ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 16 مرداد 1391     |     کد : 40709

تجمع اعتراض‌‌آميز کبريت به ‌دستان در تل‌آويو

نتيجه جديدترين نظرسنجي‌ها نشان مي‌دهد محبوبيت حزب «ليكود» به رهبري نخست‌وزير رژيم صهيونيستي بشدت كاهش يافته است ...

نتيجه جديدترين نظرسنجي‌ها نشان مي‌دهد محبوبيت حزب «ليكود» به رهبري نخست‌وزير رژيم صهيونيستي بشدت كاهش يافته است
تجمع اعتراض‌‌آميز کبريت به ‌دستان در تل‌آويو
يك بار ديگر هزاران اسرائيلي شنبه‌شب در مركز شهر تل‌آويو در اعتراض به وضع اقتصادي و گراني تظاهرات كرده و خواستار تحقق عدالت اجتماعي شدند.
به گزارش ايرنا، تظاهركنندگان از شهرهاي مختلف فلسطين اشغالي با گرد آمدن در ميدان هابيما و پارك مئير در مركز تل‌آويو نسبت به بي‌عدالتي حاكم بر جامعه اسرائيلي اعتراض كردند. جمعيت تظاهر‌كنندگان به حدي بود كه نيروهاي پليس مجبور به بستن بسياري از خيابان‌هاي تل‌آويو شدند. معترضان كه روزنامه «تايمز اسرائيل» تعداد آنان را 5000نفر تخمين زده، در نهايت به زد و خوردهايي روي آوردند كه بخشي از آن بين خود تظاهركنندگان و بخشي ديگر با نيروهاي پليس بود. زماني كه تعدادي از معترضان تلاش كردند يكي از جاده‌هاي منتهي به محل تجمع را مسدود كنند با برخورد نيروهاي پليس مواجه شدند. در پايان نيز پليس هشت نفر از تظاهر‌كنندگان را دستگير كرد.

به گفته يك سخنگوي معترضان، يك‌چهارم اسرائيلي‌ها در فقر به‌سر مي‌برند، اما سران رژيم صهيونيستي در اين زمينه بي‌توجه هستند. فلسطين اشغالي تاكنون بارها شاهد برپايي تظاهراتي از اين دست براي تحقق عدالت اجتماعي بوده است كه مهم‌ترين آن سال گذشته بود و طي آن ده‌ها هزار اسرائيلي در اعتراض به افزايش قيمت‌ها به خيابان‌هاي تل‌آويو ريختند و خواستار تحقق عدالت اجتماعي شدند. تظاهرات روز شنبه با دعوت گروه‌هاي مختلف از فعالان اسرائيلي برگزار شد، همچنين تاكنون شش اسرائيلي در اعتراض به اوضاع اقتصادي در فلسطين اشغالي دست به خودسوزي زدند كه دو نفر از آنها مردند.

نگراني از جنگ

نكته مورد توجه در تظاهرات اخير اين بود كه صدها معترض ضدجنگ عليه ايران نيز بين تظاهركنندگان حضور داشتند. رژيم صهيونيستي سال‌هاست كه هرازچند گاه روي برنامه هسته‌اي ايران مانورهاي تبليغاتي داده و وعده جنگ مي‌دهد. ساكنان سرزمين‌هاي اشغالي كه از مشكلات اقتصادي رنج مي‌برند احساس مي‌كنند جنگ‌افروزي مقامات رژيم صهيونيستي مي‌تواند كابوسي ديگر براي آينده زندگي آنان باشد.

به گزارش فارس، اخيرا اخبار متعددي درباره تصميم اسرائيل براي اقدام نظامي عليه ايران منتشر شده بود، اما انتشار گزارش رويترز مبني بر اين‌كه مجمع هشت نفره وزراي كابينه اسرائيل حدود يك‌سال است هيچ بحث جدي درباره حمله به ايران نداشته‌اند، نشان مي‌دهد بيشتر اخبار در اين زمينه صرفا جنبه تبليغاتي و جنگ رواني دارد تا مايه‌هايي از واقعيت.

در همين رابطه «گيدون راز» از اعضاي حزب دموكراتيك براي صلح و برابري اسرائيل (حداش) درباره علت برگزاري اين تظاهرات گفت:‌ علاوه بر سياست‌هاي اقتصادي، ما اينجا هستيم تا به سياست‌هاي خصمانه كابينه در قبال ايران اعتراض كنيم. ايران كشوري است كه 200 سال است به هيچ كشور ديگري حمله نكرده است. وي افزود: اسرائيل در دشمني موجود ميان تهران و تل‌آويو، نقش دارد چرا كه دانشمندان هسته‌اي اين كشور را ترور كرده و رهبران حزب‌الله را نيز از لبنان ربوده است.

پس از يك سال

جنبش اعتراضي اسرائيل سال گذشته ميلادي و زماني شكل گرفت كه جوانان خشمگين از بهاي مسكن در تل‌آويو به نشانه بيان اعتراض خود، اقدام به برپايي چادر كردند. تعداد اين چادرها به سرعت زياد شده و اين حركت اعتراضي خارج از تل‌آويو نيز گسترش يافت.

اين جنبش در سوم ماه سپتامبر و زماني كه حدود نيم ميليون نفر در راهپيمايي‌هاي اعتراضي شركت كردند، به نقطه اوج خود رسيد، ولي فعاليت آن با از راه رسيدن زمستان، كمرنگ شد. به نظر مي‌رسد با فرا رسيدن فصل گرما، اين جنبش مجددا فعاليت خود را از سرگرفته باشد.

از طرف ديگر نتيجه جديدترين نظرسنجي‌ها نشان مي‌دهد محبوبيت حزب «ليكود» به رهبري بنيامين نتانياهو، نخست‌وزير رژيم صهيونيستي بشدت كاهش يافته است. اين نتايج نشان مي‌دهد كه در صورت برگزاري انتخابات در مقطع زماني فعلي، 27 كرسي اين حزب در كنست به 25 كرسي كاهش مي‌يافت كه نسبت به نظرسنجي ماه جولاي كاهش قابل ملاحظه‌اي را نشان مي‌دهد. اين نظرسنجي همچنين نشان مي‌دهد ميزان حمايت مردمي از نتانياهو به كمترين ميزان از زمان روي كار آمدن وي در سال 2009 ميلادي رسيده است. 60 درصد شركت‌كنندگان در اين نظرسنجي از عملكرد نتانياهو به عنوان نخست‌وزير ابراز نارضايتي كرده‌اند.


نوشته شده در   دوشنبه 16 مرداد 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode