ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 14 تير 1391     |     کد : 39083

آزمايش موفق موشك‌هاي سپاه در رزمايش پيامبر اعظم (ص) 7

رزمايش پيامبر اعظم 7 در حالي امروز به پايان مي‌رسد كه ديروز نيروهاي سپاه پاسداران با استفاده از موشك و هواپيماهاي بمب‌افكن بدون سرنشين، اهداف تعيين شده در كوير سمنان و لوت را مورد هدف قرار دادند.

سلامي: اين رزمايش واكنشي است به كساني كه با بي‌ادبي سياسي با مردم ايران سخن مي‌گويند
آزمايش موفق موشك‌هاي سپاه در رزمايش پيامبر اعظم (ص) 7
رزمايش پيامبر اعظم 7 در حالي امروز به پايان مي‌رسد كه ديروز نيروهاي سپاه پاسداران با استفاده از موشك و هواپيماهاي بمب‌افكن بدون سرنشين، اهداف تعيين شده در كوير سمنان و لوت را مورد هدف قرار دادند.
رزمايش سه روزه «پيامبر اعظم(ص) ۷» از روز دوشنبه، آغاز شده است و در آن موشك‌هاي دوربرد، ميان‌برد و كوتاه‌برد سپاه، از نقاط مختلف ايران، يكصد هدف مشابه پايگاه‌هاي كشورهاي فرامنطقه‌اي را در دل كوير هدف قرار دادند.

در دومين روز از رزمايش نيروي هوافضاي سپاه، ده‌ها فروند انواع موشك‌هاي شهاب 1، 2 و 3، خليج‌فارس، تندر، فاتح، زلزال و قيام به سمت هدف واحد پيش‌بيني شده در كوير سمنان شليك شد. همچنين جنگنده‌هاي سپاه با پرواز بر فراز كوير سمنان و لوت، اهداف از پيش تعيين شده را موشكباران كردند.

به گزارش ايسنا، پس از آزمايش موفقيت‌آميز موشك‌هاي به كار رفته در اين رزمايش، سردار حسين سلامي ـ جانشين فرمانده كل سپاه ـ در جمع خبرنگاران با بيان اين‌كه «هدف اصلي رزمايش اين است كه اراده سياسي ملت ايران در دفاع از ارزش‌هاي حياتي را به شكل نمادين با شليك موشك نشان دهيم»، تاكيد كرد: اين رزمايش واكنشي است به كساني كه با بي‌ادبي سياسي با مردم ايران سخن مي‌گويند و حرف از اين مي‌زنند كه همه گزينه‌ها روي ميز است.

جانشين فرمانده كل سپاه اضافه كرد: پيام رزمايش پيامبر اعظم(ص) 7، عزم و اراده و اقتدار ملت ايران در دفاع از منافع ملي و ارزش‌هاي حياتي خود است. سلامي با اشاره به قابليت بالاي موشك‌هاي شليك شده از نظر رادارگريز بودن، سرعت و دقت، افزود: موفقيت‌هايي كه براي ما قابل پيش‌بيني بود، به طور صددرصد در اين رزمايش محقق شد و ارزيابي دقيقي از نظر فني در مورد موشك‌ها به عمل آمد.

افزايش برد موشك‌هاي بالستيك رادارزن

همچنين سردار اميرعلي حاجي‌زاده فرمانده نيروي هوافضاي سپاه از افزايش برد موشك‌هاي بالستيك رادارزن و آزمايش آنها در آينده نزديك خبر داد.

وي در جمع خبرنگاران در واكنش به پرسش خبرنگاري درباره اين‌كه «دشمنان از روي ميز بودن همه گزينه‌ها سخن مي‌گويند»، گفت: روزي كه ما واردكننده سيم خاردار بوديم، دشمنان نتوانستند كاري بكنند، امروز كه صادركننده هستيم هيچ غلطي نمي‌توانند بكنند.

حاجي‌زاده با اشاره به شليك موفقيت‌آميز موشك‌ها، گفت: همه برنامه‌هاي پيش‌بيني‌ شده با موفقيت به پيش رفته است و گزارش‌هايي كه از نقاط مختلف براي ما ارسال شد، حاكي از اصابت موشك‌ها به اهداف مورد نظر است.

وي در مورد برد موشك‌ها و فاصله شليك موشك‌ها از اهداف مورد نظر نيز اظهار كرد: موشك‌ها فارغ از برد آنها از فواصل 300 كيلومتري تا 2000 كيلومتري شليك شدند. اهدافي نيز در دريا مورد هدف موشك‌ها قرار خواهند گرفت.

فرمانده نيروي هوافضاي سپاه، در پاسخ به پرسشي درباره برد موشك بالستيك رادارزن گفت: نمونه اوليه اين موشك با برد 300 كيلومتر بوده است، اما به طور يقين برد آن افزايش پيدا كرده و بزودي مورد آزمايش قرار مي‌گيرد.


نوشته شده در   چهارشنبه 14 تير 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode