ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 14 فروردين 1392     |     کد : 51766

آغاز موج آخر بازگشت مسافران از فردا

رئیس پلیس راهور با اعلام اینكه موج آخر بازگشت مسافران نوروزی از فردا آغاز می شود، گفت: با وجود افزایش 10 درصدی ترددها در جاده ها تلفات رانندگی هفت درصد كاهش داشته است.


رئیس پلیس راهور با اعلام اینكه موج آخر بازگشت مسافران نوروزی از فردا آغاز می شود، گفت: با وجود افزایش 10 درصدی ترددها در جاده ها تلفات رانندگی هفت درصد كاهش داشته است.

سردار اسكندر مومنی روز سه شنبه در حاشیه بازدید از پاسگاه پلیس راه تهران - قم اظهار داشت: مرحله سوم سفرهای نوروزی آغاز شده است و امسال تعطیلات سه هفته به طول انجامید. موج آخر بازگشت مسافران نوروزی از فردا آغاز می شود و ما نیز از مسافران نوروزی خواستیم یا قبل از روز 12 فروردین از سفر بازگردند یا بازگشت خود را به فردا چهارشنبه موكول كنند البته بسیاری از هموطنان تاكنون از سفر بازگشته اند و بسیاری نیز از فردا بازگشت را آغاز می كنند.

رئیس پلیس راهور از مسافران نوروزی خواست بازگشت خود را به روز جمعه موكول نكنند و حتماً از فردا بازگشت را آغاز كنند چرا كه می توانند روز جمعه را استراحت كرده و شنبه به سر كار بروند.

وی همچنین از هموطنان خواست روز طبیعت را در نزدیك ترین محل به مكان زندگی شان سپری كنند تا از ایجاد ترافیك و راه بندان جلوگیری شود.

سردار مومنی با اعلام این كه هنگام برگشت مسافران شتاب و عجله افزایش پیدا می كند، افزود: علاوه بر شتاب و عجله ممكن است خستگی و خواب و آلودگی با توجه به كیلومترها سفر به وجود آید كه امیدواریم با مدیریت سفر حوادث رانندگی در روزهای پایانی كاهش یابد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی اظهارداشت: 20 هزار تیم پلیس راه با 40 هزار نیرو تا پایان تعطیلات و بازگشت تمامی مسافران در جاده ها مستقرند.

وی با بیان اینكه طرح ترافیك و زوج و فرد تا روز 17 فروردین اجرا نمی شود، تاكید كرد: به خاطر این كه مردم راحت تر از سفر بازگردند طرح زوج و فرد و ترافیك از روز 17 فروردین در پایتخت اجرا می شود.

رئیس پلیس راهور از افزایش 10 درصدی تردد خودروها در جاده های كشور خبر داد و افزود: با وجود اینكه ترددها 10 درصد افزایش یافته است در 14 روز اول اجرای طرح نوروزی تلفات رانندگی هفت درصد كاهش یافته است.

وی خستگی و خواب آلودگی، انحراف به چپ و سرعت غیرمجاز را سه علت اصلی وقوع حوادث دانست و افزود: بسیاری از رانندگان كه بیش از هزار كیلومتر را از استانهای جنوبی طی كرده اند متاسفانه به علت عدم استراحت كافی دچار خستگی و خواب آلودگی می شوند. تنها در آزادراه تهران - قم سه تصادف منجر به فوت داشتیم كه 70 درصد آنها ناشی از خستگی و خواب آلودگی بود.

سردار مومنی تاكید كرد: پلیس راهور برای موج آخر بازگشت مسافران برنامه ریزی گسترده ای را انجام داده است تا هموطنان در روزهای پایان سال دچار حادثه نشوند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی با اشاره به این كه گشت ویژه پلیس راه در جاده های كشور مستقرند گفت: پلیس بدون اغماض با تخلفات حادثه ساز در جاده ها برخورد می كند. همچنین گشت های ویژه پلیس راه و تیم های تست سلامت در جاده های كشور برای برخورد با تخلفات و انجام تست های سلامت از رانندگان در جاده ها مستقر هستند.(مهر)


نوشته شده در   چهارشنبه 14 فروردين 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode