ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 15 ارديبهشت 1392     |     کد : 53305

بازدید 2.5 ساعته رهبر‌معظم انقلاب از نمایشگاه كتاب

رهبر معظم انقلاب روز گذشته در بازدید از بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی كتاب تهران در جریان تازه‌های نشر و نیز مشكلات ناشران قرار گرفتند و به گفت‌وگو با اهالی نشر پرداختند.


رهبر معظم انقلاب روز گذشته در بازدید از بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی كتاب تهران در جریان تازه‌های نشر و نیز مشكلات ناشران قرار گرفتند و به گفت‌وگو با اهالی نشر پرداختند.

به گزارش فارس، شمار زیادی از غرفه‌داران و اصحاب رسانه در پشت در ورودی در شبستانی كه رهبری حضور داشت، جمع شده بودند تا شاید بتوانند از نزدیك با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دیدار كنند، اما این امكان فقط برای غرفه‌دارانی كه غرفه آنها از ردیف 26 تا پایان نمایشگاه بود، فراهم شد.

در زمان بازدید رهبر حكیم انقلاب، غرفه‌داران در راهروها جمع شده بودند و با ذكر صلوات ایشان را بدرقه می‌كردند و با اولین دیدار اشك در چشمان آنها حلقه می‌زد. عده‌ای با خود زمزمه می‌كردند كه پیش از این توفیق دیدار از نزدیك را نداشتند و فقط از تلویزیون توانسته بودند رهبر خود را ببینند.

سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حمید شاه‌آبادی معاون هنری او، همراه با علی اسماعیلی معاون فرهنگی وزیر ارشاد و رئیس نمایشگاه و محمد اللهیاری معاون اجرایی نمایشگاه، رهبر معظم انقلاب را همراهی می‌كردند.

رهبر معظم انقلاب طی بازدید خود با غرفه‌داران درباره روند كاری آنها و كتاب‌های منتشر شده صحبت كردند.

عده‌ای از غرفه‌داران و حاضران در شبستان هم نامه‌ها و دلنوشته‌های خود را به ایشان دادند. برخی دیگر در حالی كه اشك شوق از چشمانشان جاری بود به تماشای ولی‌امر نشسته بودند.

رهبر معظم انقلاب بیشترین فرصت خود را در انتشارات سوره‌مهر و ققنوس گذراندند و چفیه خود را به كاركنان سوره‌مهر اهدا كردند. ایشان همچنین كتاب «ضد» اثر فاضل نظری را خریداری كردند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در انتشارات پیام آزادی هم دیوان پژمان بختیاری را دیدند و عنوان كردند كار جالبی است. ایشان همچنین در غرفه انتشارات پیام آزادی برای مرحوم علیان جاسبی كه از پایه‌گذاران مجمع ناشران انقلاب اسلامی بود، از درگاه الهی طلب مغفرت كردند.

آن‌طور كه خبرگزاری قرآنی(ایكنا) گزارش كرده است، رهبر معظم انقلاب در بازدید از غرفه انتشارات پوشش‌گستر كه به عرضه كتب حقوق بیمه می‌پردازد با روند كاری این انتشارات آشنا شدند و از میزان فروش محصولات آن پرسیدند.

مسئول غرفه ققنوس هم درباره دیدار رهبری از غرفه این انتشارات گفت: ایشان درباره مشكلات صنعت نشر جویا شدند كه مسوول غرفه در توضیحاتی اظهار كرد «با توجه به گرانی كاغذ قیمت كتاب‌ها چند برابر شده است». رهبر معظم انقلاب همچنین در غرفه ققنوس از میزان فروش كتاب‌ها و استقبال مردم از غرفه پرسیدند.

یكی از غرفه‌‌هایی كه رهبر انقلاب زمان زیادی را صرف بازدید آن كردند، غرفه سوره‌مهر بود كه حمزه‌زاده، مدیر این انتشارات، به توضیح بخش‌های مختلف این غرفه پرداخت. حمزه‌زاده به ایكنا گفت: در همراهی رهبر معظم انقلاب برای بازدید از سوره‌مهر، ایشان برخی از كتاب‌ها را می‌شناختند و برخی دیگر را من توضیح می‌دادم.

وی اظهار كرد: به رهبر معظم انقلاب خبر عرضه نسخه دیجیتال كتاب‌های پرفروش را اعلام كردم كه ایشان از استقبال مردم و میزان خرید كتاب‌های دیجیتال پرسیدند و همچنین در ادامه از غرفه فروش نسخه دیجیتال كتاب‌ها بازدید كردند.

همچنین رهبر معظم انقلاب در مورد كتاب‌های زنده‌یاد امیرحسین فردی نیز پرسیدند كه آیا جلد دوم كتاب رمان اسماعیل به نمایشگاه رسیده است یا خیر كه در پاسخ حمزه‌زاده از انتشار این كتاب قبل از روز چهلم درگذشت فردی خبر داد.


نوشته شده در   يکشنبه 15 ارديبهشت 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode