ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 8 خرداد 1391     |     کد : 37290

پهلوان پنبه‌هاي كنكور

بيش از يك ميليون و 65 هزار داوطلب كنكور در سال91 درحالي يك ماه ديگر پشت ميز آزمون مي‌نشينند كه شركت در كلاس‌هاي تست‌زني و شب بيدار ماندن‌ها در اين يك ماه به اوج مي‌رسد و اضطراب و دلنگراني، خواب را بر بسياري از داوطلبان جوان حرام مي‌كند.

پرونده ويژه جام‌جم براي كنكور 91 را در صفحات 10 و 11 بخوانيد
پهلوان پنبه‌هاي كنكور
بيش از يك ميليون و 65 هزار داوطلب كنكور در سال91 درحالي يك ماه ديگر پشت ميز آزمون مي‌نشينند كه شركت در كلاس‌هاي تست‌زني و شب بيدار ماندن‌ها در اين يك ماه به اوج مي‌رسد و اضطراب و دلنگراني، خواب را بر بسياري از داوطلبان جوان حرام مي‌كند.
كنكور سراسري سال 91 در روزهاي پنجشنبه 8 تير، جمعه 9 تير و شنبه 10 تير 91 برگزار مي‌شود، اما برخي معتقدند شركت در كلاس‌هاي آمادگي آزمون و تست‌زني‌هاي شبانه‌روزي نه تنها شانس قبولي را افزايش نمي‌دهد كه به فشاري بر خانواده‌ها براي تامين هزينه‌هاي كلان اين كلاس‌ها تبديل شده است.

برخي كارشناسان اميدوارند تا حذف كنكور در سال 93 بساط اين موسسات را جمع كند. هرچند كه حتي برخي شاگرد اول‌هاي آزمون‌هاي سراسري سال‌هاي قبل هم مشتري اين كلاس‌ها بوده‌اند. اما گزارش‌هاي موجود نشان مي‌دهد كه استفاده از شگردهاي تبليغي براي جذب داوطلبان كنكور به‌منظور شركت در اين كلاس‌ها افزايش يافته و با شعارهايي مانند صددرصد تضميني مي‌كوشند تا در آستانه كنكور بيشترين سود را از بازار بدون نظارت موسسات كنكور به جيب خود جاري كنند.

از سوي ديگر، حذف كنكور هم به مقوله‌اي جنجالي تبديل شده كه جمعي از كارشناسان آن را غيرعملي و عده‌اي نيز آن را حتمي مي‌دانند. تنها دغدغه مجريان آزمون اين است كه حذف كنكور به انتخاب بي‌ضابطه دانشجو و افزايش سهم معيارهاي سليقه‌اي در گزينش دانشجو منجر شود. اين دغدغه مي‌تواند سرعت پيدا كردن جايگزين براي كنكور را با موانعي روبه‌رو كند. همه اينها پرونده امروز جام‌جم را در صفحات 10 و11 خواندني كرده است.

گذشته از اينها، فرصت يك ماه مانده تا كنكور 91 زمان مناسبي براي تمرين آمادگي رواني براي شركت در بزرگ‌ترين ماراتن آموزشي كشور است. روان‌شناسان به والدين توصيه مي‌كنند كه در فرصت باقيمانده به فرزندان خود القا كنيد كه ارزش تلاش آنان براي پيروزي در آزمون بيش از قبولي است و نيز به داوطلبان پيشنهاد مي‌كنند تا براي آمادگي بيشتردر زمان اندك مانده به كنكور، سراغ مطالب جديدتر نروند و با خلاصه‌نويسي و مرور مطالب از زمان بيشترين استفاده را ببرند. پرونده امروز جام‌جم را كنكوري‌ها و خانواده‌ها، هر دو در صفحات 10 و 11 بخوانند.


نوشته شده در   دوشنبه 8 خرداد 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode