ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 18 خرداد 1391     |     کد : 37733

روز پركار احمدي‌نژاد در چين

ايران براي ادامه مذاكرات هسته‌اي در مسكو يا پكن آمادگي كامل دارد اما غربي‌ها به دنبال بهانه جويي و وقت تلف كردن هستند ...

ايران براي ادامه مذاكرات هسته‌اي در مسكو يا پكن آمادگي كامل دارد اما غربي‌ها به دنبال بهانه جويي و وقت تلف كردن هستند
روز پركار احمدي‌نژاد در چين
محمود احمدي‌نژاد، رئيس‌جمهور در حاشيه دوازدهمين اجلاس سران كشورهاي عضو سازمان همكاري‌هاي شانگهاي در پكن با رئيس‌جمهور تركمنستان و نخست وزير چين ديدار و گفت‌وگو كرد و همچنين در جمع دانشجويان دانشگاه پكن به سخنراني پرداخت.
احمدي‌نژاد در ديدار با بردي‌محمداف همتاي تركمن خود با اشاره به روابط فرهنگي كهن ايران و تركمنستان، پيشرفت و رفاه تركمنستان را به معناي ‌پيشرفت و رفاه ايران دانست و ضمن تاكيد بر اهميت ديدار‌هاي سران دو كشور اظهار كرد: اين ملاقات‌ها سبب طرح جزئيات همكاري‌هاي اقتصادي و فرهنگي ميان تهران ـ عشق‌آباد خواهد شد كه اين امر براي دو كشور بسيار مفيد است.

رئيس‌جمهور با بيان اين‌كه تسريع در احداث خط آهن مشترك ايران ـ تركمنستان ـ قزاقستان خواسته هر سه كشور است‌، تصريح كرد‌: به لطف خدا مراحل مختلف احداث اين خط‌آهن به سرعت در حال پيشرفت است و بنده خود از نزديك پيگير روند اجراي آن هستم و چندي قبل از نزديك و به صورت حضوري تمام مسير بخش داخلي اين پروژه را مورد بازديد قرار دادم‌.

قربانقلي بردي محمد‌اف، رئيس‌جمهور تركمنستان نيز در اين ديدار به گسترش بيش از پيش روابط تهران ـ عشق‌آباد در سال‌هاي اخير اشاره كرد و گفت‌: ‌ايران و تركمنستان تنها به فكر خود نبوده و همواره در تلاش براي استقرار و گسترش صلح، امنيت و رفاه در همه كشورهاي جهان بوده‌اند‌.

ديدار احمدي‌نژاد با نخست‌وزير چين

احمدي‌نژاد همچنين در ديدار با نخست‌وزير چين با اشاره به آمادگي ايران براي ادامه مذاكرات هسته‌اي گفت: جمهوري اسلامي ايران انتظار ندارد كه مسائل هسته‌اي در يك جلسه حل و فصل شود و غربي‌ها در مساله هسته‌اي به دنبال بهانه‌جويي و وقت تلف كردن هستند

وي روابط 2 ملت را ريشه‌دار در عمق تاريخ و همواره صميمي و دوستانه توصيف كرد و گفت: روابط ايران و چين بويژه در 40 سال اخير همواره رو به پيشرفت و در حال گسترش بوده است و جمهوري اسلامي ايران اين مسير را به عنوان يك راهبرد اصولي در روابط خود با چين دنبال كرده است.

احمدي‌نژاد با اشاره به توافق روساي جمهور 2 كشور در سفر قبلي خود به چين براي افزايش سطح مبادلات تجاري به رقم 200 ميليارد دلار در طول 10 سال اظهار كرد: با همكاري‌هاي تنگاتنگ و مراودات گسترده مسوولان به نظر مي‌آيد اين هدف خيلي سريع‌تر محقق شود چرا كه حجم مبادلات تجاري 2 كشور در سال گذشته به رقم 45 ميليارد دلار رسيد و با توجه به ظرفيت‌ها و زمينه‌هاي فراوان گسترش همكاري‌ها و مبادلات 2 طرف و نيز سرعت مطلوب پيشرفت در 2 كشور، اين هدفگذاري يقينا محقق خواهد شد.

رئيس‌جمهور با اشاره به اين‌كه در عرصه همكاري‌هاي علمي و فناوري گام‌هاي بسيار مفيد و رو به جلويي از سوي 2 كشور برداشته شده است، تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران براي گسترش حضور خود در فضا تصميماتي جدي و برنامه‌اي مفصل داشته و در اين زمينه علاقمند به افزايش همكاري‌ها با كشور چين است.

وي با اشاره به علاقمندي جمهوري اسلامي ايران براي افزايش سرمايه‌گذاري در چين و همچنين افزايش حضور فعالان اقتصادي و تجاري چيني در ايران افزود:‌ ايران و چين مي‌توانند در روابط اقتصادي خود پول‌هاي خارجي را حذف كرده و مبادلات خود را يا با پول‌هاي ملي يا از طريق تهاتر انجام دهند كه اين موضوع تاثير زيادي بر تسهيل افزايش سطح روابط خواهد داشت.

رئيس‌جمهور به آمادگي كشورمان براي انعقاد قراردادهاي بلندمدت در بخش انرژي با چين نيز اشاره و اظهار كرد: جمهوري اسلامي ايران براي تسهيل مبادلات انرژي با چين آمادگي دارد تا در بنادر جاسك و چابهار، محموله‌هاي خريداري شده از سوي چين را تحويل دهد.

احمدي‌نژاد در بخشي ديگر از سخنانش با تاكيد بر استقبال ايران از حل مساله هسته‌اي از طريق گفت‌و‌گو براساس عدالت و احترام بر مبناي حقوق برابر تصريح كرد: ايران براي ادامه مذاكرات در مسكو يا حتي چين آمادگي كامل داشته و پيشنهادات خوبي نيز براي ارائه در دست دارد؛ اما با توجه به اين‌كه پس از مذاكرات بغداد و بر اساس توافق صورت گرفته در آن، در چند مرحله، پيگير و خواستار ادامه مذاكرات در سطح معاونان خانم اشتون و معاون دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان شده‌ايم و نتيجه‌اي حاصل نشده است، معتقديم غربي‌ها به دنبال بهانه‌جويي و وقت تلف كردن هستند.

وي افزود: جمهوري اسلامي ايران با وجود عدم تمايل كشورهاي غربي براي حصول توافقي اصولي در موضوع هسته‌اي ايران همچنان آماده ادامه مذاكرات خواهد بود.

برداشت آمريكا از ثروت ساير ملت‌ها

همچنين رئيس‌جمهور در جمع دانشجويان و اساتيد دانشگاه پكن حاضرشد و تاكيد كرد: دولت آمريكا امروز رقمي بيش از 32 هزار ميليارد دلار دارايي كاغذي و بدون پشتوانه منتشر كرده كه به معناي برداشت 32 هزار ميليارد دلار از دارايي و ثروت ديگر ملت‌ها بدون توليد كالا يا ارائه خدماتي است. محمود احمدي‌نژاد همه مشكلات جامعه بشري در طول تاريخ را ناشي از عدم استقرار علم و دانايي، عدالت، عشق و محبت و آزادي در زندگي بشر دانست و اظهار كرد: اساس نظم فعلي موجود در جهان بر اساس تبعيض، بي‌عدالتي، فقر، جهل و عقب ماندگي ملت‌ها استوار شده است.

رئيس‌جمهور با بيان اين‌كه بدون عدالت محال است كه جامعه بشري طعم انسان بودن و سعادت را بچشد، گفت: امروز فقر موجود در دنيا ناشي از نظامات تبعيض‌آلود سياسي و اقتصادي حاكم بر جهان است.


نوشته شده در   پنجشنبه 18 خرداد 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode