ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 20 آذر 1391     |     کد : 47078

خالد مشعل: کمک‌هاي ايران در نبرد غزه را فراموش نمي‌کنيم

نتانياهو: متاسفانه دولت فلسطيني تلاش مي‌كند با حماس كه همچنان از ايران كمك دريافت مي‌كند، آشتي برقرار كند ...


نتانياهو: متاسفانه دولت فلسطيني تلاش مي‌كند با حماس كه همچنان از ايران كمك دريافت مي‌كند، آشتي برقرار كند

خالد مشعل: کمک‌هاي ايران در نبرد غزه را فراموش نمي‌کنيم



سخنان روز شنبه خالد مشعل رئيس دفتر سياسي حماس در غزه، خشم محافل صهيونيستي را در پي داشت. به گزارش سايت شبكه تلويزيوني الجزيره، بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل در واكنش به اين سخنان گفته است: جنبش حماس اثبات كرد كه قصد دست يافتن به سازش با اسرائيل را ندارد. وي دراين باره به آن بخش از سخنان خالد مشعل اشاره كرد كه در آن گفته بود حماس هرگز اسرائيل را به رسميت نخواهد شناخت.


نتانياهو كه در جريان نشست هفتگي كابينه اسرائيل سخن مي‌گفت از محمود عباس نيز انتقاد كرد كه چرا سخنان خالد مشعل را رد نكرده است. وي دراين باره افزود:‌ متاسفانه دولت فلسطيني تلاش مي‌كند با حماس كه همچنان از ايران كمك دريافت مي‌كند آشتي برقرار كند. نتانياهو با اشاره به ماجراي عقب‌نشيني از غزه گفت: اسرائيل هرگز ديگر اشتباه گذشته خود را براي عقب‌نشيني يكجانبه از سرزمين‌هاي اشغالي تكرار نخواهد كرد. رژيم صهيونيستي سال 2005 از غزه عقب‌نشيني كرده و شهرك‌هاي يهودي‌نشين دراين منطقه را جمع كرد. دو سال بعد جنبش حماس در پي اختلافاتي كه با جنبش فتح پيدا كرد، غزه را به صورت كامل تحت اختيار خود گرفت.

در يك اظهار نظر ديگر، شائول موفاز وزير جنگ پيشين رژيم صهيونيستي و رئيس حزب كاديماي صهيونيست‌ها گفت: از اين‌كه مشعل را در سفرش به غزه نكشته‌ايم، متاسفم. خالد مشعل روز جمعه گذشته در راس هياتي وارد غزه شد و روز گذشته به اردن رفت. مشعل در مراسم جشن بيست و پنجمين سالگرد جنبش حماس شركت و در آنجا سخنان مهمي ايراد كرد. سخنگوي كابينه رژيم صهيونيستي از سفر مشعل به غزه ابراز نگراني كرد و درهمان حال گروه‌هاي فلسطيني از جمله جنبش فتح، با استقبال از سخنان رئيس دفتر سياسي حماس، برگفت‌وگوي ملي بين فلسطيني‌ها براي رسيدن به اهداف مقاومت و آزادي كامل فلسطين تاكيد كردند.

به گزارش ايرنا، فيصل ابو شهلا يكي از رهبران سازمان آزاديبخش فلسطين (فتح) و عضو مجلس قانونگذاري فلسطين، ضمن تمجيد از سخنان خالد مشعل، تاكيد كرد كه فتح ازدعوت وي براي تحقق آشتي ملي استقبال مي‌كند. وي تاكيد كرد: باور ما در رابطه با آشتي ملي اين است كه بايد توافقات صورت گرفته به مرحله اجرا گذاشته شود و گفت‌وگوهاي جديد انجام نشود، زيرا تمامي پرونده‌ها در گفت‌وگوهاي قبلي مورد توافق قرار گرفته است. اين رهبر فتح مدعي شد، خالد مشعل گفته است سازمان آزاديبخش فلسطين، تنها نماينده ملت فلسطين است و هدف ما دستيابي به قدرت و دولت و برنامه‌هاي ملي واحد و يكپارچه‌اي است.

سخنان مشعل


خالد مشعل، رئيس دفتر سياسي جنبش مقاومت اسلامي فلسطين (حماس) روز شنبه در سخناني به مناسبت بيست و پنجمين سالگرد تاسيس اين جنبش تاكيد كرد، ما از يك وجب خاك فلسطين نخواهيم گذشت و در اين خصوص هيچ سازشي نمي‌كنيم. به گزارش ايرنا، مشعل افزود: سرزمين فلسطين از شمال تا جنوب، سرزمين و ميهن ماست، ما از هيچ بخشي از آن چشم پوشي نخواهيم كرد. وي با تاكيد بر اين‌كه ما اشغال فلسطين را به رسميت نمي‌شناسيم، گفت: اسرائيل را نامشروع مي‌دانيم، فلسطين از آن ماست. مشعل با تاكيد بر ضرورت اتحاد همه گروه‌ها و جناح‌هاي فلسطيني افزود: فلسطيني‌ها يك هدف دارند و بر يكپارچگي تاكيد مي‌كنند. وي آزادي فلسطين را ضرورتي انكارناپذير دانست و با تشريح شرايط حساس فعلي، فلسطيني‌ها را از طرح اختلافات مذهبي و ديني بر حذر داشت.

رئيس دفتر سياسي حماس در بخش ديگري از سخنان خود در جشن سالگرد اين جنبش گفت: ما داراي يك قدرت با رهبري واحد هستيم، مرجعيت ما سازمان آزاديبخش فلسطين است كه خواهان وحدت آن هستيم.

تشكر از ايران

خالد مشعل در بخش ديگري از سخنان خود با قدرداني از كمك‌هاي برخي كشورها در نبرد غزه عليه اشغالگران، گفت: در ميان همه كساني كه ما را ياري دادند، كمك‌هاي جمهوري اسلامي نقش و تاثير ويژه داشت و ما هرگز اين كمك‌ها را فراموش نخواهيم كرد.

درهمين رابطه به گزارش فارس، گردان‌هاي قسام شاخه نظامي جنبش حماس نيز در مراسم بيست‌وپنجمين سالروز تاسيس اين جنبش از جمهوري اسلامي ايران به‌دليل حمايت از مقاومت قدرداني كرد. گردان‌هاي قسام درهمان حال وعده دادند كه به هر گونه تجاوز عليه غزه پاسخ كوبنده خواهند داد. آنها تاكيد كردند:‌ مرداني از غزه، كرانه باختري، قاهره، طرابلس، تونس، بغداد، بيروت، آنكارا و تهران براي روز مقابله با رژيم اسرائيلي لحظه‌شماري مي‌كنند.


نوشته شده در   دوشنبه 20 آذر 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode