ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 15 تير 1403
جمعه 15 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 26 تير 1388     |     کد : 3887

حاکم مهربان و رهبر معنوی

خرین مرحله با فتح مکه آغاز می شود که نشانگر برنامه ریزی دقیق و استفاده از نیروی کوبنده برای دست یابی به پیروزی است...

 اخرین مرحله با فتح مکه آغاز می شود که نشانگر برنامه ریزی دقیق و استفاده از نیروی کوبنده برای دست یابی به پیروزی است بدون اینکه در صحنه نبرد هیچکدام از طرفهای درگیرجان خود را از دست دهند. حضرت محمد (ص) جذابیت و انسانیت چشمگیری هنگام پیروزی از خود نشان می دهد و یاران او در تاریخ بی نظیر هستند. او هنگام پیروزی فروتن، مهربان و بخشنده نسبت به حتی سرسخت ترین دشمنانش می باشد.

آخرین خطابه تغییرات اجتماعی، اقتصادی و اخلاقی را که در جامعه بوجود آمده است را تثبیت می نماید . و حال حاضر زمان آماده شدن برای آخر کار است.    تشریح رسالت، رشد و تکامل آن از جهاتی به مراحل مختلف زندگی انسان شباهت دارد. این مراحل مختلف نه فقط پیچیدگی رو به رشد رسالت بلکه بلوغ فزاینده اجتماعی که پیام خطاب به آنهاست را نشان می دهد. درک این اجتماع نسبت به زحمتی که باید برای انتقال موفقیت آمیز رسالت کشید افزایش می یابد.

رسالت پیامبر (ص) در بنیادی ترین تجزیه و تحلیل ها در تفسیر و ترویج ایدئولوژی قرآنی خلاصه می شود. این قرآن که حول محور معنویت می چرخد موضوعی ثابت در تمام مراحل زندگی اش باقی می ماند. قرآن راجع به حضرت محمد (ص) می فرماید " به راستی که پیامبر خدا برای شما نمونه ای عالی است ".(سوره 33 آیه 21). عایشه همسر پیامبر او را مظهر زنده قرآن می نامد. حضرت پیامبر (ص) میراث مکمل قرآن و سنت است که فیض و برکت ویژه ای برای ما محسوب می شود.

در گذر از زمانهایی، اختلافات بسیاری که در اعتقادات، سیاست، طرفداران اشخاص و خودخواهی ریشه داشت در میان پیروان اسلام رواج پیدا کرد. علیرغم بخشهای نامتعارف بسیار، پیام اصلی قرآن و تحقق آن در زندگی پیامبر زنده و موثر است و به راه خود در هموار کردن زمینه برای ایجاد آرامش معنوی، رضایت معنوی و نظم اجتماعی برای افراد بسیاری ادامه می دهد تا با این کار اسلام را تبدیل به مذهبی کند که در جهان سریعترین رشد را به خود اختصاص دهد.جاوید اختر مدیر اجرایی شیکاگواست که اين مركز در موسسه استراتژی و سیاست قرار دارد. او همچنین نویسنده کتاب " هفت مرحله از زندگی حضرت محمد (ص) است.

 


نوشته شده در   جمعه 26 تير 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode