ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 10 بهمن 1390     |     کد : 32004

احمدي نژاد: آمريكا دموكراسي ندارد

رئيس‌جمهوري اسلامي ايران گفت: دموكراسي از لوله تفنگ آمريكا و متحدانش بيرون نمي‌آيد و آنها جز فقر و حقارت بر ملت‌ها تحميل نخواهند كرد. اصلا خود آنان از دموكراسي و آزادي برخوردارند كه مي‌خواهند آن را به ما هديه كنند؟


اغاز به كار اجلاس بين‌المللي جوانان و بيداري اسلامي با سخنان رئيس‌جمهور
احمدي نژاد: آمريكا دموكراسي ندارد
رئيس‌جمهوري اسلامي ايران گفت: دموكراسي از لوله تفنگ آمريكا و متحدانش بيرون نمي‌آيد و آنها جز فقر و حقارت بر ملت‌ها تحميل نخواهند كرد. اصلا خود آنان از دموكراسي و آزادي برخوردارند كه مي‌خواهند آن را به ما هديه كنند؟
محمود احمدي‌نژاد ديروز در مراسم آغاز به كار اجلاس بين‌المللي جوانان و بيداري اسلامي كه با حضور 1500 جوان از 73 كشور جهان برگزار شد با اشاره به اين‌كه نظام سلطه سال گذشته ميلادي بيش از 60 ميليارد دلار به كشورهاي منطقه ما سلاح فروخت از حاضران در اجلاس پرسيد: سلاح‌ها براي چيست؟ براي صلح، آزادي و دموكراسي است يا براي كشتار و جنگ و ايجاد اختلاف ؟ من به صراحت اعلام مي‌كنم عدالت، آزادي و كرامت حق همه ملت‌هاست.

رئيس جمهور با طرح اين سوال که چرا رژيم صهيونيستي را مستقر كردند؟ خود پاسخ داد: براي تسلط بر نفت، خيزش‌هاي مردمي و انقلابي خاورميانه و تسلط بر خاستگاه اصلي انبياي الهي در اين منطقه. معلوم بود كه اين يك طراحي تاريخي است.وي گفت: ريشه همه مشكلات مردم منطقه وجود رژيم صهيونيستي و مستكبران است، ‌صد سال قبل عده‌اي اشتباه كردند، غربي‌ها براي تسلط بر منطقه ما آمدند، عده‌اي به اشتباه با آنان همراهي كردند و باعث حاكميت صد ساله آنان بر منطقه ما شدند.

معيار دموکراسي در جهان امروز

رئيس جمهور با اشاره به اين‌كه ريشه مشكلات ما وجود رژيم صهيونيستي و نظام سلطه است، تصريح كرد: اگر در مناطق ما ديكتاتوري حاكم بوده و اكنون هم در برخي مناطق حاكم است، ريشه را بايد در دخالت‌هاي نظام سلطه و رژيم صهيونيستي جستجو كرد.

وي گفت: امروز كه منطقه ما و جهان در انقلاب است، معيار سنجش صداقت سياستمداران چيست؟ خيلي‌ها امروز ادعا مي‌كنند انقلابي و طرفدار دموكراسي هستند ولي معيار اصلي سنجش صداقت آنها علاوه بر پاكي و ايمان، اين است كه آن فرد يا گروه به طور اصولي با رژيم صهيونيستي در منطقه و به طور اصولي با سلطه آمريكا مخالف باشد.

رئيس‌جمهور در ادامه سخنانش در اجلاس جهاني جوانان و بيداري اسلامي تاكيد كرد: قدرت‌هاي استعماري امروز با شعار دموكراسي و حقوق بشر همان اهداف استعماري را ادامه مي‌دهند.رئيس‌جمهور در بخش ديگر سخنانش با بيان اين‌كه آمريكا با بيش از300 ميليون نفر جمعيت فقط دو حزب دارد كه هر دو عروسك‌هاي خيمه شب بازي و پشت صحنه صهيونيست‌ها هستند، پرسيد: چرا مردم بايد از اين حزب به آن حزب پناه ببرند؟ اين مي‌آيد و همان نقشه قبلي را دنبال مي‌كند و در شرايطي كه اين دو حزب هزينه‌هاي زيادي براي تبليغات مي‌كنند كدام كانديداي مستقل در آمريكا امكان رأي آوردن دارد ؟ اينها چطور مي‌خواهند به ديگران دموكراسي و آزادي بدهند؟

وي افزود:‌ يكي از صحنه‌هاي بسيار تلخ و مضحك اين است كه در منطقه ما بعضي‌ها كه در فرهنگشان انتخابات و آزادي معني ندارد، دور هم جمع شده‌اند و براي ديگران فرمان دموكراسي و آزادي صادر مي‌كنند.

احمدي‌نژاد هشدار داد: همه بايد هوشيار باشند زيرا مي‌خواهند اختلاف مذهبي و نژادي ايجاد كنند من به سران كشورهاي منطقه گفتم كه آمريكا مي‌خواهد با دست شما سوريه را بزند و وقتي اين كار را كرد فردايش نوبت شماست.

وي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به بحران‌هاي اقتصادي، اخلاقي و اجتماعي حاكم در غرب گفت: همانگونه كه ماركسيسم به تاريخ پيوست، اومانيسم، ليبراليسم و انديشه سرمايه داري غرب به‌رغم همه فريادهاي جگرخراش آن در سراشيبي سقوط است و بايد به فكر جايگزين باشيم.

رئيس جمهور افزود: آيا جايگزيني بهتر از حكومت موعود وجود دارد؟ اين متعلق به همه انسان‌ها و هديه خدا به همه بشر است.

انقلاب ايران نقطه عطف جنبش بيداري اسلامي

علي‌اكبر ولايتي رئيس اجلاس جهاني جوانان و بيداري اسلامي نيز در آغاز اين اجلاس گفت: انقلاب اسلامي ايران به رهبري حضرت امام خميني (ره) به عنوان بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران و سپس رهبر معظم انقلاب، نقطه‌عطف مهم و تعيين‌كننده‌اي در تاريخ جنبش بيداري اسلامي به شمار مي‌آيد.

وي افزود: جنبش بيداري اسلامي كه با همت و تلاش انديشمندان، فعالان و شخصيت‌هاي مسلمان از قريب150سال گذشته آغاز شده، با تحولات و خيزش اخير مردم در كشورهاي عربي وارد مرحله جديدي شده است.

رئيس اجلاس جوانان و بيداري در آغاز اين اجلاس افزود: غربي‌ها تلاش دارند با كمرنگ ساختن هويت اسلامي جنبش بيداري اسلامي و جنبه‌هاي استقلال‌خواهانه آن و محدود كردن اين جنبش به برخي حقوق و آزادي‌هاي اجتماعي، آن را تنزل دهند و از مسير اصلي خود منحرف كنند.

دبير كل مجمع جهاني بيداري اسلامي گفت: اين بيداري واكنشي به چند قرن تاريخ استعمار و تاراج ميراث ملت‌هاي مسلمان است و در خيزش كنوني جهان اسلام مي‌توان شاهد‌ظهور انسان مسلمان در صحنه سياست جهاني بود.

ولايتي افزود: جوانان در اين جنبش تاثيرات تعيين‌كننده‌اي داشتند و در آينده نيز شاهد چنين تاثيراتي خواهيم بود.


نوشته شده در   دوشنبه 10 بهمن 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode