ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 27 تير 1391     |     کد : 39695

مراجع تقليد، مهمانان رمضاني تلويزيون

حضرات آیات مکارم‌شیرازی، نوری‌همدانی، سبحانی و علوی‌گرگانی در ماه مبارک رمضان مباحث معارفی را با حضور در شبکه‌های یک، دو ، سه و شما طرح و بررسي می‌کنند.

ضبط ويژه برنامه‌هاي مناسبتي، معارفي رسانه ملي در شهر مقدس قم آغاز شده است
مراجع تقليد، مهمانان رمضاني تلويزيون
حضرات آیات مکارم‌شیرازی، نوری‌همدانی، سبحانی و علوی‌گرگانی در ماه مبارک رمضان مباحث معارفی را با حضور در شبکه‌های یک، دو ، سه و شما طرح و بررسي می‌کنند.
بهرام محمدی‌نیا، مدیرکل صدا و سیمای مرکز قم در گفت‌وگو با جام‌جم در این‌باره گفت: ضبط ویژه برنامه‌های مناسبتی معارفی در قم آغاز شده و در این برنامه‌ها آیات عظام نوری‌همدانی، سبحانی، مکارم‌شیرازی و علوی‌گرگانی به ترتیب در شبکه‌های يك، دو، سه و شما حضور پیدا می‌کنند.

وی افزود: آیت‌الله مکارم شیرازی در شرح دعای مکارم‌الاخلاق حضرت امام سجاد(ع) بعد از افطار و قبل از سریال شبکه سوم سیما با مردم سخن خواهد گفت و آیت‌الله نوری همدانی ساعت 22 و 15 دقيقه به موضوع سلوک اجتماعی با بهره‌مندی از دعای ابوحمزه ثمالی خواهد پرداخت.

آیت‌الله سبحانی نیز ساعت 21 و 30 دقيقه از شبکه دوم سیما ابعاد مختلف اعجاز قرآن و وحدت امت اسلامی را تحليل مي‌كند و آیت‌الله علوی‌گرگانی در ویژه‌برنامه‌های افطار و سحر شبکه شما رفتارهای اجتماعی مردم را مبتنی بر قرآن و سنت تبیین و تشريح خواهد کرد.

مدیرکل صدا و سیمای قم با تاکید بر این که بیانات مراجع به‌ عنوان حجت شرعی مورد توجه مردم قرار می‌گیرد، گفت: مراجع به عنوان کسانی که با منابع اصلی دین آشنایی کامل دارند از جایگاه ویژه‌ای نزد مردم برخوردارند و بهتر می‌توانند مفاهیم و آموزه‌های دینی را ارائه کنند.

محمدی‌نیا با اشاره به مباحث مطرح شده توسط این مراجع در برنامه‌های سیما تصریح کرد: در گذشته ارتباط عمومی مردم با مراجع تنها با مراجعه آنها به رساله‌ها یا حداکثر استفتاء منحصر می‌شد و سخنرانی‌های مراجع فقط در حوزه‌های علمیه و برای طلاب علوم دینی بود، در ‌حالی‌که طی چند سال اخیر به‌ واسطه چنین ویژه‌برنامه‌هایی در رسانه ملی از بیانات دلنشین و عالمانه این بزرگواران که با استفاده از تجهیزات مدرن و به صورت سه‌بعدی 3DMAX، در فضای سنتی ، مذهبی تصویر‌برداری شده است، بهره‌‌ می‌بریم.

وی از پخش نمازهای جماعت حرم مطهر حضرت معصومه(س) خبر داد و عنوان کرد: نماز صبح به امامت آیت‌الله حسینی بوشهری از شبکه يك، نماز ظهر به امامت آیت‌الله مکارم شیرازی و نماز مغرب و عشاء به امامت آیت‌الله هاشمی شاهرودی به تناوب از شبکه‌های يك، دو، قرآن و معارف سیما پخش می‌شود.

مدیرکل صدا و سیمای قم با اشاره به این‌که درس تفسیر قرآن کریم پس از نماز ظهر و عصر توسط آیت‌الله مکارم شیرازی از شبکه قرآن سیما پخش خواهد شد، گفت: پخش زنده ترتیل و جمع‌خوانی کم‌نظیر قرآن کریم هر روز از ساعت 14 و 45 دقيقه تا 15 و 45 دقيقه از حرم حضرت معصومه(س) از شبکه سه و الکوثر پخش می‌شود.

وی تصریح کرد: به همت آستانه مطهر حرم حضرت معصومه(س) برای اولین بار مراسم جمع و جزء‌خوانی قرآن کریم به روش ترتیل هر روز صبح در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر با محوریت قراء و مخاطبان نوجوان و دانش‌آموز برگزار می‌شود که امیدواریم بتوانیم از یکی از شبکه‌های سراسری آن را پوشش کامل بدهیم.


نوشته شده در   سه شنبه 27 تير 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode