ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 9 آبان 1391     |     کد : 45048

توفان، برنامه‌هاي انتخاباتي آمريكا را به هم ريخت

در حالي‌كه مردم آمريكا براي برگزاري انتخابات رياست جمهوري سه‌شنبه هفته آينده آماده مي‌كنند و نامزدها نيز آخرين تلاش‌هايشان را براي جلب آراي مردمي انجام مي‌دهند، توفان سندي با رسيدن به ايالت‌هاي شرقي اين كشور، برنامه‌ها و فعالیت‌هاي انتخاباتي را دستخوش تغيير كرد.

آخرين نظرسنجي ها نشان مي دهد فاصله اوباما با رامني طي چند روز گذشته بيشتر شده است
توفان، برنامه‌هاي انتخاباتي آمريكا را به هم ريخت
در حالي‌كه مردم آمريكا براي برگزاري انتخابات رياست جمهوري سه‌شنبه هفته آينده آماده مي‌كنند و نامزدها نيز آخرين تلاش‌هايشان را براي جلب آراي مردمي انجام مي‌دهند، توفان سندي با رسيدن به ايالت‌هاي شرقي اين كشور، برنامه‌ها و فعالیت‌هاي انتخاباتي را دستخوش تغيير كرد.
به گزارش واحد مركزي خبر، هرچند انتظار نمي‌رفت اين توفان تا نيمه شب دوشنبه به خشكي برسد، اما باد سهمگين ناشي از آن ايالت‌هاي ويرجينيا و كاروليناي شمالي را در نورديد. ايالت‌هاي نيويورك، پنسيلوانيا، واشنگتن، بالتيمور و بوستن نيز در مسير اين توفان قرار گرفته است.

برهمين اساس مقامات آمريكايي درباره احتمال قطعي برق كه حتي ممكن است براي چند شب به طول انجامد، هشدار داده‌اند. مدارس و سيستم‌هاي حمل و نقل عمومي نيز در چند ايالت تعطيل شده است. متخصصان هم هشدار داده‌اند اين توفان ممكن است به يك ابرتوفان تبديل شود. در همين زمینه، اوباما از شهروندان ايالت‌هاي شرقي آمریکا خواسته تا در مكان‌هاي امن پناه بگيرند و به توصيه‌هاي مقامات توجه كنند.

از سوي ديگر، شركت‌هاي هواپيمايي بين‌المللي مانند ايرفرانس، بريتيش ايرويز و ويرجين آتلانتيك پروازهاي خود بر فراز اقيانوس اطلس را متوقف كرده‌اند. نيويورك، بالتيمور، نيوآرك، واشنگتن، بوستن و فيلادلفيا از جمله شهرهايي است كه پروازهاي بين‌المللي از اروپا و به مقصد اروپا از آنها متوقف شده است. مايكل بلومبرگ، شهردار نيويورك نيز دستور داد تا 375 هزار نفر از ساكنان مناطق پايين‌دست اين شهر منازل خود را تخليه كنند. همچنين مدارس و متروي نيويورك و حتي بازار بورس اين شهر روز گذشته تعطيل بود. انتظار مي‌رود توفان سندي كه سرعت آن گاه به 80 كيلومتر در ساعت مي‌رسد، باعث بالا آمدن سطح آب اقيانوس در مناطقي مانند لانگ آيلند و بندر نيويورك شود و جان ساكنان اين مناطق را به خطر بيندازد.

تاثير مخرب روي انتخابات

در كنار خسارت‌هاي مالي كه اين توفان به همراه خواهد داشت، روند انتخابات هفته آينده و برنامه مدنظر نامزدها را نيز تغيير كرده است. ميت رامني، يكي از برنامه‌هاي خود را در ايالت ويرجينيا لغو كرد و ستاد تبليغاتي باراك اوباما هم اعلام كرد برنامه‌هايش را در ايالت‌هاي كلرادو و ويرجينيا برگزار نخواهد كرد. اوباما قرار بود روز گذشته براي تبليغات انتخاباتي در اوهايو، يكي از ايالت‌هايي كه در انتخابات نقش كليدي ايفا مي‌كند حضور يابد، اما برنامه خود را لغو كرد تا به واشنگتن بازگردد و بر نحوه آمادگي براي مقابله با توفان نظارت كند.

برخي كارشناسان بر اين باورند كه اين توفان براي اوباما همچون يك شمشير دو لبه است. توفان سندي به او اين فرصت را مي‌دهد تا در سطحي بالاتر از سطح يك نامزد و در قامت يك رهبر عرض اندام كند، اما هرگونه ناكامي در كنترل اين توفان مي‌تواند عواقب بدي براي او داشته باشد و باعث ‌شود همه مشكلات آن به پاي او نوشته شود. روزنامه آلماني زوددويچه سايتونگ نيز در تحليلي اين توفان را بيشتر به ضرر اوباما دانست.

بنا به گزارش اين روزنامه، استراتژي فعلي اوباما اين است كه هر فرد مشكوك و دودل و بي‌اراده براي شركت در انتخابات را به سوي صندوق‌هاي راي بكشاند. در همين راستا، اوباما مي‌خواهد با اقداماتي اين افراد را شناسايي كرده و در صورت لزوم با راي‌گيري از آنها مقابل در منزلشان يا از طريق فشارهاي رواني آنها را به پاي صندوق‌هاي راي بكشاند. تا اينجا توفان تاثير مستقيمي روي اين افراد ساكن در ايالت‌هايي همچون اوهايو و ويرجينيا گذاشته است، زیرا كساني كه تصميم به شركت زودهنگام در انتخابات داشتند، در خانه مانده‌اند و حتي در ششم نوامبر نيز در انتخابات شركت نخواهند كرد.

آخرين نظرسنجي‌ها

تازه‌ترين نظرسنجي‌ها از بيشتر شدن فاصله اوباما و رامني حكايت مي‌كند. نتايج نظرسنجي موسسه اپسوس كه به سفارش رويترز اجرا شد، نشان داد 49 درصد شركت‌كنندگان در اين نظرسنجي اعلام كردند به اوباما راي خواهند داد و 46 درصد نيز رامني را انتخاب كردند. همچنين نظرسنجي موسسه «PPP» نشان داد اوباما با اختلاف 4 درصد از رامني در ايالت كليدي اوهايو پيش افتاده است و درصد آراي وي در مقابل رامني 51 در مقابل 47 درصد است.


نوشته شده در   سه شنبه 9 آبان 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode