ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 1 شهريور 1391     |     کد : 41591

توليد نسل جديد جنگنده‌هاي ايراني تا پايان سال

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح ديروز همزمان با روز صنعت دفاعي، از توليد و بهره‌برداري نسل جديد جنگنده‌هاي ساخت ايران تا پايان امسال خبر داد.

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح ديروز همزمان با روز صنعت دفاعي، از توليد و بهره‌برداري نسل جديد جنگنده‌هاي ساخت ايران تا پايان امسال خبر داد.
سردار احمد وحيدي اين مطلب را در مراسم رونمايي از شش دستاورد دفاعي كه با حضور رئيس‌جمهور و رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح برگزار شد، اعلام كرد. سردار وحيدي گفت: همچنين نسل‌هاي جديدي از موشك‌ها، پهپادها، خودروهاي زرهي، زيردريايي‌ها و فعاليت‌هايي در حوزه‌هاي الكترونيك در دستور كار وزارت دفاع قرار دارد كه تا پايان امسال به نتيجه خواهد رسيد.

همه توان علمي كشور با صنايع دفاعي مرتبط شود

رئيس‌جمهور با اشاره به اين‌كه بيشتر صنايع و تجهيزات دفاعي ما به‌روز و در سطح اول جهان است، تاكيد كرد: بايد همه توان علمي كشور به نوعي با صنايع دفاعي مرتبط شود.

به گزارش واحد مركزي خبر، محمود احمدي‌نژاد در مراسم رونمايي از شش دستاورد دفاعي گفت: صنعت دفاعي بايد از پيشرفته‌ترين دانش استفاده كند تا بازدارندگي لازم را داشته باشد. رئيس‌جمهور با ضروري خواندن توجه به توسعه صنايع دفاعي گفت: بايد با ايجاد هم‌افزايي هوشمندانه بين بخش‌هاي مختلف اين صنعت تلاش كرد تا ارتباط هيچ بخشي از صنعت با صنايع دفاعي قطع نشود.

رئيس‌جمهور با اشاره به ساخت خودروي چهار ديفرانسيل در صنايع دفاعي و كاربرد اين خودرو در بخش كشاورزي افزود: صنايع دفاعي، جلودار و محرك ساير صنايع است و اگر صنايع دفاعي در جايگاه خودش باشد، بقيه صنايع را نيز به حركت و رشد مي‌رساند.

رونمايي از دستاوردهاي پيشرفته صنعت دفاعي

ديروز رئيس‌جمهور ضمن بازديد از نمايشگاه دستاوردهاي صنعت دفاعي از شش دستاورد پيشرفته صنعت دفاعي، رونمايي كرد.

ارتقاي نسل چهارم موشك فاتح 110، موتور دريايي بنيان4، آزمايشگاه پرنده آرميتا، خودروي تاكتيكي ارس، خمپاره‌انداز وفا و سامانه جهت‌ياب و شنود شاهد، شش دستاورد پيشرفته وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح است كه ديروز رونمايي شد.

موشك فاتح 110 از دقيق‌ترين و پيشرفته‌ترين موشك‌هاي بالستيك زمين به زمين با سوخت جامد مركب است كه طي دهه اخير نقشي موثر در ارتقاي توان دفاعي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران داشته است.

پس از آزمايش موفق نسل چهارم، ارتقاي اين نسل از موشك فاتح 110 به دست توانمند متخصصان وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح، طراحي و ساخته شده كه نسبت به نسل‌هاي قبل داراي قابليت‌هاي بيشتري است كه از جمله آنها قدرت نقطه‌زني در هر شرايط آب و هوايي با استفاده از جديدترين فناوري سيستم‌هاي ناوبري است.

موتور دريايي بنيان4

سازمان صنايع دريايي وزارت دفاع براي تكميل زنجيره توانمندي‌هاي طراحي و ساخت شناورها موفق شد، موتور دريايي بنيان4 را با قابليت‌ها و توانمندي‌هاي جديد توليد كند.

موتور دريايي بنيان4 با 16 سيلندر و با قدرت اسمي 5000 اسب بخار و 18تن وزن روي شناورهاي بزرگ نظامي نصب مي‌شود. توليد بومي اين موتور گامي بلند در خودكفايي توليد موتورهاي دريايي به شمار مي‌رود و در ارتقاي توان عملياتي نيروي دريايي راهبردي جمهوري اسلامي ايران و توسعه صنايع دريايي اين كشور نقش بسزايي دارد.

آزمايشگاه پرنده آرميتا

پروژه سكوي تست‌هاي پروازي يا همان آزمايشگاه پرنده آرميتا از ديگر طرح‌هاي صنايع دفاعي كشور است.

نصب انواع موتورهاي هواپيمابر روي اين سكو و تست‌هاي عملكرد موتور در شرايط واقعي پرواز كه امكان آنها در آزمايشگاه‌هاي زميني امكان‌پذير نيست، از دستاوردهاي اين پروژه است. همچنين نصب بخش يا تمام بدنه هواپيماي جت آموزشي روي اين سكو و اجراي بخشي از آزمايش‌هاي آيروديناميك و ورودي موتورها در حالت موتور روشن و خاموش از ديگر نتايجي است كه در طراحي آزمايشگاه پرنده آرميتا حاصل شده است.

خودروي تاكتيكي ارس

خودروي تاكتيكي ارس با توان 133 اسب بخار با دو كابين يكپارچه به عنوان خودروي حامل فرماندهان، خودروي هجومي و خودروي پشت خاكريز قابليت استفاده در مناطق عملياتي، صعب‌العبور و شهري را دارد.

خمپاره‌انداز وفا

سامانه خمپاره‌انداز بردبلند وفا خمپاره‌اندازي است كه در برد توپخانه‌هاي معمولي اجراي آتش مي‌كند و از عالي‌ترين سطح خمپاره‌اندازها در دنيا به شمار مي‌رود.

سامانه جهت‌ياب و شنود شاهد

سامانه شاهد قادر است سيگنال‌هاي ثابت، آنالوگ و جهت فوقاني را تشخيص داده و مورد پردازش قرار دهد و امكان شنود چند كانال را به طور همزمان دارد.

بازتاب رونمايي از 6 دستاورد دفاعي ايران

به گزارش مهر، خبر رونمايي از دستاوردهاي جديد دفاعي جمهوري اسلامي ايران به طور گسترده در رسانه‌هاي جهان بازتاب داشت. بخش عربي خبرگزاري رويترز در گزارشي اعلام كرد: ايران امروز(سه‌شنبه) از شش دستاورد جديد تسليحاتي رونمايي كرد كه يك موشك كوتاه برد قابل حمل با دقت و توان بسيار بالا يكي از آنهاست.

اشاره رويترز به نسل چهارم موشك فاتح 110 با برد 300 كيلومتر است كه اخيرا مراحل آزمايشي را با موفقيت كامل گذرانده است. در ادامه اين گزارش آمده است: اين در حالي است كه اسرائيل اعلام كرده در صورتي كه تهران نگراني در قبال برنامه هسته‌اي‌اش را از بين نبرد به حمله به تاسيسات هسته‌اي ايران فكر مي‌كند و از طرفي ايران تاكيد كرده است در صورت چنين اقدامي، پايگاه‌هاي آمريكايي و اسرائيلي را در منطقه هدف قرار مي‌دهد.

روزنامه الشروق مصر، ايلاف عربستان سعودي و شبكه الجزيره نيز روز گذشته گوشه‌هايي از رونمايي دستاوردهاي جديد موشكي ايران را پوشش دادند.


نوشته شده در   چهارشنبه 1 شهريور 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode