ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 13 شهريور 1391     |     کد : 42201

شب طلايي ايران در پارالمپيك لندن

مدال طلاي جلیل باقری ملی پوش پارالمپیكی دوومیدانی ایران سرآغازي بود بر درخشش دیگر ورزشكاران این رشته و وزنه‌برداری؛ جایی كه نادر مرادی در وزنه‌برداری و محسن كائیدی در پرتاب نیزه نیز طلایی شدند و مهرداد كرم‌زاده در پرتاب دیسك به مدال نقره دست یافت.

دووميداني و وزنه‌برداري پيام‌آور شادي شدند
شب طلايي ايران در پارالمپيك لندن
مدال طلاي جلیل باقری ملی پوش پارالمپیكی دوومیدانی ایران سرآغازي بود بر درخشش دیگر ورزشكاران این رشته و وزنه‌برداری؛ جایی كه نادر مرادی در وزنه‌برداری و محسن كائیدی در پرتاب نیزه نیز طلایی شدند و مهرداد كرم‌زاده در پرتاب دیسك به مدال نقره دست یافت.

شنبه شب ورزشگاه المپیك پارك لندن، جایی كه مشعل بازی‌ها مقابل یكی از تونل‌های ورودی ورزشگاه جلوه‌گر بود و 80 هزار تماشاگر پیكارهای دووميداني را زیر نظر داشتند، محسن كائیدی ملی پوش شایسته پرتاب نیزه در میان تشویق انبوه تماشاگران حاضر در ورزشگاه به مدال طلا دست یافت؛ آن هم در شرایطی كه دقایقی پیش از آن نادر مرادی ملی‌پوش وزنه‌برداری در مجموعه ورزشی اكسل با مهار وزنه 196 كیلوگرم به مدال طلا دست یافته بود تا كاروان ورزش كشورمان با سه طلای ارزشمند، سومین روز بازی‌ها را به پایان برده باشد.

محسن كائیدی پس از این افتخارآفرینی در گفت وگوی اختصاصی با جام‌جم تصریح كرد: اگر می‌بینید دوومیدانی ایران اینچنین در لندن می‌درخشد، شك نكنید كه حاصل برنامه‌ریزی مناسب، اردوهای كیفی سطح بالا و تلاش و پشتكار كادر فنی و ورزشكاران است. امشب خوشحالی من دوچندان است چرا كه علاوه بر كسب مدال طلا با ركورد 38 متر و 40 سانتی‌متری كه به ثبت رساندم به میزان سه متر و 40 سانتی متر ركورد پارالمپیك را ترقی دادم. هر چند با بدشانسی نتوانستم ركوردم را بیش از این به ثبت برسانم. كائیدی افزود: واقعیت این است كه من تنها برای طلا به لندن آمده بودم و امیدوارم این درخشش همچنان در دوومیدانی و دیگر ورزش‌ها با قدرت ادامه داشته باشد و یك نتیجه تاریخی برای ورزش جانبازان و معلولان به ثبت برسد.

اما نادر مرادی كه ساعاتی پیش از كائیدی در مجموعه اكسل به مدال طلاي وزنه‌برداري دست یافت، پس از كسب این افتخار با ابراز خوشحالی از حضور پررنگ ایرانی‌ها در سالن مسابقه به جام‌جم گفت: باعث افتخار من است كه به عنوان یك فرزند ایران توانستم دل همه ایرانیان را شاد كنم، خوشبختانه امروز بدون استرس به این موفقیت ارزشمند دست یافتم و خوشحالم از این‌كه به بالاترين افتخار ورزش معلولان یعنی طلای پارالمپیك دست پیدا كردم.

همیشه بابت دوپینگ نگرانی متوجه وزنه‌برداری معلولان است، مرادی در این رابطه تصریح كرد: بدون تردید همه وزنه‌برداران ما پاك هستند چرا كه در ماه‌های گذشته با گروه پزشكی كاملاً هماهنگ بوده‌ایم، ضمن این‌كه ورزشكار حرفه‌ای خود مراقب است با مشكلاتی از این دست گرفتار نشده و عمر قهرمانی خود را كاهش ندهد.

كرم‌زاده نقره گرفت، ورزشگاه منفجر شد

دیروز در شرایطی كه عقربه‌های ساعت 12 و 45 دقیقه به وقت محلي را نشان می داد، مهرداد كرم‌زاده ملی‌پوش پرتاب دیسك ایران با حریفانش به رقابت پرداخت، آن هم در شرایطی كه ورزشگاه المپیك پارك لبریز از تماشاگر بود؛ تماشاگراني كه نه فقط دیویس آلد پرتابگر بریتانیایی كه همه شركت‌كنندگان را یكصدا تشویق می‌كردند.

در این بین رقابت نزدیك كرم‌زاده با پرتابگر بریتانیایی شور و هیجان دوچندانی به ورزشگاه بخشیده بود. رقابتی كه طی آن دیویس موفق شد با پرتابي به میزان 46 متر و 14 سانتی‌متر به مدال طلا دست یافته و كرم‌زاده نیز با 44 متر و 62 سانتی‌متر به مدال نقره بسنده كند، ضمن این‌كه شركت‌كننده چینی با 42 متر و 81 سانتی‌متر برنز گرفت.

كرم‌زاده پس از كسب این افتخار به جام‌جم گفت: شرمنده مردم شدم كه نتوانستم به مدال طلا دست پیدا كنم، من همه توانم را به كار گرفتم و با همه وجود پرتاب‌هایم را انجام دادم؛ امیدوارم این مدال ناقابل باعث خوشحالی مردم شده باشد.

وی با بیان اين‌كه دوومیدانی ایران تا به اینجای كار به خوبی توان خود را نشان داده است، ادامه داد: امیدوارم درخشش ملی‌پوشان این رشته همچنان ادامه داشته باشد.

كرم‌زاده درباره تشویق حریف انگلیسی‌اش گفت: دیویس جای پسر من است و به‌هر ترتیب او قهرمان شد و شایسته تشویق من و همه حاضران در ورزشگاه بود.

ناكامی جودوكاران و بهت سرمربی

اما جودوی ایران كه چهار سال پیش در پكن به یك نشان نقره دست یافته بود، این بار در لندن از دستیابی به مدال بازماند. اتفاقی كه خسرو گلكار، سرمربی تیم ملی از آن بهت‌زده شده بود. وقتی حمزه ندری، هانی عساكره و علیزاده در عین ناباوری در دیدار رده‌بندی مقابل حریفانی از كوبا، آرژانتین و برزیل تن به شكست دادند پرونده جودوی ایران بسته شد تا سرمربی تیم كه پیش از این وعده كسب نتیجه‌ای بهتر از پكن 2008 را داده بود با تعجب بدشانسی را تنها دلیل ناكامی شاگردانش بداند.

رضایی: تركیب اصلی را تا فینال رو نمی‌كنیم

اما والیبال نشسته در ادامه بازی‌های درخور تحسین خود عصر شنبه در اكسل 3 بر صفر و با نتایج 15ـ25، 19ـ25 و 12 ـ25 بر چین غلبه كرد تا همچنان با قدرت پیش برود. اظهارنظر هادی رضایی، سرمربی تیم ملی پس از این بازی خواندنی بود.

او به جام‌جم گفت: نباید این تصور را داشت كه حریفان ما ضعیف هستند، همین چین حریف اصلی ما یعنی بوسنی را به زحمت انداخته بود و نباید تصور كرد كه حریفان ما ضعیف هستند، به هیچ عنوان؛ این ما هستیم كه پرقدرت پیش می‌رویم. در این بازی هم تیم ایران با تركیب متفاوتی به میدان رفت، دلیل این كار چیست؟ رضایی در پاسخ به این پرسش تصریح كرد: ما 11 بازیكن همسطح داریم كه در این بین تنها لیبرو تیم فیكس بازی می‌كند و چون دیگر بازیكنان تقریبا در یك سطح هستند به تناوب به همه آنها میدان می‌دهیم تا هم انگیزه كل تیم حفظ شود و هم دستمان برای حریفان رو نشود.

رضایی در پاسخ به این پرسش كه آیا در دیدار با بوسنی تركیب اصلی خود را به میدان می‌فرستید، گفت: دیدار با بوسنی هم در مرحله گروهی است و نیازی به آب و آتش زدن نداریم و همه فكر و ذكر ما بازی فینال است تا قدرت واقعی و تاكتیك خود را آنجا نشان دهیم؛ چون همه از ما طلا می‌خواهند و ما هم سعی خودمان را می‌كنیم به این خواسته جامه‌عمل بپوشانیم.سرمربی تیم والیبال‌نشسته تصریح كرد: رمز و راز موفقیت و قدرت‌نمایي تیم ما در روحیه ازخودگذشتگی و همدلی همه بازیكنان است. با تكیه بر همین روحیه پیش می‌رویم تا به موفقیت دست یابیم.

تبريك رئيس جمهور و رئيس مجلس به مدال آوران

رئيس جمهور و رئيس مجلس در پيام​هاي جداگانه​اي​ ، كسب سه مدال طلا توسط جانبازان و معلولان كشورمان در مسابقات پارالمپيك را تبريك گفتند.

در پيام علي لاريجاني رئيس مجلس آمده است: قهرمانان ورزشكار جانباز و معلول كاروان ورزشي جمهوري اسلامي ايران كه با شعار «توكل، تلاش، ميثاق با شهدا» در رقابت‌هاي پارالمپيك لندن حضور دارند پرصلابت و استوار و با عزمي راسخ كه از تمسك به ائمه اطهار ناشي مي‌شود افتخار آفريني‌هاي خود را آغاز كردند. اينجانب از سوي خود و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي كسب اين موفقيت‌هاي درخشان را به جامعه ورزشي كشور بويژه جانبازان و معلولان و ملت شريف ايران تبريك گفته و اميدوارم در ادامه رقابت‌ها شاهد استمرار اين افتخارآفريني‌ها باشيم.

اميد توفيقي / خبرنگار اعزامي جام‌جم به پارالمپيك لندن


نوشته شده در   دوشنبه 13 شهريور 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode