ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 23 ارديبهشت 1391     |     کد : 36533

استقبال 6 ميليوني از يار مهربان

ساعت 20 امشب آخرين فرصت براي بازديد از بيست‌وپنجمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران است؛ نمايشگاهي که تفاوت‌ها و حاشيه‌هاي متعددي در مقايسه با سال‌هاي گذشته داشت.

نمايشگاه كتاب تهران امشب ساعت 20 به كار خود پايان مي‌دهد
استقبال 6 ميليوني از يار مهربان
ساعت 20 امشب آخرين فرصت براي بازديد از بيست‌وپنجمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران است؛ نمايشگاهي که تفاوت‌ها و حاشيه‌هاي متعددي در مقايسه با سال‌هاي گذشته داشت.
حضور گسترده علما و استقبال آنها از نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران، ركوردشكني تعداد بازديدكنندگان، در كنار تعليق برخي ناشران پيش از افتتاح نمايشگاه و پلمب تعدادي از غرفه‌ها در روزهاي گذشته از اتفاق‌هاي نمايشگاه كتاب بيست و پنجم بود.

تقدير علما و ائمه جمعه از نمايشگاه كتاب

به گزارش خبرنگار ما، روزهاي پاياني هفته‌اي كه گذشت مصادف با حضور پر رنگ آيات عظام و مراجع تقليد در نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران بود آيت‌الله حسن‌زاده آملي، استاد اخلاق با حضور در نمايشگاه كتاب بيست‌وپنجم و با همراهي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي از اين رويداد فرهنگي ديدن كرد.او كه كتاب‌هاي بسياري در حوزه دين و مذهب در نمايشگاه كتاب تهران بويژه غرفه «بوستان كتاب» دارد برگزاري اين نمايشگاه را براي همه كتاب دوستان اتفاقي خوب و مفيد دانست.آيت‌الله امامي‌كاشاني، امام جمعه موقت تهران هم با اشاره به سالن ويژه «بيداري اسلامي» در نمايشگاه اقدامات نمايشگاه كتاب را در اين باره مثبت ارزيابي كرد.

حجت‌الاسلام والمسلمين شيخ كاظم صديقي، ديگر امام جمعه موقت تهران هم اقدام مسوولان براي ترويج حجاب در سطح نمايشگاه كتاب تهران را گامي مثبت در سلامت رواني و اجتماعي جامعه دانست و گفت: برجسته كردن شعائر و تابلوكردن ارزش‌هاي ديني جزو وظايف همه است كه به لطف خدا مسوولان بيست و پنجمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران، به آن اهتمام ورزيده‌اند.

آيت‌الله احمد خاتمي، عضو مجلس خبرگان رهبري هم برگزاري نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران را گامي ستودني در ارتقاي كمي و كيفي فرهنگ كتابخواني ارزيابي كرد و گفت: استقبال بازديدكنندگان از اين رويداد فرهنگي گوياي موفقيت مسوولان نمايشگاه كتاب است و با توجه به فعاليت مسوولان، اطمينان دارم كه اين نمايشگاه مي‌تواند كمك زيادي به اجرايي شدن اهداف فرهنگي كشور كند.

آيت‌الله محسن حيدري نماينده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبري، آيت‌الله مقتدايي عضو مجلس خبرگان رهبري و مدير حوزه‌هاي علميه سراسر كشور و آيت‌الله زين‌العابدين قرباني نماينده ولي فقيه و امام جمعه استان گيلان از ديگر چهره‌هاي سرشناسي بودند كه در پايان هفته مهمان نمايشگاه كتاب شدند.

بازديد 6 ميليوني مردم

بهمن دري، رئيس نمايشگاه كتاب تهران هم در يك نشست خبري پاسخگوي سوالات خبرنگاران بود و البته آمارهاي جالبي هم اعلام كرد.به گفته دري، از روز چهارشنبه 13 ارديبهشت تا پايان وقت پنجشنبه 21 ارديبهشت حدود 5 ميليون و 300 هزار نفر از نمايشگاه بازديد كرده‌اند و با احتساب روز جمعه و شنبه اين آمار از مرز 6 ميليون نفر عبور خواهد كرد.

به گفته وي، اين آمار حاصل ثبت دوربين‌هاي تعبيه شده در نمايشگاه و همچنين شمارش انساني است.معاون امور فرهنگي وزارت ارشاد در پاسخ به اين پرسش كه شنيده مي‌شود شما پس از برگزاري نمايشگاه كتاب، وزارت ارشاد را ترك خواهيد كرد هم در يك جمله گفت: همه ما رفتني هستيم!

پلمب غرفه 6 ناشر داخلي

يكي ديگر از حاشيه‌هاي نمايشگاه كتاب امسال پلمب غرفه‌هاي برخي ناشران بود كه به گفته مدير كميته ناشران داخلي، 6 غرفه‌اي كه داراي تخلفات عديده‌ بود بسته شد.

احمد كمالي‌نژاد درباره تعطيلي 6 غرفه در بخش ناشران داخلي اين‌گونه توضيح داد: در هنگام ثبت‌نام ناشران براي حضور در نمايشگاه كتاب آيين‌نامه ضوابط و مقررات را كه مصوب شوراي سياستگذاري نمايشگاه بوده در اختيار همه ناشران تهراني و شهرستاني قرار داديم، آنها را مطالعه و امضا كرده‌اند و خود را ملزم دانستند در ايام برپايي نمايشگاه كتاب طي 10 روز ضوابط نمايشگاهي را رعايت كنند.كمالي‌نژاد افزود: برخي ناشران تخلفات متعدد داشتند، از جمله پخش كتاب‌هاي برخي ناشران ديگر مانند چشمه كه از حضور در نمايشگاه محروم شده بودند.غرفه‌هاي «دفتر شعر جوان»، «حافظ ابرو» و نشر «پيكان» از جمله غرفه‌هايي بود كه به دليل تخلف در نمايشگاه تعطيل شد.

اعتراض استاندار و فلج شدن ترافيك تهران

اما برپايي نمايشگاه كتاب تهران همزمان با نمايشگاه گل و گياه براي بسياري از اهالي پايتخت پايان هفته وحشتناكي از نظر ترافيك رقم زد، تا آنجا كه استاندار تهران در اين رابطه گفت: اين دو نمايشگاه تقريبا شهر تهران را فلج كرد و پنجشنبه بدترين روز تهران از نظر ترافيك بود.

مرتضي تمدن با بيان اين كه حتي پليس هم در ترافيك تهران گرفتار شده بود به فارس گفت: به هيچ‌وجه به مصلحت مردم تهران نيست كه اين دو نمايشگاه در داخل تهران و آن هم به صورت همزمان برگزار شود.

استاندار تهران تاكيد كرد: ما از مجاري قانوني هم به شهرداري و وزارت ارشاد كتبا و رسما اعلام خواهيم كرد كه بشدت مخالف برگزاري اين دو نمايشگاه در شهر تهران هستيم و از سال آينده بايد براي اين موضوع فكري شود.


نوشته شده در   شنبه 23 ارديبهشت 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode