ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 23 آبان 1391     |     کد : 45929

سيل؛ ‌اين ‌بار ‌در ‌غرب ‌مازندران

بارندگي شديدي كه از عصر روز يكشنبه در مناطق مختلف مازندران بويژه غرب استان آغاز شده و تا ديروز ادامه داشت...

بارندگي شديدي كه از عصر روز يكشنبه در مناطق مختلف مازندران بويژه غرب استان آغاز شده و تا ديروز ادامه داشت، موجب بالاآمدن آب رودخانه‌ها و جاري‌شدن سيل در شهرهاي نوشهر و چالوس و آبگرفتگي واحدهاي مسكوني و تجاري، تعطيلي مدارس و اختلال در تردد خودروها در محورهاي مواصلاتي اين مناطق شد.
به گزارش خبرگزاري‌ها، براساس اين بارندگي‌ها شهرهاي آمل، نور، نوشهر، چالوس، عباس‌آباد، تنكابن و رامسر دچار آبگرفتگي شديد شده است كه در اين ميان وضع شهرهاي نوشهر و چالوس به دليل طغياني شدن برخي رودخانه‌ها از جمله ماشلك و گنداب‌رود حادتر است، به گونه‌اي كه سطح وسيعي از مناطق مختلف اين دو شهر را آب همراه با گل‌ولاي دربرگرفته و به انسداد برخي راه‌هاي ارتباطي انجاميده است.

اين وضع كه فرماندار چالوس آن را بحراني توصيف كرده باعث تشكيل ستاد بحران در شهرهاي چالوس و نوشهر شده است.

سيد قدير رضايي با بيان اين‌كه وضع در اين شهر بويژه مركز آن و مناطق روستايي بشدت بحراني است، گفت: اين مساله مانع امدادرساني بموقع شده است،‌ با اين حال ستاد بحران شهرستان چالوس به همراه تمام مسئولان اين شهرستان در آماده‌باش كامل قرار دارند.

وي افزود: سيل بامداد ديروز باعث خسارت‌هاي جدي در حد نابودي اموال بيش از 150 خانوار در بخش مركزي اين شهر شده است.

رضايي با بيان اين‌كه بر اثر جاري‌شدن سيل و آبگرفتگي شديد معابر و مدارس، تمام مقاطع تحصيلي اين شهرستان ديروز تعطيل اعلام شد، تصريح كرد: همچنين به علت نشتي و نگراني از انفجار احتمالي ، ‌ گاز 12 هزار مشترك چالوسي قطع شد كه تاكنون گاز ده هزار مشترك دوباره وصل شده است.

به گفته فرماندار چالوس، اگر بارندگي در روزهاي آينده و با اين شدت ادامه داشته باشد، به طور قطع خسارت‌هاي زيادي به اماكن عمومي و منازل مردم وارد مي‌شود.

رئيس هلال احمر شهرستان چالوس نيز شدت سيل، آبگرفتگي و مسدودشدن خيابان‌ها را مانع امدادرساني مناسب به نقاط شهري و روستايي دانست و گفت: جابه‌جايي خانوارهايي كه در معرض خطر هستند به جاي امن، در دستور كار و اولويت امدادرساني قرار دارد.

علي‌اكبر نوروزي افزود: تمام نيروهاي امدادي هلال احمر از ساعت يك بامداد روز گذشته در ستاد بحران شهرستان چالوس مستقر و به صورت تيمي در مناطق مختلف به امدادرساني مي‌پردازند.

علي ردايي، بخشدار مركزي چالوس نيز وضع آبگرفتگي در روستاهاي بخش مركزي چالوس را نگران‌كننده و خسارت‌زا عنوان كرد و گفت: تمام روستاهاي بخش مركزي بويژه حاشيه كمربندي و حاشيه رودخانه‌ها خسارت بيشتري ديد.


نوشته شده در   سه شنبه 23 آبان 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode