمربی بایرن مونیخ در آخرین فصل حضورش روی نیمکت این تیم کاملا متفاوت بود. یوپ هاینکس گفت: من سال گذشته و باخت به چلسی را فراموش نکرده بودم و خوشحالم که با یک موفقیت بزرگ به کار خود پایان دادم. مربی 68 ساله بایرن افزود: ما دست به کاری زده‌ایم که تا پیش از این انجام نشده بود. لیگ را با 25 امتیاز اختلاف بردیم، قهرمان اروپا شدیم و هفته آینده هم در فینال جام حذفی آلمان برای خلق سه گانه قهرمانی، به مصاف اشتوتگارت می‌رویم. جانشین من تیم آماده‌ای را تحویل می‌گیرد. مخصوصا که ماریو گوتزه و احتمالا لواندفسکی هم به جمع بایرنی‌ها اضافه خواهند شد.


نوشته شده در   دوشنبه 6 خرداد 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode