ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 11 مهر 1390     |     کد : 26205

چامسکي : زمان اعتراض در آمريکا فرا رسيده است

آمريکا

جام جم آنلاين: نوآم چامسكي ،منتقد سرشناس آمریکایی مي گويد: تداوم چرخه باطلی از موضوعات اجتماعی باعث شده است تا زمان اعتراض‌ها در آمریکا فرا برسد.
به گزارش شبکه تلویزیونی راشا تودی ، نوآم چامسکی، سیاستمدار، محقق، زبانشناس، نویسنده و استاد دانشگاه ام آی تی آمریکا در گفتگو با این شبکه در واکنش به اعتراضات اخیر در نیویورک علیه وال استریت، گفت :اعتراضات علیه وال استریت در اصل اعتراضاتی است علیه موسسات مالی. بانک ها بزرگتر شده اند، سود موسسات اقتصادی بیشتر شده است و از سوی دیگر نرخ بیکاری در حد رکود اقتصادی رسیده است. اعتراض این افراد به سیاست های مالی مثل مالیات و قواعد اداره شرکت ها است که با ایجاد و تداوم یک چرخه باطل در امور باعث بدتر شدن اوضاع شده است.

وی افزود: فقر جدی مردم و از سوی دیگر رفاه و ثروت به صورت پدیده ای برای برخی از مردم باعث شده است تا این چرخه باطل بیشتر و بیشتر ادامه یابد و در چرخه ای باطل ازموضوعات اجتماعی زمان اعتراضات فرا رسیده است.

وی در تشریح انتقادات از اینکه پیش بینی شده است هزینه انتخاباتی برای انتخابات سال 2012 آمریکا برای هر نامزد از یک میلیارد دلار فراتر خواهد رفت، گفت : این پول از کجا می آید، بخش اعظم این پول از سوی موسسات مالی تامین می شود.در سال 2008 میلادی پولی که باعث پیروزی باراک اوباما در انتخابات ریاست جمهوری شد بیشتر از سوی موسسات مالی تامین شد.

چامسكي گفت : از سال ها پیش كرسي ها در كنگره از قبل خریداری می شد و بابت آن پول پرداخت می شود.

چامسکی افزود : اگر شما بخواهید رئیس کمیته ای درمجلس نمايندگان و سنا شوید، باید پول پرداخت کنید، شما این پول را از کجا به دست می آورید و پرداخت می کنید، از یک جیب (همان موسسات مالی)، بنابراین این روش باعث افزایش نفوذ موسسات مالی مي شود، در حالیکه این نفوذ در حال حاضر فراگیر شده است.در حال حاضر بسیار سخت شده تا بین مقامات انتخاب شده و تمرکز سازمان اقتصادی بر قدرت تمایز قائل شد.

نوآم چامسکی در پاسخ به این که اگر این موضوع به موضوعی مرسوم در کشور آمریکا بدل شده است پس ساختار دموکراتیک آمریکا به کجا رفته است، گفت : جامعه آمریکایی تشخیص داده است که سیستم دموکراتیک این کشور به کار نمی اید.اگر به نتایح نظر سنجی نگاه کنید پاسخ خود را دریافت خواهید کرد، بیش از دو سوم از مردم آمریکا از عملکرد کنگره ناراضی هستند، این نشان می دهد که سیستم درست عمل نمی کند.احساس بسیار گسترده ای شایع شده است که همه چیز اعم از کنگره، رئیس جمهور و دیگر سازمان های مالی و اقتصادی همه به صورت اشتباه و نادرست عمل می کنند. این در حالی است که نتیجه انتخابات از بودجه ای که برای انتخابات صرف می شود به دست می آید.


نوشته شده در   دوشنبه 11 مهر 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode