ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 30 فروردين 1391     |     کد : 35501

نمايش آخرين دستاوردهاي ارتش

احمدي‌نژاد: كوچك‌ترين تحركي عليه ملت ايران با پاسخ كوبنده نيروهاي مسلح مواجه خواهد شد...

احمدي‌نژاد: كوچك‌ترين تحركي عليه ملت ايران با پاسخ كوبنده نيروهاي مسلح مواجه خواهد شد
نمايش آخرين دستاوردهاي ارتش
همزمان با روز ارتش و بزرگداشت حماسه‌آفريني‌هاي نيروي زميني، ديروز مراسم رژه بزرگ نيروهاي مسلح در تهران با حضور رئيس‌جمهور و فرماندهان عاليرتبه نيروهاي مسلح در كنار مرقد حضرت امام خميني(ره) برگزار شد و ارتش جمهوري اسلامي ايران آخرين دستاوردها و توانايي‌هاي نظامي ـ دفاعي خود را به نمايش گذاشت.
به گزارش ايسنا، موشك‌اندازهاي كاتيوشا، ميثاق 2، موشك سهند 3، موشك‌انداز استرلا، موشك‌انداز 107 و سامانه موشكي هاگ به منظور مقابله با هدف‌هاي پرنده در ارتفاع پايين و متوسط، سامانه‌هاي موشكي S200 و راپيير به همراه توپ‌هاي 120، 130 و 150 ميلي‌متري، توپ 23 ميلي‌متري اتوماسيون و هويترز 175 و 203 ميلي‌متري در رژه ديروز به نمايش گذاشته شد.

تانك ارتقايافته كژدم، تانك صمصام، نسل جديد تانك ذوالفقار، تانك چيفتن، تانك پل‌گذار، تانك T72 و خودروهاي تهاجمي سمندر، لانچرهاي حامل موشك‌انداز مانند نازعات 10 و نازعات 6، لانچر چهارلول فجر، لانچر 2‌/‌75 اينچي و راكت‌انداز فجر 5 از ديگر يگان‌هاي نمونه محمول در اين رژه بود.

ديروز همچنين سامانه‌هاي راداري بصير 110، دستگاه مخابراتي شيلتر، سامانه رادار كاستا، سامانه مطلع‌الفجر، سامانه راداري ملي، سامانه الكترواپتيك اوليكون، سامانه ارتباطي سيار و گروه 402 جنگال (جنگ الكترونيك) شهيد رضا وليخاني و سيستم‌هاي رفع آلودگي ان‌‌بي‌سي و دي‌اس‌ام 1000 نيز به نمايش گذاشته شد. جنگنده‌هاي شكاري ارتش جمهوري اسلامي ايران نيز در اين مراسم توان نيروي هوايي ارتش را به نمايش گذاشتند و همزمان با رژه يگان‌هاي پياده، انبوه بالگردها از فراز آسمان مرقد امام خميني(ره) عبور كردند.

نمايش چتربازان و سوخت‌گيري هوايي جنگنده ميگ 29 از ديگر برنامه‌هاي مراسم ديروز بود.

آمادگي ايران براي تامين امنيت خليج‌فارس

رئيس‌جمهور ديروز در مراسم روز 29 فروردين و پيش از آغاز رژه يگان‌هاي نمونه ارتش، طي سخناني با بيان اين‌كه ‌امروز به‌رغم تمام محدوديت‌ها و سختگيري‌ها ارتش ايران در بالاترين درجه اقتدار است،‌ از آمادگي ايران براي تامين امنيت خليج فارس خبر داد.

به گزارش فارس، محمود احمدي‌نژاد با تاكيد بر اين‌كه امنيت منطقه خليج فارس با مشاركت تمام دولت‌ها و ملت‌هاي منطقه تامين مي‌شود، دخالت بيگانگان در اين منطقه را موجب بي‌ثباتي آن عنوان كرد. وي افزود: بدون شك امروز ارتش عزيز ما جزو مردمي‌ترين ارتش‌هاي جهان است و براي صيانت از ملت عزيز ايران آمادگي كامل دارد.

رئيس‌جمهور گفت: همه عالم مي‌دانند كه ملت ايران صلح‌دوست‌ترين ملت عالم است و در طول تاريخ، كوچك‌ترين نشانه‌اي از تجاوز اين ملت به حقوق ساير ملت‌ها وجود ندارد. اما بدانيد كه كوچك‌ترين تحركي عليه ملت ايران با پاسخ كوبنده نيروهاي مسلح پاسخ داده خواهد شد و نيروهاي مسلح آماده صيانت از موجوديت و حريم ملت ايران است.

ناوهاي آمريكايي در خليج فارس براي ما هدف است

فرمانده كل ارتش هم در حاشيه اين مراسم در جمع خبرنگاران گفت: حضور ناوهاي آمريكايي در منطقه خليج فارس براي دولت آمريكا يك ژست تبليغاتي و براي ما يك هدف شيرين است.

به گزارش ايرنا، امير سرلشكر عطاالله صالحي افزود: حضور ناوهاي فرامنطقه‌اي در خليج‌فارس از نظر نظامي براي ما چندان مهم نيست، زيرا حضور اين نيروها در برخي كشورهاي خليج‌فارس كه داراي پايگاه هستند، به مراتب گسترده‌تر از آن چيزي است كه در يك ناو چند صد متري جمع مي‌شود.

سرلشكر صالحي افزود: جمهوري اسلامي ايران آماده است با كشورهاي منطقه امنيت دريايي در منطقه خليج فارس و شمال اقيانوس هند را تامين كند.

فرمانده كل ارتش در واكنش به اظهارات اخير وزير امورخارجه امارات درباره جزاير سه‌گانه كشورمان هم گفت: در رابطه با تماميت ارضي كشورمان به كسي اجازه نمي‌دهيم، جسارت كند.

سردار احمد وحيدي وزير دفاع نيز در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالي مبني بر وضعيت توليد S300 ايراني گفت: ساخت سامانه موشكي جايگزين S300 در دست انجام است كه تا الان بخش‌هايي از كار انجام شده و نتايج خوبي به دست آمده كه اطلاعات آن در سال جاري اعلام مي‌شود.

امير دريادار حبيب‌الله سياري، فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران هم به خبرنگاران گفت: توانمندي‌هاي اژدر، موشك‌هاي ساحل به دريا، انواع رادارها، يگان‌هاي شناور و زيردريايي جديد از تازه‌ترين دستاوردهاي نيروي دريايي است كه امسال به كارگيري خواهد شد.


نوشته شده در   چهارشنبه 30 فروردين 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode