ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 1 آذر 1391     |     کد : 46139

كلام سبب تأثيرگذاری سخنان آمر به معروف و ناهی از منكر می‌شود

مدير پژوهش ستاد احيای امر به معروف و نهی از منكر كشور در همايش شيوه‌های ترويج فرهنگ تذكر لسانی كه در شهرستان كنگاور برگزار شد، واژه‌ها و لحن كلام سخنان آمر به معروف و ناهی از منكر را سبب تأثيرگذاری وی دانست.

حجت‌الاسلام توانايی: مدير پژوهش ستاد احيای امر به معروف و نهی از منكر كشور در همايش شيوه‌های ترويج فرهنگ تذكر لسانی كه در شهرستان كنگاور برگزار شد، واژه‌ها و لحن كلام سخنان آمر به معروف و ناهی از منكر را سبب تأثيرگذاری وی دانست.
در همايش شيوه‌های ترويج فرهنگ تذكر لسانی كه روز 27 آبان‌ماه در كنگاور و با حضور حشمت‌الله عزيزی، فرماندار اين شهرستان و اعضای ستاد امر به معروف و اقشار مختلف مردم برگزار شد، حجت‌الاسلام محمدحسين توانايی، مدير پژوهش ستاد امر به معروف و نهی از منكر كشور گفت: رعايت مؤلفه‌هايی همچون تكريم، تذكر، تكرار و تشكر باعث تأثيرگذاری سخنان يك آمر به معروف و ناهی از منكر می‌شود و واژه‌ها، لحن و كلام سبب‌ساز تأثيرگذاری بيشتر آمر به معروف و ناهی از منكر هستند.
وی افزود: آمر به معروف بايد برای طرف مقابلش احترام قائل شده و از برخورد از روی غرور و تكبر با مردم به شدت پرهيز كند.
حجت‌الاسلام توانايی تصريح كرد: واژه‌ها و لحن كلام 45 درصد بر روی افراد تأثير دارند و درصد مهمی از تأثير‌گذاری كلام بر روی مخاطب، به زبان و نوع نگاه محترمانه و همراه با تكريم گوينده كلام بستگی دارد.
وی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری كه اگر امر به معروف و نهی از منكر از 10 نفر صادر شود بهتر از آن است كه همان توصيه از يك نفر 10 بار صادر شود، گفت: تكرار امر به معروف يا نهی از منكر، به دفعات و از سوی اشخاص مختلف، باعث تأثيرگذاری بيشتر آن بر روی فرد مورد خطاب می‌شود.
مدير پژوهش ستاد احيای امر به معروف و نهی از منكر كشور با تأكيد بر اينكه آمر به معروف بايد عامل به معروف باشد، تصريح كرد: آمر به معروف بايد از خودش شروع كند و پس از خودسازی خانواده، خويشاوندان، دوستان، همسايگان و همكاران، نفرات بعدی هستند كه بايد در صورت لزوم، مورد امر به معروف و نهی از منكر قرار گيرند.
وی در پايان حسن خلق را از ضروريات رفتاری يك آمر به معروف دانست و با يادآوری حديثی از حضرت پيامبر(ص)، اظهار كرد: پیامبر(ص) در حدیثی می‌فرماید: من بهشت را برای سه كس ضمانت می‌كنم كسی كه از مشاجره پرهيز كند هر چند صاحب حق باشد ديگری كسی كه حتی به شوخی هم دروغ نگويد و كسی كه حسن خلق داشته باشد.


نوشته شده در   چهارشنبه 1 آذر 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode