ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 10 تير 1391     |     کد : 38868

اسد: سوريه تاوان حمايت از فلسطين و مقاومت را مي‌دهد

رئيس‌جمهور سوريه در گفت‌وگو با شبكه چهار سيماي جمهوري اسلامي ايران به بيان تحليل خود از شرايط اين كشور پرداخت و گفت: در رويدادهاي سوريه عوامل متعددي وجود دارد؛ عوامل بين‌المللي، منطقه‌اي و داخلي كه كليه اين عوامل دست به دست هم داده تا سوريه به سوي بحراني كشيده شود كه بي‌سابقه بوده است.

رئيس‌جمهور سوريه در گفت‌وگو با شبكه چهار سيماي جمهوري اسلامي ايران به بيان تحليل خود از شرايط اين كشور پرداخت و گفت: در رويدادهاي سوريه عوامل متعددي وجود دارد؛ عوامل بين‌المللي، منطقه‌اي و داخلي كه كليه اين عوامل دست به دست هم داده تا سوريه به سوي بحراني كشيده شود كه بي‌سابقه بوده است.
به گزارش واحد مركزي خبر، بشار اسد با بيان اين‌كه پيامد‌هاي حمله به سوريه تا دوردست‌ها كشيده خواهد شد و فراتر از محاسبات برخي خواهد بود، درباره طرح كوفي‌عنان گفت: طرح خوبي است و ما از سر باورمندي با اين طرح موافقت كرديم.

وي با اشاره به اين‌كه عامل بين‌المللي اساسا با موضوع دولت‌هاي غربي در ارتباط است، افزود: اين دولت‌ها تاريخ استعماري دارند و هيچ‌گاه جوهره سياست‌هاي استعماري خود را تغيير نمي‌دهند، بلكه ظاهر را تغيير داده و از اشغالگري مستقيم در برخي از موارد به روش‌هاي ديگري روي آورده‌اند. وي تأكيد كرد: كشورهاي غربي با دستيابي ايران به دانش هسته‌اي مخالفند. آنها بيش از بمب‌هسته‌اي ادعايي خود از دانش هسته‌اي ايران هراس دارند.

اسد در عين حال در تشريح دلايل مخالفت‌هاي خارجي كه با نظام سوريه مي‌شود، گفت: برخي كشورهاي منطقه از موضع سوريه در مقابل مسائل مختلف در تنگنا قرار گرفته‌اند؛ موضوعاتي نظير فلسطين، جبهه مقاومت و اوضاع عراق و لبنان. آنها در اين شرايط فرصتي يافتند تا نقش سوريه را در منطقه كمرنگ يا محو كنند و ما تاوان اين‌گونه مواضع خود را مي‌دهيم.

وي در اين باره كه آيا ايران در بحران‌هاي سوريه دخالت مي‌كند، اظهار كرد: اين جوكي است كه بكرات مي‌شنويم. اين موضوع را اعلام مي‌كنند كه بگويند در ارتش شكاف ايجاد شده و ما براي حمايت از خود از كشورهاي ديگر كمك مي‌گيريم. همچنين ادعا شده راهپيماياني كه براي حمايت از دولت به خيابان‌ها آمدند و شمار آنها در سوريه به ميليون رسيد ايراني و برخي از حزب‌الله بوده‌اند كه اين حرف‌ها ارزش پاسخگويي ندارد.

اسد همچنين با اشاره به اين‌كه نوع نگاه ما به روابط با ايران به انقلاب اسلامي ايران بازمي‌گردد، افزود: انقلاب اسلامي ايران بلافاصله اعلام كرد كه در برابر مساله فلسطين ايستاده كه مساله اعراب و مسلمين است. نمي‌توانيم روابط خوبي با كشورهاي ديگر برقرار كنيم مگر آن‌كه آن كشور از فلسطين حمايت كند. از سوي ديگر ايران در مسائل بزرگ و كوچك در كنار سوريه ايستاده و سوريه ناگزير بايد وفاداري خود را نشان دهد.

اسد در پاسخ به اين پرسش كه آيا مشوق‌هاي كه برخي حكام منطقه در قبال قطع رابطه با ايران پيشنهاد كرده‌اند او را به قطع اين رابطه تشويق نمي‌كند، گفت: ايران بدون ترديد و دودلي در كنار ما و مسائل ملي، عربي و اسلامي ما ايستاده است. حال چگونه به اصول خود پشت پا بزنيم و روابط با ايران را قطع كنيم؟


نوشته شده در   شنبه 10 تير 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode