ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 4 مهر 1390     |     کد : 25833

هشدار وزير اطلاعات به عناصر مرتبط با بي.‌بي.‌سي

فاصله روزي كه اخباري مبني بر بازداشت تعدادي از همكاران شبكه بي.بي.سي فارسي كه در داخل كشور فعاليت دارند ...

واكنش سينماگران به بيانيه خانه سينما
هشدار وزير اطلاعات به عناصر مرتبط با بي.‌بي.‌سي
فاصله روزي كه اخباري مبني بر بازداشت تعدادي از همكاران شبكه بي.بي.سي فارسي كه در داخل كشور فعاليت دارند و بعضا جزو هنرمندان هستند تا روزي كه وزارت اطلاعات با صدور بيانيه‌اي اين خبر را تاييد كرد، ‌كوتاه بود و اينك وزارت اطلاعات،‌ جزئيات بيشتري را از اين دستگيري‌ها اعلام و وزير اطلاعات نيز با تشريح نحوه برخورد با همكاران اين شبكه خبري تاكيد‌كرده است دستگيري مرتبطين با بي.‌بي.‌سي فارسي آغاز كار بود.
چند روز قبل محمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي نيز از بازداشت 6 مستندساز توسط دستگاه‌هاي اطلاعاتي و امنيتي خبر داده بود. تامين نيازمندي‌هاي اطلاعاتي سرويس جاسوسي انگليس اتهام اصلي بازداشت‌شدگان اعلام گرديد هرچند هيچ اشاره‌اي به نام بازداشت‌شدگان اخير نشد. با اين حال برخي سايت‌هاي خبري هويت بازداشت‌شدگان را مجتبي ميرطهماسب، هادي آفريده، محسن شهنازدار، كتايون شهابي و ناصر صفاريان معرفي كرده‌اند.

پيرو انتشار اين دست اخبار بود كه خانه سينماي ايران، با انتشار بيانيه‌اي نسبت به اين اتفاق اعتراض كرد و بازداشت‌ها را « ناشي از سوءتفاهم بزرگي دانست كه بر سر فروش فيلم‌هاي مستند ساخته شده اين همكاران به شبكه تلويزيوني بي بي سي پيش آمده است».

اين بيانيه خانه سينما با واكنش تعدادي از سينماگران مواجه شده است و مديركل نظارت و ارزشيابي معاونت سينمايي وزارت ارشاد نيز ديروز بر صراحت قانون در زمينه منع همكاري با رسانه‌هايي چون بي.بي.سي تاكيد كرد.

در چنين وضعيتي روز گذشته حجت‌الاسلام مصلحي، وزير اطلاعات گفت كه اطلاعات مهمي از همكاران و مرتبطين بي.بي.سي فارسي در ايران به‌دست آمده و وزارت اطلاعات ضمن احضار تعداد ديگري از عناصر مرتبط با اين شبكه ظاهرا رسانه‌اي، با جديت در حال پيگيري موضوع است.

به گفته وي، سرويس اطلاعاتي انگليس در پوشش بي.بي.سي، فاز جديدي از فعاليت‌هاي مخرب و ضد ايراني را شروع كرده بود و ورود وزارت اطلاعات علاوه بر ايجاد سد در برابر فعاليت‌هاي مخرب انگليس، به منزله پيشگيري از آلوده شدن افراد بيشتري در دام سرويس اطلاعاتي آن كشور بود.

افشاي تشكيلات سياسي - اطلاعاتي بي.بي.سي

وزير اطلاعات اعلام كرد: اطلاعات مهمي از همكاران و مرتبطان بي.بي.سي فارسي در ايران به دست آمده است. به گزارش ايسنا،‌ حجت‌الاسلام حيدر مصلحي در پاسخ به سوالي درباره علت ورود وزارت اطلاعات به اين موضوع، گفت: نكته اساسي آن است كه سرويس اطلاعاتي انگليس در پوشش بي.بي.سي، فاز جديدي از فعاليت‌هاي مخرب و ضدايراني را شروع كرده بود و ورود وزارت اطلاعات علاوه بر ايجاد سد در برابر فعاليت‌هاي مخرب انگليس، به منزله پيشگيري از آلوده شدن افراد بيشتري در دام سرويس اطلاعاتي آن كشور بود.وزير اطلاعات افزود: بازداشت‌ها را در حداقل انجام داديم، اما اين اقدامات آغاز فعاليت‌هاي ما در اين مساله است و هر جا لازم باشد با كسي تعارف نداريم و با قاطعيت به وظيفه خود عمل خواهيم كرد.

مصلحي در پاسخ به سوالي درباره واكنش‌ها به بازداشت شماري از مرتبطان و همكاران بي.بي.سي فارسي، گفت: ما تمامي واكنش‌ها را زيرنظر داريم، هم در خارج و هم داخل كشور.مصلحي افزود: براي ما فرقي نمي‌كند، كدام فرقه و گروه و جريان در اين ماجرا تحريك‌كننده باشد، چون ما همه واكنش‌ها را در اقدامات آينده مورد توجه قرار مي‌دهيم.

وزير اطلاعات با اشاره به واكنش‌هاي ناشيانه و شتابزده مسوول بي.بي.سي فارسي گفت: يكي از آنها در يك روز 4 بار مصاحبه انجام داد و با چهره‌اي كاملا گرفته و عصبي سعي كرد از يك طرف پيام‌هايي را به ما منتقل كند و از طرف ديگر به همكاران بي.بي.سي در داخل كشور دلداري و خط بدهد.مصلحي با درخواست بي.بي.سي از نهادهاي حكومتي و دولتي انگليس و حتي آمريكا خاطرنشان كرد: آنها در حالي‌ كه خود را رسانه مستقل مي‌خوانند، تلاش مي‌كنند با حمايت دولت انگليس و آمريكا و سازمان‌هاي بين‌المللي جلوي ادامه اقدامات ايران را بگيرند، اما نمي‌توانند.

مصلحي افزود: واكنش بي.بي.سي فارسي به بازداشت مرتبطان اين شبكه در ايران؛ خيلي سريع و واضح داعيه‌هاي دروغين مستقل بودن، بي‌طرف بودن آن و حتي رسانه بودن بي.بي.سي را افشا و برملا كرد و اين نشان مي‌دهد كه اقدام وزارت اطلاعات چقدر مهم، دقيق و كاري بوده است.

وزير اطلاعات در پاسخ به سوالي درباره اين‌ كه آيا در گذشته ممنوعيت همكاري با بي.بي.سي اعلام شده بود يا نه؟ تصريح كرد: اين ممنوعيت كه به علت پاسداري از منافع ملي ايران ايجاد شده است، قبلا بارها و بارها، مستقيم و غيرمستقيم اعلام شده بود، چون اساسا بي.بي.سي يك رسانه نيست، بلكه تشكيلاتي است كه فقط پوشش آن رسانه‌اي است، اما هويت آن بهايي ـ صهيونيستي و ماموريت‌هاي آن سياسي ـ اطلاعاتي است.

وزير اطلاعات با اشاره به اقدام بي.بي.سي در صحنه‌گرداني اغتشاشات مقطع فتنه 88 به عنوان يكي از ماموريت‌هاي عملياتي بي.بي.سي گفت: از طرف ديگر بي.بي.سي فراگيرترين كانون تجمع انواع و اقسام عناصر و گروهك‌هاي ضدانقلاب است و معاندترين و محارب‌ترين عناصر گروهك‌ها در آنجا جمع شده‌اند؛ از حزب بهائيت كه شاكله اصلي بي.بي.سي را تشكيل مي‌دهد تا سلطنت‌طلبان، منافقين، عناصر توده‌اي، پژاك، كومله، دموكرات و عناصر شاخص فتنه، كه اخيرا شيطان‌پرستان نيز به آنها اضافه شده‌اند.

وزير اطلاعات تاكيد كرد: به همه عناصري كه در فكر و مسير تماس يا هرگونه همكاري با اين تشكيلات ضدايراني و ضدانقلاب اسلامي هستند، هشدار مي‌دهيم كه فريب ظاهر و شعارهاي آن را نخورند. ما اين ارتباطات را زيرنظر داريم و در زمان مناسب برخورد مقتضي را به عمل مي‌آوريم.


نوشته شده در   دوشنبه 4 مهر 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode