ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 11 دي 1391     |     کد : 48100

عمليات دفاع ساحلي هواناوها در رزمايش ولايت 91

در سومين روز از رزمايش دريايي ولايت 91، عمليات دفاع ساحلي هواناوهاي توليد داخل با موفقيت اجرا شد.


در اين رزمايش، خنثي‌سازي عمليات تخريب هكرهاي مهاجم توسط گروه دفاع سايبري انجام شد

عمليات دفاع ساحلي هواناوها در رزمايش ولايت 91

در سومين روز از رزمايش دريايي ولايت 91، عمليات دفاع ساحلي هواناوهاي توليد داخل با موفقيت اجرا شد.

به گزارش واحد مركزي خبر، سخنگوي رزمايش دريايي ولايت 91 در اين زمينه گفت: هواناوهاي ايراني در عمليات دفاع ساحلي و جابه‌جايي، نيروها و تجهيزات را در سراسر ساحل از تنگه هرمز تا نقطه صفر مرزي مستقر كردند.


امير دريادار رستگاري افزود: پس از درگيري يگان‌هاي مهاجم و خودي در دريا، نيروهاي خودي با هدف تقويت پدافند ساحلي از سه راه دريا، زمين و هوا پس از استقرار در مواضع از پيش تعيين شده به مقابله با نيروهاي مهاجم پرداختند.

وي گفت: در اين مرحله از رزمايش و براي پدافند ساحلي از راه هوا، بالگردهاي آر. اچ. اس و اچ. وي. اي. بي نيروهاي خودي عمليات هلي‌برن، مين‌روبي و تخليه تجهيزات و نيرو را در ساحل اجرا كردند.

سخنگوي رزمايش دريايي ولايت 91 گفت: نيروهاي مهاجم پس از نفوذ به آب‌هاي سرزميني و نزديك شدن به ساحل با آتش پر حجم و به موقع پدافند ساحلي مواجه شدند و تكاوران و تفنگداران نيروي خودي ضمن به عقب راندن نيروهاي مهاجم از سواحل و آب‌هاي سرزميني با گرفتن آرايش پدافند ساحلي، سلاح‌ها و تجهيزات خود را در طول ساحل مستقر كردند و به تيراندازي عليه اهداف از پيش تعيين شده پرداختند.

دريادار رستگاري افزود: همچنين غواص‌هاي نيروي خودي با هدف انهدام شناورهاي نيروهاي مهاجم با پرش از بالگرد به عمق دريا نفوذ كردند و با به‌كارگيري مين‌هاي چسبنده دريايي، يگان‌هاي دشمن را دچار آسيب‌هاي جدي كردند.

وي گفت: تصرف تعدادي از شناورهاي سطحي دشمن در اقدامي سريع و غافلگيرانه بدست تكاوران نيروي خودي از ديگر اقدامات امروز بود.

گروه دفاع سايبري نيروهاي خودي نيز، هكرهاي نيروهاي مهاجم را كه قصد داشتند سامانه‌هاي پردازشگر و حافظ شبكه رايانه‌اي را تخريب كنند، شناسايي و خنثي كردند.

اين رزمايش در منطقه تنگه هرمز، درياي عمان و شمال اقيانوس هند تا مدار 18 درجه شمالي و به وسعت بيش از يك ميليون كيلومتر مربع از روز جمعه در حال برگزاري است.

صلح براي دوستان و ايجاد وحشت براي دشمنان


جانشين فرمانده نيروي دريايي ارتش گفت: در رزمايش تخصصي دريايي ولايت 91، نمايش قدرت با شليك انواع موشك‌ها و اژدرها در روزهاي آينده به اجرا گذاشته مي‌شود.

به گزارش ايسنا، اميردريادار غلامرضا خادم‌بي‌غم، در حاشيه رزمايش تخصصي دريايي ولايت 91 نيروي دريايي ارتش افزود: در اين رزمايش براي هماهنگ كردن نيروها، اجراي برنامه‌هايي نظير عمليات در ساحل با حضور يگان‌هاي تفنگداران دريايي و پروازي، نفوذ و تصرف شناورهاي سطحي، مين‌روبي و تخليه نيرو و تجهيزات در حال انجام است.

وي با بيان ‌اين ‌كه «رزمايش‌هاي نيروهاي مسلح از جمله نيروي دريايي ارتش به طور برنامه‌ريزي شده انجام مي‌شود»، اظهار كرد: برگزاري اين رزمايش‌ها براي كسب آمادگي‌هاي لازم كاركنان، انتقال تجارب به نسل جوان، هماهنگي ميان ساير نيروها و آزمايش تاكتيك‌ها، تجهيزات و دستاوردهاي نوين دفاعي است.

بي‌غم تصريح كرد: از اهداف برگزاري اين رزمايش، ارسال پيام صلح و دوستي به دوستان و همسايگان، ايجاد رعب و وحشت در دل دشمنان و همچنين ايجاد اميد در دل ملت است.


نوشته شده در   دوشنبه 11 دي 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode