ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 13 شهريور 1391     |     کد : 42203

رهبري، بزرگ‌ترين حامي تشكل‌هاي دانشجويي است

رئيس سازمان صدا و سيما با حضور در جمع دانشجويان دانشگاه صنعتي شريف به پرسش‌هاي آنان پاسخ داد. عزت‌الله ضرغامي در پاسخ به انتقاد دانشجويان مبني بر ممنوع‌التصوير شدن چهره‌هاي فرهنگي و حزب‌اللهي در رسانه ملي، اين ادعا را شديدا رد كرد.

ضرغامي در جمع دانشجويان صنعتي شريف:
رهبري، بزرگ‌ترين حامي تشكل‌هاي دانشجويي است
رئيس سازمان صدا و سيما با حضور در جمع دانشجويان دانشگاه صنعتي شريف به پرسش‌هاي آنان پاسخ داد.
عزت‌الله ضرغامي در پاسخ به انتقاد دانشجويان مبني بر ممنوع‌التصوير شدن چهره‌هاي فرهنگي و حزب‌اللهي در رسانه ملي، اين ادعا را شديدا رد كرد.

براساس اين گزارش سيزدهمين نشست سالانه اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل با شعار «مقاومت براي پيشرفت؛ پيشرفت در خدمت عدالت، رمز اقتدار ملت» دراين دانشگاه آغاز به كار كرد.

رئيس سازمان صدا و سيما با حضور در اين نشست طي سخناني گفت: اين نشست‌ها ظرفيت خوبي است تا مباحثي كه رهبري در ديدار با شما مطرح كردند، مورد تحليل و تبيين قرار بگيرد.

وي افزود: وقتي در دانشگاه صنعتي شريف اين جمعيت حزب‌اللهي را انسان مي‌بيند، دلش گرم مي‌شود، زماني بود كه حتي در ايام پس از انقلاب نيز اين فضا و حضور دانشجويان معتقد در دانشگاه‌ها با سختي‌هايي همراه بود.

وي با تاكيد بر اين‌كه امروز مستقل‌ترين تشكل‌هاي دانشجويي را در كشور داريم، گفت: هيچ جرياني در كشور به اندازه شما پشتوانه‌اي مثل رهبري ندارد، قدر اين نعمت را بدانيد. چرا كه رهبري، بالاترين پشتوانه و حامي تشكل‌هاي دانشجويي براي انجام وظايف انقلابي آنان است و ساير دستگاه‌ها به اين حمايت استثنايي غبطه مي‌خورند.

ضرغامي خطاب به دانشجويان گفت: تشكل‌هاي دانشجويي بايد از موضوعات جزئي فاصله گرفته و پرچمدار حركت‌هاي بزرگ ملي همچون سال‌هاي اول انقلاب باشند و شما در كشور مي‌توانيد پرچمدار اخلاق‌مداري باشيد. در دانشگاه‌ها هم مي‌توانيد به كساني كه طرح شبهه مي‌كنند با اخلاق‌تان پاسخ دهيد و نه حتي با استدلال.

ضرغامي در بخش ديگري از سخنراني خود خطاب به دانشجويان يادآور شد: شما جوانان بايد پرچم‌دار حل مشكلات جامعه باشيد و براي حل مشكلات به كمك مسئولان بياييد و راه حل ارائه دهيد.

رئيس سازمان صدا و سيما با بيان اين‌كه امروز قوه قضاييه در مظلوميت قرار گرفته است، اضافه كرد: يكي از مشكلاتي كه امروز قوه قضاييه دارد، ادعاهايي است كه در سايت‌ها و وبلاگ‌ها ديده مي‌شود.

وي افزود: بعضا در سايت‌ها و وبلاگ‌ها شايعه‌پراكني و نقض حريم شخصي صورت مي‌گيرد كه بارها رهبر معظم انقلاب نسبت به اين مساله هشدار دادند.

ضرغامي با بيان اين‌كه جرايم جديد در حوزه نرم در قوه قضاييه تعريف نشده است، گفت: در حوزه نرم و در پايگاه‌هاي اطلاع‌رساني در فضاي سايبري جرائم تعريف نشده است بنابراين مسئولان قوه قضاييه دچار پراكنده‌كاري مي‌شوند و كساني را كه كه بايد بگيرند، نمي‌گيرند، كساني را كه نبايد بگيرند، مي‌گيرند.

رئيس سازمان صدا و سيما تاكيد كرد: از آنجا كه جرايم مربوط به فضاي مجازي پيچيده است و مجازات‌هاي متناسب و عادلانه‌اي را مي‌طلبد تشكل‌هاي دانشجويي در اين موضوع مهم پيشگام شده و قوه قضاييه را ياري كنند.

رئيس سازمان صدا و سيما با اشاره به فتنه 88 گفت: از فتنه 88 براحتي عبور نكنيد؛ فتنه 88 بسيار پيچيده بود و اين‌كه اين فتنه به سادگي حل نمي‌شد به اين خاطر بود كه در مرحله اول، فتنه خواص بود، چه خواصي كه مثل سران فتنه علنا مقابل نظام ايستادند و مي‌دانستند كه در واقع تقلبي در كار نبوده است، چه آنهايي كه سكوت مي‌كردند يا با حرف‌هاي دو پهلويشان هيزم به آتش ضدانقلاب مي‌ريختند.

ضرغامي با اشاره به برگزاري شانزدهمين اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران گفت: در هيچ دوره‌اي در دوره‌هاي شانزده‌گانه «نم»، اجلاس سران جنبش عدم تعهد تا اين حد مصوبات، بيانيه‌ها، سندهاي جمعي، سخنراني‌ها و همپوشاني و تطبيق با سياست‌هاي جمهوري اسلامي نداشته است. رئيس سازمان صداوسيما در پاسخ به اين سوال كه آيا در انتخابات رياست جمهوري آينده هم مناظرات نامزدها در صدا و سيما برگزار مي‌شود، گفت: فعلا در حال بررسي هستيم.

وظيفه رسانه ملي پوشش دادن خدمات نظام است

به گزارش باشگاه خبرنگاران، وي در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر اين‌كه آيا گزارش‌ها و مستنداتي كه در ماه‌هاي مانده به انتخابات رياست‌جمهوري از اقدامات برخي دستگاه‌ها نشان داده مي‌شود، شائبه‌هايي در ذهن مخاطبان ايجاد نمي‌كند، گفت: وظيفه رسانه ملي پوشش دادن خدمات نظام است كه بخش عمده و گسترده اين خدمات توسط دولت انجام مي‌شود.

ضرغامي افزود: افراد زيادي به ما اشكال مي‌گيرند كه شما دستاوردهاي دولت را به اين صورت گسترده نشان مي‌دهيد، مطالب ديگري از آن برداشت مي‌شود و متاسفانه عده‌اي هم در اين خصوص مصاحبه كردند كه صداوسيما تبديل به روابط عمومي دولت شده است. وي ادامه داد: ما همان‌طور كه به اين نظرات بي‌توجهيم و اقدامات مهم دولت را به عنوان پيشرفت‌هاي نظام پوشش مي‌دهيم، اگر دستگاه‌هاي ديگر خدماتي داشته باشند مورد پوشش رسانه ملي قرار مي‌گيرد؛ شهرداري تهران هم در صورتي كه اقدامات ارزشمند و قابل توجهي انجام دهد، در چارچوب سياست كلي رسانه‌ ملي كه پوشش دادن به خدمات و پيشرفت‌هاي نظام است، قرار مي‌گيرد؛ البته ممكن است قضاوت‌هايي صورت گيرد اما دليل بر آن نمي‌شود كه ما دستاوردها را پوشش ندهيم. رئيس رسانه ملي گفت: مديران رسانه ملي در تمامي سطوح جزو ارزشي‌ترين نيروها و بسياري از آنان جزو ايثارگران سازمان هستند و ديدگاه‌هاي افراد متدين و انقلابي زودتر از هر ديدگاهي به بدنه سازمان منتقل مي‌شود.

نظرات تند و افراطي در رسانه ملي جايي ندارد

وي تصريح كرد: رسانه ملي متعلق به آحاد ملت است و نظرات تند و افراطي از هر طرف كه باشد در رسانه ملي جايي ندارد، هم كساني كه خواهان آزادي بي‌قيد و شرط در پخش تصاوير تلويزيوني هستند و هم كساني كه پخش هرگونه تصوير از زن حتي در مقام گوينده خبر را مجاز نمي‌دانند!

ضرغامي با اشاره به سوءاستفاده رسانه‌هاي غربي از هر فرصتي براي ضربه زدن به جمهوري اسلامي تصريح كرد: بيشتر مواضع سخنراني مرسي در اجلاس شانزدهم همگام و همراه با جمهوري اسلامي بود، اما يك مورد اختلاف آن هم در مورد سوريه موجب مانور رسانه‌هاي غربي شد.

رئيس سازمان صدا و سيما افزود: از ده مطلبي كه مرسي در سخنراني خود بيان كرد 9 مورد آن هماهنگ و همسو با مواضع ايران بود و تنها در يك مورد اختلاف نظر بود كه آن هم طبيعي است، اما رسانه‌هاي غربي بر همان يك مورد اختلاف نظر مانور دادند.

توضيح درباره ترجمه سخنان مرسي

رئيس رسانه ملي در مورد سخنان محمد مرسي رئيس‌جمهور مصر در اجلاس شانزدهم عدم‌تعهد گفت: بيشتر برنامه‌هاي اجلاس به صورت زنده از شبكه‌هاي داخلي و برون‌مرزي صدا و سيما پخش مي‌شد، بنابراين سخنراني‌هايي كه مهمانان در اجلاس داشتند به زبان‌هاي مختلف در شبكه‌هاي برون‌مرزي با ترجمه خوب منعكس شد. وي با بيان اين‌كه در مورد ترجمه‌هاي فارسي نيز شبكه خبر محوريت پوشش برنامه اجلاس را داشت، افزود: شبكه خبر هم برنامه‌هاي اجلاس و سخنراني‌ها را به صورت زنده پوشش مي‌داد و سخنراني مهمانان نيز به صورت فارسي ترجمه مي‌شد كه بعضا در برخي از شبكه‌هاي راديويي همزمان پخش مي‌شد.

بنا به گزارش مهر، ضرغامي اظهار كرد: هنگام سخنراني مرسي رئيس‌جمهور مصر، شبكه يك نيز اين مراسم را به صورت زنده پخش مي‌كرد، كه اشكالي در پخش زنده به‌وجود آمد بنابراين از مترجم ديگري تنها در همين شبكه براي سخنراني مرسي استفاده شد كه اين مترجم در يك اشتباه لفظي به‌جاي سوريه، نام بحرين را به كار برد و همين دستاويزي براي رسانه‌هاي غربي شد. وي تاكيد كرد: محوريت پخش برنامه‌هاي اجلاس، شبكه خبر بود كه هم در داخل و هم در خارج از كشور برنامه‌هايش پخش مي‌شد و هيچ اشكالي در ترجمه شبكه خبر وجود نداشت.

رئيس سازمان صدا و سيما خاطرنشان كرد: البته رسانه‌هاي غربي نيز مي‌خواستند اين اشتباه مترجم را كه تنها در يك شبكه تلويزيوني ايران اتفاق افتاده بود همچون يكي از عروسك‌هاي كارتون كلاه قرمزي دستاويز قرار دهند، اما آنقدر پوشش رسانه‌اي ايران وسيع و عالي بود كه اين سوءاستفاده آنان تاثير نداشت.

حجت‌الاسلام محمديان، رئيس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها نيز در اين نشست با اشاره به حمايت دانشجويان از انقلاب اسلامي گفت: پرچم دفاع از انقلاب اسلامي در دانشگاه‌ها بايد بالاترين پرچم باشد.

وي با اشاره به نقش و جايگاه ويژه دانشجويان در دانشگاه‌ها افزود: ما منكر چالش‌ها و مشكلات موجود نيستيم، اما معتقديم كه بايد از اصل و كيان انقلاب اسلامي دفاع كرد و يكي از مجموعه‌ها و نهادهايي كه مي‌تواند بخوبي از انقلاب دفاع كند، تشكل‌هاي دانشجويي است.

شوك‌هاي اقتصادي راه حل فوري ندارد

در ادامه اين نشست احمد توكلي نماينده مردم تهران نيز به تشريح شرايط اقتصادي كشور پرداخت و گفت: البته بايد توجه داشت كه فساد سياسي موجب انحراف مي‌شود به همين جهت بنده تاكيد مي‌كنم كه بايد مسئولان به صورت جدي با فساد سياسي برخورد كنند.

توكلي در تشريح راه‌حل‌هايي براي بهبود شرايط فعلي اقتصاد افزود: شوك‌هاي اقتصادي راه‌حل فوري ندارد به همين جهت بايد راه‌حل‌هاي درست و منطقي را در پيش گرفت.


نوشته شده در   دوشنبه 13 شهريور 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode