ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 7 دي 1391     |     کد : 47907

جاده‌هاي كشور در محاصره برف و كولاك

موج دوم بارش برف و باران زمستاني از ديروز در کشور آغاز شده است


موج دوم بارش برف و باران زمستاني از ديروز در کشور آغاز شده است

جاده‌هاي كشور در محاصره برف و كولاك



در حالي كه هنوز يك هفته از آغاز فصل زمستان نگذشته، آغاز موج دوم بارش شديد برف و باران در برخي استان‌هاي كشور از ديروز باعث تعطيلي مدارس، انسداد راه‌هاي مواصلاتي و جاده‌هاي بين روستايي،‌ آبگرفتگي و يخبندان معابر شهري شده است.


براساس گزارش خبرگزاري ها ، بارش شديد باران در چهارمحال و بختياري طغيان رودخانه‌هاي اين استان و آبگرفتگي منازل و معابر شهري را به همراه داشت.

شاهرخ پارسا، مديركل هواشناسي چهارمحال و بختياري در اين‌باره گفت: سامانه بارشي جديدي كه تازه وارد استان شده است،‌ به صورت بارش برف و باران و رعد و برق براي امروز نيز پيش‌بيني مي‌شود. مديركل هواشناسي استان قم نيز از احتمال بارش نخستين برف زمستاني در اين استان خبر داد و گفت: پيش‌بيني مي‌شود در روزهاي آينده با افزايش برودت هوا شاهد يخبندان معابر باشيم.

يحيي زارع افزود: بارش برف امروز به صورت متناوب در سطح استان همچنان ادامه دارد.

معاون عمليات پليس‌راه كشور در مورد آخرين وضع جوي و ترافيكي جاده‌هاي كشور با بيان اين‌كه در محورهاي هراز – فيروزكوه، كرج – چالوس، ارتفاعات گيلان، محور سلفچگان، محور جنگل به چمن‌بيد، توسكستان به شاهرود و شهركرد به ناقان بارش برف گزارش شده است، گفت: محورهاي زاليان در استان لرستان، فارسان در چهارمحال و بختياري و نيز تمام محورهاي استان‌هاي مركزي، خراسان‌شمالي، خراسان‌رضوي و اردبيل با بارش برف روبه‌روست.

صمد اسفندياري همچنين اكثر محورها در استان مازندران، گيلان، گلستان، كرمانشاه، لرستان، قم، كهگيلويه و بويراحمد، فارس، بوشهر، چهارمحال و بختياري، البرز، خوزستان، يزد و همدان را داراي بارش باران اعلام‌كرد و افزود: محور اناب به شهربابك نيز با بارش باران روبه‌روست.

وي با اعلام خبر انسداد محور انديكا به شهركرد در استان خوزستان، به دليل ريزش كوه خاطرنشان كرد: اين محور تا اطلاع ثانوي مسدود است و رانندگاني كه قصد تردد از آن را دارند، بايد از مسيرهاي جايگزين استفاده كنند.

اسفندياري با تاكيد بر اين‌كه پليس‌راه از تردد خودروهاي فاقد زنجيرچرخ در جاده‌هاي برف‌گير جلوگيري خواهد كرد از رانندگان خواست پيش از سفر بويژه در محورهاي باراني و برف‌گير نسبت به چك كردن ايمني و تجهيزات خودروهاي خود اقدام كنند.

كولاك در 4 محور اصلي استان خراسان‌رضوي


بنابر اعلام مركز مديريت راه‌هاي خراسان‌رضوي، با توجه به ريزش برف، تردد در جاده‌هاي استان تنها با زنجيرچرخ امكان‌پذير است.

مركز مديريت راه‌هاي استان با اعلام اين خبر به ايسنا گفت: وضع جوي در محورهاي استان همراه با بارش برف و باران است و در چهار محور استان نيز هم‌اكنون كولاك در جريان است.

بنابر اين گزارش گردنه‌هاي گوجگي در جاده مشهد - كلات، مزداوند در محور مشهد - سرخس، سنگ بست در محور مشهد - فريمان و جاده مشهد - قوچان هم‌اكنون داراي كولاك است.ضمن اين‌كه در محورهاي خواف - تايباد، گردنه‌هاي تيوان و كبكان در محور درگز و محور كاشمر- نيشابور بارش برف ادامه داشت.

اين گزارش با اشاره به بارش باران در گردنه كلات، محور اصلي گناباد – فردوس مي‌افزايد: در همه محورهاي اصلي استان به غير از محورهاي خواف، كاشمر، نيشابور، مه ولات و بجستان وضعيت برفي گزارش شده و تردد خودروها كند بوده است.

مركز اطلاعات راه‌هاي خراسان‌رضوي با اشاره به انجام عمليات برف‌روبي در شبانه‌روز گذشته با توصيه اكيد به پرهيز از مسافرت‌هاي برون‌شهري غيرضروروي، همراه داشتن زنجيرچرخ و تجهيزات ايمني و گرمايشي را الزامي دانست.

محمدتقي فخريان، مديركل اداره آموزش و پرورش خراسان رضوي نيز گفت: به دليل بارش برف و برودت هوا مدارس نواحي هفتگانه مشهد، تبادكان، احمدآباد و رضويه و برخي ديگر از شهرستان‌هاي استان در مقاطع دبستان و راهنمايي در نوبت عصر ديروز تعطيل شد.

رئيس روابط عمومي فرودگاه بين‌المللي شهيد هاشمي‌نژاد مشهد از لغو 13 پرواز ورودي و خروجي اين فرودگاه به علت شرايط نامساعد جوي خبر داد.

حسن جعفري افزود: همچنين 17 پرواز ورودي و خروجي فرودگاه مشهد نيز كه بايد طي اين مدت انجام مي‌شد با تاخير مواجه شده است.

تردد دشوار در اردبيل

با بارش برف، كاهش دماي هوا و يخبندان در بيشتر مناطق استان اردبيل بويژه در مناطق مركزي و جنوبي تردد در محورهاي مواصلاتي و جاده‌هاي اين استان سخت و با زنجير چرخ امكان‌پذير است.

مسئول مركز مديريت راه‌هاي اداره كل حمل و نقل استان اردبيل در اين باره به مهر گفت: با وجود نمك‌پاشي در جاده‌ها كه از اوايل صبح ديروز صورت گرفته بيشتر جاده‌ها از برف پوشيده شده و تردد در آنها به كندي صورت مي‌گيرد.

كرامت حمزه نياري با اشاره به بارش برف در گردنه حيران در محور اردبيل – آستارا يادآور شد: اين محور هم‌اكنون با لغزندگي و مه غليظ مواجه است كه روند حركتي رانندگان را با اختلال مواجه مي‌كند.

وي همچنين با اشاره به سخت‌گذرترين گردنه استان يعني «الماس» در محور خلخال – اسالم افزود: در اين محور هم اكنون با بارش برف مواجه هستيم و به‌رغم برف‌روبي، سطح جاده كاملا پوشيده از برف بوده و رانندگان در اين مسير شرايط رانندگي بسيار سختي را تجربه مي‌كنند.

در همين حال علاوه بر بارش‌ها كه باعث تعطيلي مدارس اردبيل و برخي شهرستان‌هاي اين استان شده است، برودت و افت محسوس دماي هوا كه همچنان ادامه دارد در بسياري از مناطق جنوبي و مركزي موجب اختلال در زندگي روزمره مردم شده است.

مدير تحقيقات و پيش‌بيني هواشناسي استان اردبيل با اشاره به بارش برف طي ساعات گذشته در اكثر مناطق استان گفت: بيشترين بارش برف از شهرستان سرعين به ميزان ده ‌سانتي‌متر گزارش شده و دماي هواي اردبيل به پنج درجه زير صفررسيده است. 


نوشته شده در   پنجشنبه 7 دي 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode