ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 19 تير 1391     |     کد : 39286

كشتي‌گيران ايران در اسپانيا، طلا درو كردند

نوجوانان کشتي کشورمان با کسب يک طلا، 4 نقره و 3 برنز قهرمان آسيا شدند ...

نوجوانان کشتي کشورمان با کسب يک طلا، 4 نقره و 3 برنز قهرمان آسيا شدند
كشتي‌گيران ايران در اسپانيا، طلا درو كردند
در پايان رقابت‌هاي بين‌المللي كشتي جايزه بزرگ مادريد هر هفت مدال طلاي كشتي آزاد به ملي‌پوشان المپيكي ايران رسيد.
حسن رحيمي در وزن 55 كيلوگرم، مسعود اسماعيل‌پور در 60، مهدي تقوي در 66، صادق گودرزي در 74، احسان لشگري در 84، رضا يزداني در 96 و كميل قاسمي در وزن 120 كيلوگرم، هفت ملي‌پوش المپيكي كشتي آزاد ايران بودند كه با پيروزي مقابل رقباي خود، قهرمان تورنمنت جايزه بزرگ مادريد شدند و به استقبال المپيك رفتند.

در وزن 55 كيلوگرم، حسن رحيمي كه با پيروزي بر گنادي تولبيا كشتي‌گير كهنه‌كار مولداويايي و دارنده مدال نقره جهان و برنز اروپا به فينال رفته بود، در ديدار پاياني در دو تايم از سد شاگاپوليف از قزاقستان گذشت و به مدال طلا دست يافت. در وزن 60 كيلوگرم مسعود اسماعيل‌پور كه با پيروزي بر كشتي‌گيران مصر، قزاق و پرويي به فينال رفته بود، براي رسيدن به طلا كار ساده‌اي مقابل كشتي‌گير سنگالي پيش‌رو داشت. اسماعيل‌پور اين حـــــريف را ضربه فني كرد.

در وزن 66 كيلوگرم مهدي تقوي كه با پيروزي بر حريفاني از فرانسه و مجارستان فيناليست شده بود، براي طلا از سد ژولايف قزاق گذشت.

در وزن 74 كيلوگرم صادق گودرزي كه حريفاني از فرانسه، پرو و مجارستان را شكست داده بود، در فينال روبرتي، كشتي‌گير ونزوئلا و نفر پنجم رقابت‌هاي جهاني تركيه، نفر دوم و سوم پان آمريكن و برنده دنيس چارگوش كشتي‌گير روس در رقابت‌هاي تركيه را در دو تايم شكست داد و صاحب مدال طلا شد.

در وزن 84 كيلوگرم احسان لشگري كه با پيروزي بر حريفاني از ونزوئلا، تركيه و بلاروس فيناليست شده بود در كشتي پاياني در دو تايم از سد مراد گايداروف بلاروس، دارنده مدال برنز المپيك 2008 پكن و دارنده مدال نقره جهان گذشت و صاحب مدال طلا شد.

رضا يزداني در 96 كيلوگرم كه با پيروزي بر كشتي‌گيران اسپانيا، مصر و تركيه به كشتي پاياني راه يافته بود، يانكوفسكي از بلاروس را ضربه فني كرد و طلا گرفت. كميل قاسمي در وزن 120 كيلوگرم نيز كه با پيروزي بر الكسي شيماروف كشتي‌گير روسي‌الاصل تيم بلاروس و دارنده مدال طلاي جهان در سال 2011 در دور نخست درخشيده بود، در ادامه فاتح چاكراوغلو كشتي‌گير با سابقه تركيه را نيز شكست داد و به فينال رسيد. قاسمي در فينال در دو تايم از سد دانيال ليگتي نفر اول رقابت‌هاي گزينشي المپيك در قاره اروپا و دارنده مدال‌هاي نقره و برنز اروپا گذشت و صاحب مدال طلا شد. رقابت‌هاي كشتي جايزه بزرگ مادريد با حضور 80 كشتي گير المپيكي از 42 كشور طي دو روز در شهر مادريد، پايتخت اسپانيا برگزار شد و طي آن رسول خادم به‌عنوان سرمربي تيم ملي اين فرصت را يافت كه كشتي‌گيران ملي‌پوش را به لحاظ فني و سطح آمادگي‌هاي روحي و رواني محك بزند.

ايران، قهرمان كشتي آزاد نوجوانان آسيا

تيم كشتي آزاد نوجوانان ايران با كسب يك مدال طلا، چهار نقره و سه برنز به مقام قهرماني آسيا دست يافت و تيم‌هاي قزاقستان،‌ هند و قرقيزستان به ترتيب دوم تا چهارم شدند.

در روز دوم رقابت‌هاي كشتي آزاد قهرماني نوجوانان آسيا كه در شهر بيشكك قرقيزستان برگزار شد، تيم ايران توسط علي‌اصغر اكبري در وزن 100 كيلوگرم صاحب مدال طلا، سمير ياوري و حسين روزبه در اوزان 58 و 63 كيلوگرم مدال نقره و علي موجرلو و حسين شهبازي در اوزان 76 و 85 كيلوگرم صاحب مدال برنز شد. در روز نخست اين مسابقات نيز تيم ايران توسط خيرالله قهرماني و علي محمدزاده در اوزان 42 و 50 كيلوگرم صاحب مدال نقره و امين خدابخش در وزن 46 كيلوگرم صاحب مدال برنز شده بود.


نوشته شده در   دوشنبه 19 تير 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode