ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 17 مرداد 1391     |     کد : 40775

اميد نوروزي دومين طلايي كشتي فرنگي

اميد نوروزي، دلاور وزن 60 كيلوگرم تيم ملي كشتي فرنگي مطابق انتظار با ارائه نمايشي دلپذير و مقتدارانه همه حريفانش را شكست داد .

هنرنمايي شاگردان بنا ادامه دارد
اميد نوروزي دومين طلايي كشتي فرنگي
اميد نوروزي، دلاور وزن 60 كيلوگرم تيم ملي كشتي فرنگي مطابق انتظار با ارائه نمايشي دلپذير و مقتدارانه همه حريفانش را شكست داد تا براي دومين شب متوالي ايران صاحب مدال طلا در اين رشته شده و پرچم پرافتخار كشورمان در سالن رقابت‌ها به اهتزاز درآيد.پس از درخشش حميد سوريان در روز نخست پيكارهاي كشتي فرنگي، ديروز نوبت به دومين اميد مسلم كادر فني تيم ملي براي كسب مدال در آوردگاه لندن يعني اميد نوروزي رسيد. كشتي‌گير دلير استان فارس كه سال گذشته با شايستگي بر سكوي نخست رقابت‌هاي جهاني رسيد، ديروز پس از آن‌كه حريف چيني و نفر پنجم المپيك پكن و كشتي‌گير بلغارستاني، دارنده مدال برنز جهاني 2011 را از پيش‌رو برداشت، در مرحله يك‌چهارم نهايي برابر علمت كبيسپايف از قزاقستان قرار گرفت.
كشتي‌گيري كه در فينال جهاني سال گذشته هم برابر نوروزي مغلوب شده بود. اين بار هم برابر دلاور كشتي ايران حرفي براي گفتن نداشت. نوروزي در حالي طي دو وقت پياپي و با نتايج سه بر يك و سه بر صفر اين حريف را شكست داد كه در هر دو وقت بخوبي توان فني و جنگندگي خود را به نمايش گذاشت، جايي كه در وقت اول و در فاصله يك ثانيه مانده به پايان اين وقت حريف را در منطقه قرمز تشك خاك كرد و در ثانيه‌هاي آغازين وقت دوم به زيبايي حريف را سوبلس كرد و سه بر صفر پيش افتاد.

درخشش نوروزي به همين جا ختم نشد او در مرحله نيمه نهايي هم كشتي‌گير پرقدرت ژاپني را با شايستگي و طي يك مبارزه نفسگير از پيش رو برداشت و گام به ديدار نهايي گذاشت تا با پيروزي بر رواز لاشخي از گرجستان دومين مدال ارزشمند كشتي فرنگي و سومين مدال كاروان ورزش ايران در المپيك لندن را به ارمغان بياورد.

اما ديروز كشتي فرنگي ايران، دو نماينده ديگر هم داشت؛ حبيب‌الله اخلاقي در وزن 84 كيلو و بشير باباجان‌زاده در دسته سنگين وزن از راهيابي به فينال بازماندند. حبيب اخلاقي كمتر از حد انتظار ظاهر شد و در همان دور نخست مقابل حريف كوبايي تن به شكست داد و از دور رقابت‌ها كنار رفت، اما باباجان‌زاده هم گرچه در دور اول بر حريف عراقي غلبه كرد و در دور دوم دارنده مدال برنز المپيك پكن از ارمنستان را شكست داد، اما در دور سوم مقابل حريف سوئدي مغلوب شد و از راهيابي به فينال بازماند و حذف شد.


نوشته شده در   سه شنبه 17 مرداد 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode