ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 17 بهمن 1390     |     کد : 32328

شهروندان آمريكايي هم به تهديد عليه ايران «نه» گفتند

بيش از 60 شهر آمريكا شاهد حضور تظاهرات كنندگان معترض به سياست‌هاي كاخ سفيد نسبت به ايران بود...

بيش از 60 شهر آمريكا شاهد حضور تظاهرات كنندگان معترض به سياست‌هاي كاخ سفيد نسبت به ايران بود
شهروندان آمريكايي هم به تهديد عليه ايران «نه» گفتند
هزاران نفر از شهروندان آمريكايي در اعتراض به موج تهديدها و تحريم‌هاي اين كشور عليه ايران در بيش از 79 شهر آمريكا و ديگر كشورها دست به تظاهرات زدند.
به گزارش خبرگزاري‌ها، اين گروه عظيم از فعالان ضدجنگ و سازمان‌هاي اجتماعي طرفدار صلح در ايالات متحده آمريكا در اقدامي بي‌سابقه در بيش از 60 شهر آمريكا به خيابان‌ها آمدند و همبستگي خود را با دولت و ملت ايران اعلام كردند. تظاهرات‌كنندگان با پلاكاردها و دست‌نوشته‌هايي با مضمون «تحريم‌ها عليه ايران را متوقف كنيد» و «دخالت‌ها در امور داخلي ايران را متوقف سازيد»، از سردمداران كشورشان خواستند كه از برافروختن آتش هرگونه جنگي عليه ايران پرهيز كنند.

تظاهرات‌كنندگان در خيابان‌هاي نيويورك نيز با در دست گرفتن تصاوير شهيد مصطفي احمدي‌روشن خواستار توقف ترور دانشمندان ايراني شدند و تنفر خود را از اين قبيل اقدامات اعلام كردند. در طول اين تظاهرات، جمعيت شركت‌كننده با نواختن طبل، يكصدا شعار «نه به جنگ عليه ايران» سر مي‌دادند. به گفته برخي فعالان ضد جنگ در آمريكا، اين اولين بار پس از پيروزي انقلاب اسلامي بوده كه چنين تظاهرات گسترده‌اي در حمايت از ايران و مخالفت با سياست‌هاي آمريكا درباره ايران در خاك ايالات متحده آمريكا برگزار شده است.

نكته قابل توجه ديگر در خصوص اين تظاهرات، پيوستن جنبش گسترده تسخير وال‌استريت به جنبش همبستگي با ايران بوده است كه در كنار ديگر سازمان‌هاي ضدجنگ و صلح‌طلب آمريكا در صف حمايت از ايران و محكوميت تهديدها و تحريم‌ها عليه ايران قرار گرفتند.

بر اساس آخرين اطلاعات، شهرهاي مهم آمريكا شاهد اين تظاهرات بوده‌اند و فعالان جنبش 99‌درصدي در شهرهاي نيويورك، واشنگتن دي‌سي، شيكاگو، لس‌آنجلس، سانفرانسيسكو، سياتل، فيلادلفيا، بوستون، ديترويت، آتلانتا، بالتيمور، اوكلاهاما سيتي، نشويل و بسياري ديگر از شهرهاي ايالات متحده در اين تظاهرات شركت كردند.

اين درحالي است كه تظاهراتي مشابه نيز در شهرهاي كالگاري و ونكوور كانادا برگزار شد و وقايع مشابهي در انگليس، ايرلند و هند ترتيب داده شده بود.

«جنبش همبستگي با ايران ـ آري» به اتفاق چندين ائتلاف ضدجنگ و از جمله «يونك»، «اينترنشنال اكشن سنتر» و «ائتلاف انسر» و سازمان غيردولتي «جهان نمي‌تواند بيشتر از اين منتظر باشد» از جمله 60 ائتلاف صلح‌دوستي بودند كه فراخوان تظاهرات 4 فوريه را صادر كرده بودند.

خبرگزاري فرانسه درباره اين تظاهرات نوشت: در منطقه منهتن در قلب نيويورك، بيش از 500‌نفر در ميدان تايمز اسكوير تجمع كرده و سپس به سمت دفتر نمايندگي آمريكا در سازمان ملل متحد و كنسولگري رژيم صهيونيستي راهپيمايي كردند. شركت‌كنندگان در اين تظاهرات، تابلوي بزرگي را در دست داشتند كه روي آن نوشته شده بود: «نه جنگ، نه تحريم، نه دخالت، نه ترور». دبرا سويتگ، مدير سازمان غيردولتي «جهان نمي‌تواند بيشتر از اين منتظر باشد» در اين باره گفت: آنچه دولت ايران انجام مي‌دهد به هيچ وجه توجيه‌كننده اعلام جنگ آمريكا عليه اين كشور نيست.

وي افزود:‌ نمي‌دانم اوباما قصد دارد چه كاري انجام دهد، اما مي‌دانم كه چه كارهايي انجام داده است و آن اعمال تحريم‌هايي بسيار شديد است كه به مردم عادي صدمه مي‌زند.

در كتابچه‌هايي كه در اين تظاهرات ميان مردم پخش شد، اعلام شد كه با وجود تحريم‌هاي اقتصادي شديد و جدي عليه ايران و استقرار ناوهاي هواپيمابر آمريكا در نزديكي سواحل ايران، واشنگتن در هر حال، جنگ را عليه تهران آغاز كرده است.

همچنين در اين كتابچه به ترور دانشمندان ايراني و بمبگذاري در خودروهاي آنها به عنوان مصاديق آغاز جنگ اشاره شده بود . در لس‌آنجلس نيز فعالان ضدجنگ به عنوان بخشي از فعاليت‌هاي ضد جنگ با پوشيدن روپوش‌هاي نارنجي‌رنگ و گذاشتن سرپوش‌هايي سياه‌رنگ مشابه زندانيان گوانتانامو ظاهر شدند. خشم و انزجار تظاهرات‌كنندگان از سياست‌هاي نادرست آمريكا نسبت به ايران و ديگر كشورهاي مستقل، ترجيع‌بند همه گزارش‌هايي است كه از اين تظاهرات گسترده در شهرهاي آمريكا و ديگر نقاط جهان مخابره شده است.


نوشته شده در   دوشنبه 17 بهمن 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode