ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 12 شهريور 1391     |     کد : 42141

تظاهرات گسترده در بحرين براي آزادي زندانيان سياسي

هزاران نفر از مردم بحرين روز جمعه گذشته يك بار ديگر با برگزاري تظاهراتي گسترده خواستار بهبود شرايط سياسي و آزادي زندانيان سياسي اين كشور شدند.

تظاهرات روز جمعه بحرين با مجوز دولت و به دنبال مذاكرات جمعيت الوفاق با معاون نخست‌وزير بحرين برگزار شده بود
تظاهرات گسترده در بحرين براي آزادي زندانيان سياسي
هزاران نفر از مردم بحرين روز جمعه گذشته يك بار ديگر با برگزاري تظاهراتي گسترده خواستار بهبود شرايط سياسي و آزادي زندانيان سياسي اين كشور شدند. در تظاهرات اخير كه با مجوز وزارت كشور بحرين برگزار ‌شد، برخوردي پيش نيامد اما شركت‌كنندگان همچنان بر مخالفت خود با رژيم آل خليفه تاكيد كرده و ادامه حيات اين رژيم را نامشروع توصيف كردند.
به گزارش ايسنا، هزاران نفر از مردم بحرين به درخواست گروه‌هاي مخالف اين كشور از جمله جمعيت الوفاق، تظاهرات گسترده‌اي را در نزديكي منامه، پايتخت اين كشور برگزار كردند. اين تظاهرات كه يكي از بزرگ‌ترين تظاهرات مردم بحرين در چند ماه گذشته محسوب مي‌شود، در منطقه شيعه‌نشين البديع برگزار شد و تظاهركنندگان با در دست داشتن پلاكاردها و تصاويري كه متعلق به زندانيان سياسي و سران مخالف در بحرين بود، ادامه بازداشت آنان را محكوم كردند.

آنها با سر دادن شعارهايي، آزادي هرچه سريع‌تر نبيل رجب، مدير سازمان حقوق بشر بحرين و نيز از فعالان مخالف دولت اين كشور را از زندان‌هاي رژيم آل خليفه خواستار شدند. نبيل رجب به تازگي توسط دادگاه‌هاي رژيم آل خليفه به سه سال زندان محكوم شده است. دادگاه استيناف بحرين دوم شهريور در اقدامي عوامفريبانه رئيس مركز حقوق بشر اين كشور را فقط از يك اتهام تبرئه كرد تا وي همچنان در زندان باقي بماند. به گزارش خبرگزاري مهر، دادگاه استيناف طي جلسه‌اي نبيل رجب را از اتهام اهانت به اهالي منطقه المحرق تبرئه كرد كه طي آن به سه ماه زندان محكوم شده بود. اين در حالي بود كه دادگاه بحرين يك هفته قبل از آن رئيس مركز حقوق بشر بحرين را به اتهام مشاركت در راهپيمايي‌هاي بدون مجوز به سه سال زندان محكوم كرده بود.

تظاهركنندگان در بيانيه‌اي كه در پايان اين تظاهرات قرائت شد، با محكوم كردن سياسي شدن دستگاه قضايي اين كشور نسبت به ادامه صدور احكام غير عادلانه عليه مخالفان بحريني هشدار دادند و پايان هرچه سريع‌تر اين شيوه در دستگاه قضايي بحرين را خواستار شدند.

در اين بيانيه كه از سوي پنج گروه اصلي مخالف دولت در بحرين امضا شده بود، آمده است: سياست سركوب و اختناق در بحرين و نيز وضع قوانين ظالمانه از جمله ممانعت از سفر به كشورهاي همسايه، با خواسته‌هاي مشروع ملت بحرين مغايرت دارد و بايد پايان يابد.

گرفتن مجوز

تظاهرات روز جمعه بحرين با موافقت و اجازه دولت و به دنبال مذاكرات جمعيت الوفاق با معاون نخست‌وزير بحرين برگزار شده بود. گروه‌هاي مخالف بحرين بارها از مقامات حكومت آل خليفه خواسته بودند تا به آنها اجازه برگزاري تظاهرات و راهپيمايي بدهند اما اين خواسته همواره با بهانه‌هاي مختلف از سوي مقامات بحرين رد شده بود. به گزارش خبرگزاري مهر، در مسير سه كيلومتري تظاهرات در بزرگراه غربي منامه، هيچ درگيري رخ نداد. بحرين كه ميزبان ناوگان پنجم آمريكا است، از 18 ماه پيش تاكنون شاهد شعله ور شدن آتش يك قيام مردمي است كه رژيم آل خليفه با كمك هم پيمانان منطقه‌اي و بين‌المللي خود سعي در سركوب آن دارد. گفته مي‌شود تاكنون بيش از يكصد نفر درجريان اين انقلاب به شهادت رسيده و 4500 نفر زنداني و بيش از 40 مسجد تخريب شده است؛ رژيم بحرين مدعي است اعتراضات در اين كشور طايفه‌اي و بخشي از تلاش ايران براي سيطره بر منطقه است در حالي كه شيعيان به عنوان اكثريت جمعيت بحرين، اتهام دخالت ايران در اعتراضات را رد مي‌كنند و در عوض خواستار اصلاحاتي ريشه‌اي و اساسي براي به رسميت شناختن حقوق بنيادين خود هستند.

پيام شيخ عيسي قاسم

از سوي ديگر، شيخ عيسي قاسم، روحاني برجسته بحريني تاكيد كرد اذعان به جايگاه مردم راه برون رفت از بحران اين كشور است و سركوبگري رژيم راه به جايي نخواهد برد. به گزارش فارس، وي در سخنان خود كه به مناسبت نماز جمعه در مسجد جامع امام صادق(ع) در منطقه الدراز بحرين بيان مي‌شد، گفت: راه برون رفت كشور از بحران، اذعان به جايگاه ملت و اصلاحات واقعي است كه ظلم و تبعيض و اهمال به اراده ملت و ديدگاهش در تعيين سرنوشتش را از بين مي‌برد.وي افزود: خشونت، دور زدن خواست مردم و فريبكاري، تبلغات نادرست رسانه‌اي و مانور سياسي دستگاه حاكمه هرگز مفيد نخواهد بود.

شيخ عيسي قاسم با اشاره به سركوبگري رژيم بحرين گفت: كساني هستند كه همچنان بر سياست خشونت پافشاري مي‌كنند و به آن دل بسته‌اند و به صراحت از مقدم بودن راهكار امنيتي سخن مي‌گويند به اين اميد كه صداي مردم را ساكت كنند تا اين وضع ظالمانه همچنان ادامه داشته باشد.


نوشته شده در   يکشنبه 12 شهريور 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode