ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 25 اسفند 1390     |     کد : 34257

جاده‌ها مسافران نوروزي را مي‌خواند

طرح نوروزي پليس راه از روز گذشته در جاده‌هاي كشور كليد خورد ...

طرح نوروزي پليس راه از روز گذشته در جاده‌هاي كشور كليد خورد
جاده‌ها مسافران نوروزي را مي‌خواند
جاده‌هاي كشور براي پذيرايي از مسافران نوروزي آماده شد. با كليد خوردن طرح نوروزي پليس راه از روز گذشته تيم‌هايي از سازمان راهداري، سازمان امداد و نجات هلال‌احمر، نيروي انتظامي، اورژانس، شركت‌هاي امداد خودرويي و تيم‌هاي كارشناسي بيمه در جاده‌هاي سراسر كشور مستقر شدند تا با خدمات‌رساني بموقع شرايط سفر ايمني و بي‌خطري را براي مسافران نوروزي فراهم كنند.
استقرار بازرسان نامحسوس در جاده‌ها، حضور 1150 اكيپ راهداري در جاده‌ها، راه‌اندازي پاسگاه‌هاي پليس راه روستايي، همكاري 10 ميليون هميار پليس و... از مهم‌ترين اقدامات انجام شده در طرح نوروزي امسال پليس راه در جاده‌هاي كشور است.

100 هزار بازرس نامحسوس در جاده‌ها

نوروز امسال بيش از 100 هزار بازرس نامحسوس به طور شبانه‌روزي در تمام جاده‌هاي كشور رفتارهاي ترافيكي رانندگان را رصد كرده و با متخلفان قاطعانه برخورد خواهند كرد.

به گزارش جام‌جم، رئيس پليس راهور ناجا روز گذشته در رزمايش ترافيكي نوروز 91 كه اجراي آن از امروز در جاده‌هاي سراسر كشور آغاز شده و تا 15 فروردين ادامه خواهد داشت، گفت: همچون سال‌هاي گذشته براي برقراري امنيت و رفاه مردم در سفرهاي نوروزي امسال بيش از نيم ميليون نفر از سازمان‌هاي مرتبط با اين موضوع سازماندهي شده‌اند و در طول اجراي اين طرح ارائه خدمت مي‌كنند.

سردار اسكندر مومني از پيش‌بيني بيش از 10 هزار تيم خودرويي در سراسركشور توسط سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي خبر داد و افزود: علاوه بر اين سازمان، امداد و نجات هلال‌احمر نيز با 1200 تيم خودرويي، اورژانس كشور با 4200 تيم خودرويي، امداد خودروي سايپا با 1800 تيم و امدادخودروي ايران نيز با 1182 تيم خودرويي در جاده‌هاي سراسر كشور مستقرخواهند شد.

مومني با اشاره به استقرار همه تيم‌هاي طرح نوروزي در جاده‌هاي كشور از عصر روز گذشته گفت: بيش از 10 ميليون هميار پليس نيز تلاش مي‌كنند تا سفرهاي نوروزي با كمترين خسارت و آسيب انجام شود.

رئيس پليس راهور ناجا از مسافران نوروزي درخواست كرد در رانندگي شتاب نداشته باشند و دو تا سه برابر زماني را كه در شرايط عادي براي يك مسير نياز دارند، صرف مسافرت كنند.

1150 اكيپ راهداري در جاده‌ها

41 ميليون جابه‌جايي از طريق حمل‌و نقل جاده‌اي در نوروز سال 90 انجام شد كه پيش‌بيني مي‌شود اين تعداد در نوروز 91 به 46 ميليون برسد.

رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي كشور در رزمايش ترافيكي نوروز 1391 اين را هم گفت كه با احتساب ساير سامانه‌هاي جابه‌جايي زميني، دريايي و هوايي، پيش‌بيني مي‌شود شمار جابه‌جايي از طريق حمل و نقل عمومي در نوروز 91، به 100 ميليون مورد برسد.

شهريار افندي‌زاده با بيان اين‌كه وزارت راه همه امكانات خود را در اختيار طرح نوروزي قرار داده است، گفت: 1157 اكيپ راهداري با بيش از 11 هزار و 500 نيروي راهدار، در راه‌هاي سراسر كشور مستقر مي‌شوند.

رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي كشور با اشاره به اين‌كه گشت‌هاي راهداري در تمامي ايام طرح نوروزي به طور مرتب در جاده‌ها حضور دارند، افزود: امسال تلاش شده كه سهم حمل و نقل عمومي در حمل و نقل جاده‌اي قابل توجه باشد.

افندي‌زاده ابراز اميدواري كرد امسال شاهد كاهش تصادفات و افزايش رضايتمندي مردم و روال عادي سفرهاي نوروزي باشيم.

تردد خودروهاي داراي جريمه بالاي يك ميليون؛ ممنوع

ماموران پليس راهور در نوروز با استفاده از سيستم‌هاي آن‌لاين وضعيت جريمه‌هاي رانندگان متخلف را رصد كرده و در صورتي كه راننده‌اي داراي جريمه بيش از يك ميليون تومان باشد از تردد خودرو جلوگيري مي‌كنند.

رئيس پليس اجرائيات راهور با توصيه به رانندگان براي دريافت صورت وضعيت تخلفات رانندگي و پرداخت ديون دولت قبل از نوروز گفت: اگرچه همزمان با ابلاغ قانون جديد رانندگي، پليس خودروهايي را كه بيش از يك ميليون تومان جريمه دارند، شناسايي و توقيف كرده است؛ اما رانندگان قبل از سفرهاي نوروزي و براي جلوگيري از توقيف خودرو برگه خلافي خود را دريافت و در صورتي كه مبلغ آن به يك ميليون تومان رسيده است، آن را پرداخت كنند.

سرهنگ مرتضي دهقاني در گفت‌وگو با مهر با اشاره به 5 تخلف بزرگ رانندگي در كشور افزود: از ابتداي سال تاكنون 9 ميليون و 230 هزار قبض جريمه براي نبستن كمربند ايمني در كشور صادر شده است و بيشترين تخلف رانندگي در كشور مربوط به نبستن كمربند ايمني است.

به گفته وي تاكنون 9 ميليون و 230 هزار برگ جريمه به دليل نبستن كمربند ايمني در كشور صادر شده است.

سرهنگ دهقاني تصريح كرد: تردد غيرمجاز در محدوده طرح ترافيك و زوج و فرد با صدور پنج ميليون و 420 هزار قبض جريمه دومين تخلف رانندگي در كشور است، همچنين در اين مدت چهارميليون و 230 هزار قبض جريمه براي ايستادن در محل ممنوع صادر شده است.

رئيس پليس اجرائيات راهور با بيان اين‌كه استفاده نكردن از كلاه ايمني توسط موتورسواران با صدور سه ميليون و 790 هزار قبض جريمه در رتبه چهارم تخلفات رانندگي قرار دارد، اظهار كرد: تاكنون 3 ميليون قبض جريمه نيز براي تجاوز از سرعت مجاز صادر شده است.

طرح ترافيك تا 28 اسفند اجرا مي‌شود

به گفته رئيس پليس راهور تهران طرح ترافيك و زوج و فرد تا روز 28 اسفند در سراسر تهران اجرا مي‌شود و ماموران بدون اغماض با متخلفان برخورد مي‌كنند.

سردار حسين رحيمي در گفت‌وگو با مهر افزود: اجراي اين طرح از روز 29 اسفند تا 13 فروردين سال آينده متوقف شده و پس از آن بار ديگر اجرايي مي‌شود.

وي تصريح كرد: رانندگان از روز چهاردهم فروردين سال آينده بايد داراي آرم طرح ترافيك سال 91 باشند و از تردد خودروهاي بدون آرم جلوگيري مي‌شود.

رئيس پليس راهور تهران در مورد تمديد مهلت استفاده از آرم‌هاي سال 90 در سال آينده نيز گفت: برابر هماهنگي با شهرداري تهران كار توزيع آرم‌هاي سال 91 هم اكنون آغاز شده است و برنامه‌اي براي تمديد مهلت نداريم.


نوشته شده در   پنجشنبه 25 اسفند 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode