ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 9 مرداد 1391     |     کد : 40374

درخشش تاريخي تنيس روي ميز ايران در المپيك

بعد از صعود اولين بانوي تيرانداز ايراني به فينال رقابت‌هاي المپيك، ديروز هم شاهد دو افتخار تازه براي ورزش ايران در ادوار مختلف المپيك بوديم؛ كسب نخستين پيروزي ها در تنيس روي ميز و صعود دو قايقران ايراني به مرحله يك چهارم نهايي رقابت‌هاي روئينگ.

محسن شادي و سولماز عباسي براي نخستين بار به مرحله يك چهارم نهايي روئينگ صعود كردند
درخشش تاريخي تنيس روي ميز ايران در المپيك
بعد از صعود اولين بانوي تيرانداز ايراني به فينال رقابت‌هاي المپيك، ديروز هم شاهد دو افتخار تازه براي ورزش ايران در ادوار مختلف المپيك بوديم؛ كسب نخستين پيروزي ها در تنيس روي ميز و صعود دو قايقران ايراني به مرحله يك چهارم نهايي رقابت‌هاي روئينگ.
در رقابت‌هاي تنيس روي ميز المپيك 2012 لندن، نوشاد عالميان پس از استراحت در دور اول به مصاف جوستين هان از استراليا رفت و اين حريف را با اقتدار و با نتيجه 4 بر صفر از پيش رو برداشت تا نخستين پيروزي تاريخ تنيس روي ميز ايران در المپيك رقم بخورد.

در اين رقابت كه در ورزشگاه اكسل لندن برگزار شد، نوشاد عالميان شروع خوبي داشت و توانست گيم اول را 11 بر 5 از حريف چيني‌الاصل خود ببرد. ملي پوش تنيس روي ميز ايران در گيم‌هاي دوم و سوم نيز با نتيجه مشابه 11 بر 7 حريف خود را شكست داد تا در آستانه پيروزي قرار گيرد. در گيم چهارم اما كار كمي سخت شد و بازي اين دو بازيكن پاياپاي پيش رفت و هر دو در امتياز 10 مساوي شدند تا ادامه رقابت با حساسيت بالاتري دنبال شود، اما اين نوشاد عالميان بود كه 13 بر 11 برابر حريف خود به پيروزي رسيد و به جمع 48 نفر برتر راه يافت.

ملي پوش تنيس روي ميز ايران پس از اين پيروزي گفت: پيش‌بيني نمي‌كردم مقابل اين حريف به پيروزي برسم، البته اين نتيجه مرا قانع نمي‌كند و هدفم اين است كه بتوانم در اين مسابقه‌ها روي سكو بايستم.

محمد زارع‌پور رئيس فدراسيون تنيس روي ميز هم پس از اين برد گفت: ما چهار دوره در المپيك شركت كرده بوديم كه به پيروزي نرسيده بوديم. خوشحالم كه اين طلسم توسط عالميان شكست و اميدوارم بتوانيم در ديدارهاي آينده نيز شاهد پيروزي‌هاي اين بازيكن جوان باشيم.

نوشاد عالميان كه رنكينگ 77 دنيا را در اختيار دارد، در دومين مسابقه خود به مصاف پنگ تانگ از هنگ‌كنگ دارنده رنكينگ 32 جهان رفت و اين حريف قدرتمند را در يک رقابت نزديک و مهيج با حساب 4 بر 3 شکست داد . عالميان در گيم هاي اول ، دوم و چهارم رقيب خود را با نتايج 11 بر 8 ، 11 بر 5 و 11 بر 9 شکست داد اما با توجه به برتري پينگ پنگ باز هنگ کنگي در گيم هاي سوم ، پنجم و ششم کار به گيم هفتم کشيده شد . در اين گيم هر دو پينگ پنگ باز در امتياز 11 برابر شدند اما دو امتياز متوالي از نوشاد عالميان حکم به دومين پيروزي تنيس روي ميز ايران در رقابت هاي المپيک داد . عالميان براي نخستين بار در تاريخ رقابت هاي المپيک به جمع 32 پينگ پنگ باز برتر صعود کرد تا در اين مرحله به مصاف حـــــريف آلــماني( نفر چهارم رنکينگ جهاني) برود.

صعود به يك چهارم روئينگ

محسن شادي، نماينده قايقراني كشورمان در ماده روئينگ، روز گذشته در گروه دوم جدول بازنده‌ها، به مصاف حريفاني از تايوان، نيجر، ليتواني و زيمبابوه رفت و در پايان با ثبت زمان 7 دقيقه و 11 ثانيه و 55 صدم ثانيه در جايگاه دوم گروه خود قرار گرفت و راهي مرحله يك چهارم نهايي شد. شادي روز شنبه در گروه اول مرحله مقدماتي رقابت‌‌ها با ثبت زمان 7 دقيقه و 27 ثانيه و 42 صدم ثانيه به مقام ششمي دست يافته بود، اما در رقابت ديروز نزديك به 16 ثانيه بهتر از روز نخست پارو زد.

شادي پس از صعود به مرحله يك چهارم نهايي گفت: برنامه‌ريزي‌ام به گونه‌اي بود كه در مرحله نخست فشار زيادي به خودم نياورم تا براي رقابت‌ دوم آماده باشم. در اين مسابقه نيز با تمام توان پارو زدم و سعي كردم، ركوردي را كه مورد نظر است، ثبت كنم كه خوشبختانه توانستم نتيجه‌ مناسبي را بگيرم. البته هنوز به ركورد شخصي خود نرسيده‌ام و اميدوارم در مرحله بعد بتوانم آن را جابه‌جا كنم.

ديروز براي سولماز عباسي، ديگر پاروزن روئينگ كشورمان هم روز خوبي بود، چرا كه او در گروه بازنده‌ها با زمان 8 دقيقه و 5 ثانيه و 99 صدم ثانيه دوم شد و به جمع 24 ورزشكار برتر المپيك صعود كرد. عباسي نيز مثل شادي ركوردي بهتر از روز نخست خود داشت و 12 ثانيه زودتر مسافت 2000 متر را پارو زد. عباسي هم پس از اين رقابت گفت: حريفان بسيار قوي هستند به طوري كه حتي تفاوت فيزيكي من با آنها مشهود است، اما تمام تلاش خود را مي‌كنم كه بتوانم ركورد خوبي را در اين رقابت‌ها به جا بگذارم.

امروز و در روز سوم رقابت‌هاي روئينگ، محسن شادي در خط يك گروه چهارم با قايقراناني از دانمارك، نروژ، جمهوري چك، كوبا و موناكو رقابت مي‌كند. در اين گروه جز حريف نروژي كه كه با ركورد 7 دقيقه به اين مرحله صعود كرده، ساير نفرات ركوردهايي زير 7 دقيقه دارند و شادي كار دشواري در رقابت‌ها با آنها پيش رو دارد.

سولماز عباسي هم امروز در مرحله يك‌چهارم نهايي رقابت‌هاي روئينگ يك نفره بانوان، در خط يك گروه اول با ورزشكاراني از استراليا، نيوزيلند، پاراگوئه، آلمان و مكزيك رقابت كند. در اين گروه پايين‌ترين ركوردها مربوط به عباسي است.

حذف تنها شمشيرباز ايراني

مجتبي عابديني، شمشيرباز كشورمان كه ايران را پس از 37 سال صاحب سهميه المپيك كرده بود، در نخستين ديدار خود در اسلحه سابر با نتيجه 15 بر 7 مغلوب حريف رومانيايي شد و از گردونه رقابت‌هاي المپيك 2012 لندن كنار رفت. عابديني با رنكينگ 112 در حالي به فلورين زالومير باخت كه رنكينگ جهاني اين شمشيرباز رومانيايي 42 است. با اين حال عابديني پس از اين شكست از مردم عذرخواهي كرد و گفت: مبارزه سختي را پشت سرگذاشتم و همان‌طور كه گفته بودم تمام تلاشم را كردم اما حريف رومانيايي يكي از بهترين‌هاي جهان بود و پيروز شد. كم‌كاري نكردم، اما فكر مي‌كنم مصدوميتي كه سه روز پيش به سراغم آمد تا حدودي در كيفيت كار من تاثير منفي گذاشت.

روزبهاني، تنها نماينده در روز چهارم

رقابت‎هاي كاروان ورزش ايران در چهارمين روز بازي‏هاي المپيك لندن در رشته بوكس و با حضور تنها يك نماينده در وزن 81 ـ كيلوگرم پيگيري مي‎شود.

احسان روزبهاني از ساعت 22 امشب به وقـــت محلي (يک و 30 دقيقه بامداد سه‌شنبه) رقابت‎هاي خود را در وزن 81 ـ كيلوگرم آغاز مي‎كند و در نخستين گام به مصاف جيسون مونروي وارلا از كلمبيا مي‌رود.همچنين نوشاد عالميان از ساعت 30/15 به وقت تهران در مرحـــــله يک شانزدهم نهايي رقابت هاي تنيس روي ميز با حريف آلماني خود روبه رو مي شود.


نوشته شده در   دوشنبه 9 مرداد 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode