ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 13 اسفند 1390     |     کد : 33650

بازتاب حماسه حضور در رسانه هاي بيگانه

حضور حماسي مردم ایران در رسانه های مختلف منطقه ای و بین المللی بازتاب وسيعي داشت.

جام جم آنلاين: حضور حماسي مردم ایران در رسانه های مختلف منطقه ای و بین المللی بازتاب وسيعي داشت. شبکه فرانس 24 از انتخابات مجلس شورای اسلامی ایران گزارش داد ايرانيان در برابر صندوقهاي اخذ راي صف کشيده اند و اين نشان مي دهد ملت ايران به دعوت رهبر خود پاسخ داده اند .بخش فارسی بنگاه سخن‌پراکنی دولتی انگلیس نيز نتوانست تعجب خود را از عادی بودن شرایط در ایران در روز انتخابات پنهان کند.
روزنامه‌های، "ولت"، "بیلد"، "فرانکفورترآلگماینه"، "اشترن" و روزنامه اتریشی "اشتاندارد" از جمله نشریات آلمانی زبان بودند که برگزاری نهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ایران را مورد توجه قرار دادند.روزنامه آلمانی"تاگس تسایتونگ" خبر انتخابات ایران را با عنوان " شکست سبزها" منتشر کرد و نوشت که از جنبش سبز که در سال ۲۰۰۹، چندین ماه اعتراض کرد چیز زیادی دیده نمی‌شود.

خبرگزاری‌های رسمی روسیه (خبرگزاری‌های نووستی، ایتارتاس و اینترفکس) و پایگاه‌های خبری-اینترنتی این کشور صبح امروز در صدر اخبار خویش از آغاز انتخابات سراسری نهمین دور مجلس شورای اسلامی در ایران خبر دادند.

پایگاه اینترنتی بلومبرگ در قالب گزارشی در واکنش به حضور پرشور مردم ایران در انتخابات مجلس نهم شورای اسلامی ایران در خصوص حضور پرشور مردم ایران در این انتخابات نوشت که با وجود آنکه تحریم‌های بین‌المللی اقتصاد ایران را هدف گرفته، مردم این کشور به پای صندوق‌ها رفتند و رأی دادند.

خبرگزاری آناتولی ترکیه در گزارشی پیرامون انتخابات مجلس نوشت علیرغم نزدیکی دو قشر محافظه کار و اصلاح طلب به یکدیگر، هر دو قشر در درون خود با حالت‌های متفاوتی جلوه می کنند.

روزنامه کویتی الرأی با بیان اینکه، «امروز میلیون‌ها ایرانی به پای صندوق‌های رأی می‌روند»، تاکید کرد: از مهم‌ترین ویژگی‌های ملت ایران این است که تحلیلگران و ناظران قدرت پیش‌بینی گام‌های آن را ندارند و نمی‌توانند مواضع مردم ایران را در قبال بیشتر انتخابات‌ها پیش‌بینی کنند.

شبکه تلویزیونی سعودی العربیه یکی از شبکه های عرب زبانی بود که انتخابات ریاست جمهوری ایران را بازتاب گسترده ای داد و بیش از همه بر محور اختلافات موجود در میان اصولگرایان تاکید کرد.

این شبکه مدعی شد که در انتخابات مجلس شورای اسلامی این دوره سه جناح اصلی درحال رقابت هستند و اصلاح طلبان نیز انتخابات را تحریم کرده‌اند.

شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی با اشاره به آغاز انتخابات مجلس شورای اسلامی گزارش داد آیت‌الله خامنه‌ای در ساعات اولیه صبح امروز رای خود را به صندوق‌ انداخت و از مردم ایران خواست تا با شرکت در انتخابات به وظیفه شرعی و دینی خود عمل کنند.

آمریکایی لس‌آنجلس‌تایمز در بازتاب انتخابات مجلس نهم شورای اسلامی ایران با اشاره به تحریم‌هایی که آمریکا و غرب علیه برنامه هسته‌ای ایران تحمیل کرده‌اند، گزارش داد که مردم ایران به آن دسته از افرادی رأی می دهند که بیشتر ضدآمریکایی باشند.

این روزنامه آمریکایی همچنین تأکید کرد که بعید است انتخابات امروز مجلس شورای اسلامی ایران تغییری در موضع این کشور در زمینه برنامه هسته‌ای تهران به وجود آورد.

"یورو نیوز" از آغاز انتخابات در ایران با رأی آیت الله خامنه‌ای، رهبری جمهوری اسلامی ایران خبر داد. یورونیوز نیز همانند سایر رسانه‌های غربی انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی را با اشاره به فتنه ۸۸ پوشش داد.

بی‌بی‌سی، گاردین، واشنگتن پست، صدای آمریکا، خبرگزاری آلمان، آسوشیتد پرس، لس‌آنجلس تایمز و سایر رسانه‌های غربی با واژه‌سازی بسیار مشابه، انتخابات مجلس شورای اسلامی را «اولین انتخابات بعد از انتخابات بحث‌انگیز سال ۲۰۰۹» عنوان کردند.


نوشته شده در   شنبه 13 اسفند 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode