ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 29 تير 1391     |     کد : 39800

حمايت آشكارغرب ازانفجار تروريستي در سوريه

نظامي و امنيتي اين كشور انجاميد، آن را مستمسكي براي اعمال فشار بيشتربراي بشار اسد قرار دادند.

ادعاهاي مبارزه با تروريسم از حرف تا عمل
حمايت آشكارغرب ازانفجار تروريستي در سوريه
جام جم آنلاين:نظامي و امنيتي اين كشور انجاميد، آن را مستمسكي براي اعمال فشار بيشتربراي بشار اسد قرار دادند. كشورهاي غربي حامي تروريستها در سوريه ضمن حمايت تلويحي از انفجار تروریستی امروز در دمشق كه به كشته شدن وزير دفاع وكشته ومجروح شدن شماري از مقامات  "لئون پانتا" وزیر دفاع آمریکا با دست آویز قرار دادن انفجارهای تروریستی دمشق خواستار فشار بیشتر بر بشار اسد شد." فلیپ هاموند" وزیر دفاع انگلیس هم راستا با همتای آمریکایی اش بدون محکوم کردن اين انفجار تروریستی به فضا سازی علیه دولت سوريه پرداخت.
به گزارش شبکه تلوزیونی "بی بی سی" ، "لئون پانتا " وزیر دفاع آمریکا در واکنش به انفجارهای تروریستی دمشق بدون محکوم کردن این اقدام تروریستی گفت : اوضاع در سوریه به سرعت در حال خارج شدن از کنترل است.وی خواستار کناره گیری " بشار اسد " از قدرت برای انتقال قدرت در این کشور شد.

" فلیپ هاموند" وزیر دفاع انگلیس هم راستا با همتای آمریکایی اش بدون محکوم کردن انفجار تروریستی دمشق گفت اوضاع در سوریه غیر قابل پیش بینی است.

وی هم مثل همتای آمریکایی اش بدون محکوم کردن این اقدام تروریستی به فضا سازی علیه دولت "بشار اسد" پرداخت و گفت : نگرانی که در حال حاضر داریم این است که دولت بشار اسد از سلاح شیمیایی استفاده کند.

ابراز نگرانی در خصوص سلاح های شیمیايی سوریه پروژه ای است که مقامات و رسانه های غربی چند روزی است که به طور هدفمند و هماهنگ به فضاسازی غیرواقعی درباره آن می پردازند.

همچنين به گزارش شبکه العربیه،وزارت امور خارجه فرانسه در بیانیه ای مداخله جویانه ضمن ابراز خرسندی از این اقدام تروریستی مدعی شد بشار اسد دیگر نمی تواند بیش از این قدرت را برای خود نگه دارد.

خرسندی مقامات غربی از انفجار تروریستی امروز دمشق ضمن اینکه بار دیگر دروغ بودن ادعاهای غربی مبنی بر مبارزه با تروریسم را نشان داد، از یک حقیقت دیگر هم پرده بر می دارد و آن ارتباط تروریستهای عامل انفجار امروز با طرحهای خطرناک غربی ها در سوریه است.

از سوي ديگر وزیر خارجه روسیه در واکنش به حملات تروریستی امروز دمشق گفت صدور قطعنامه علیه سوریه در شرایط کنونی به معنی حمایت از گروه های تروریستی است.

به گزارش سایت "استاندارد" ، "سرگئی لاوروف" وزیر خارجه روسیه اعلام کرد در حالیکه درگیری های شدیدی در سوریه در جریان است از قطعنامه پیشنهادی غرب علیه سوریه حمایت نخواهد کرد.

وی در جمع خبرنگاران گفت: در حالیکه وزیر دفاع سوریه در حملات تروریستی کشته شده است رای دادن به قطعنامه پیشنهادی غرب به معنی حمایت از گروه های تروریستی است و اگرغرب می خواهد درباره جنبشی انقلابی در سوریه صحبت کند این موضوع هیچ ارتباطی به شورای امنیت سازمان ملل ندارد.

همچنين جمهوری اسلامی ایران اقدام تروریستی انفجار امروز در دمشق که منجر به کشته و زخمی شدن تنی چند از مقامات از جمله وزیر دفاع سوریه شد را به شدت محکوم کرد.

متن بیانیه وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در خصوص اقدامات تروریستی امروز دمشق به این شرح است:

جمهوری اسلامی ایران اقدام تروریستی انفجار امروز در دمشق که منجر به کشته و زخمی شدن تنی چند از مقامات از جمله وزیر دفاع سوریه گردید را به شدت محکوم کرد و مراتب تسلیت ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران را به ملت و دولت این کشور ابراز و با بازماندگان آنان اعلام همدردی می کند.

جمهوری اسلامی ایران همانگونه که بارها تاکید نموده است هرگونه خشونت و توسل به اقدامات تخریبی را محکوم کرده و بر این باور است که تنها راه عبور از بحران جاری در سوریه انجام گفتگو به منظور یافتن راههای سیاسی برون رفت از مشکلات جاری است ، چرا که هرگونه بی ثباتی در این کشور می تواند تشنج و بحران را در منطقه دامن زده و به گسترش بیشتر خشونت و ناآرامی بیانجامد .

بی شک مداخلات خارجی و ارسال سلاح و مهمات به داخل این کشور و حمایت برخی طرفهای منطقه ای و بین المللی از اقدامات تروریستی که ثبات و امنیت سوریه و ملت مقاوم آن را هدف قرار می دهد راه به جایی نخواهد برد و این فعالیت ها باید در اسرع وقت متوقف شود .

علی اکبر صالحی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نيز عصر چهارشنبه در تماس تلفنی با ولید معلم، همتای سوری‌اش با تسلیت ضایعه فقدان وزیر دفاع سپهبد داوود راجحه و نایب رییس ستاد مشترک ارتش، عاصف شوکت در حادثه تروریستی و جنایتکارانه، مراتب تسلیت دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران را به دولت و ملت جمهوری عربی سوریه ابلاغ کرد.
اين گزارش حاكي است فرماندهی کل نیروهای مسلح و ارتش سوریه در بیانیه با تایید کشته شدن وزیر دفاع و معاون وی در انفجار تروریستی امروز دمشق تاکید كرد: این اقدام بزدلانه هیچ خللی در اراده ملت، دولت و ارتش برای پیگرد تروریستها و پاکسازی کشور از وجود آنها ایجاد نخواهد کرد.

تلویزیون سوریه بیانیه فرماندهی کل نیروهای مسلح و ارتش سوریه را پخش کرد.

این بیانیه با تاکید بر ارتباط عاملان انفجار تروریستی امروز با قدرتهای سلطه گر غربی آورده است : هر کس گمان می کند با این انفجار تروریستی می تواند خدشه ای به سوریه وارد کند، در توهم به سر می برد، زیرا ملت، ارتش و دولت سوریه امروز بیش از هر زمانی مصمم به مقابله قاطع با تروریستها هستند ودست هر کس را که به امنیت سوریه خدشه ای وارد کند، قطع خواهند کرد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبكه خبري العالم ،عمران الزعبي وزير اطلاع رساني سوريه نيز هشدار داد : قطر، عربستان ، تركيه و اسراييل تاوان جنايتي كه در دمشق مرتكب شدند را خواهند پرداخت. 


نوشته شده در   پنجشنبه 29 تير 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode