ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 30 شهريور 1390     |     کد : 25670

رانندگان زن براي سرويس‌هاي مدارس دخترانه

در حالي كه آموزش و پرورش شهر تهران از امكان ادامه توافق ميان رانندگان شخصي سرويس‌هاي دانش‌آموزي و والدين خبر مي‌دهد، رئيس پليس راهور تهران بزرگ برخورد با مديران متخلف مدارس و سرويس‌هاي غيرقانوني را شديدتر از سال‌هاي قبل مي‌داند.

پليس از برخورد با مديران متخلف مدارس و سرويس‌هاي غيراستاندارد خبر داد
رانندگان زن براي سرويس‌هاي مدارس دخترانه
در حالي كه آموزش و پرورش شهر تهران از امكان ادامه توافق ميان رانندگان شخصي سرويس‌هاي دانش‌آموزي و والدين خبر مي‌دهد، رئيس پليس راهور تهران بزرگ برخورد با مديران متخلف مدارس و سرويس‌هاي غيرقانوني را شديدتر از سال‌هاي قبل مي‌داند.

سيدعلي يزديخواه، مديركل آموزش و پرورش تهران درباره اجراي ناقص طرح ساماندهي سرويس‌هاي دانش‌آموزي در سال گذشته به «جام‌جم» گفت: تامين سرويس‌هاي دانش‌آموزي جزو وظايف ذاتي آموزش و پرورش نيست و مديران مدارس فقط براي كمك به والدين وارد اين حوزه مي‌شوند؛ چون اگر امنيت جسمي و رواني دانش‌آموز در مسير منزل تا مدرسه تامين شود، بر كارايي او تاثير خواهد داشت.

او اضافه كرد: اما چنين امري به اين معنا نيست كه ما مسووليت سرويس مدارس را داريم چون محافظت از بچه‌ها در خارج از مدرسه به مديران مدارس هيچ ربطي ندارد.

به گفته يزديخواه، سال گذشته 14 هزار و500 وسيله نقليه به صورت تاكسي و ون در ناوگان سرويس دانش‌آموزي به كار گرفته شد و برخي اوليا نيز خود با رانندگان به تفاهم رسيدند. مديركل آموزش و پرورش تهران تصريح كرد كه اگر والدين امسال هم با راننده خصوصي به توافق برسند، از نظر ما مشكلي وجود ندارد.

اين سخنان در حالي از موضع آموزش و پرورش به عنوان يكي از امضاكنندگان طرح ساماندهي سرويس‌ها مطرح مي‌شود كه سردار حسين رحيمي، رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ با اشاره به اين‌كه بر اساس ضوابط، مديران مدارس مكلف به استفاده از سرويس‌هاي مورد تاييد پليس شده‌اند از برخورد قاطع پليس با مديران متخلف و سرويس‌هاي غيرقانوني خبر داد.

براساس اين خبر، هم‌اكنون شركت‌هاي خصوصي و رانندگان خصوصي در حال گذراندن دوره آموزشي لازم هستند كه در اين رابطه بيش از 2000 سرويس مدرسه ساماندهي شده است و آماده ارائه كامل خدمات به مردم هستند.

به گفته وي، داشتن ايمني، برخورداري از معاينه فني و دارا بودن استانداردهاي مورد نظر پليس راهور از ويژگي‌هايي محسوب مي‌شود كه خانواده‌هاي دانش‌آموزان و مديران مدارس براي انتخاب سرويس‌ها بايد آنها را لحاظ كنند.

رحيمي خبر داد: امسال براي اولين‌بار طرح رانندگان زن براي سرويس‌ دبيرستان‌هاي دخترانه اجرايي خواهد شد.

وي در توضيح اين موضوع گفت: حفظ شئونات اسلامي اين مهم را مي‌طلبيد كه خوشبختانه تاكسيراني در اين زمينه كمك شاياني به ما كرد و تضمين كرده تا كمبودي در تامين راننده خانم ايجاد نشود.

جولان سرويس‌هاي خارج از استاندارد در تهران

اما تجربه سال گذشته از طرح ساماندهي سرويس‌ها با وجود به كارگيري بيش از 14 هزار تاكسي ويژه، ‌چندان مطلوب نبود، چرا كه استفاده از رانندگان آموزش‌نديده و حمل دانش‌آموزان بيش از ظرفيت خودرو و توافق صوري والدين با رانندگان و بي‌خبري مديران مدارس باعث شد تا طرح ساماندهي تمام مدارس و دانش‌آموزان را كه از سرويس استفاده مي‌كنند دربرنگيرد.

همچنين نرخ كرايه سرويس مدارس تا سال گذشته از نرخ مصوب شوراي شهر و تاييد تاكسيراني تبعيت نمي‌كرد و به خصوص در مدارس غيردولتي اين نرخ تابع چانه‌زني راننده و والدين و گاه تا 50 هزار تومان بيش از نرخ مصوب بود.

اما امسال فرشته حشمتيان، رئيس سازمان مدارس غيردولتي با اعلام اين‌كه شيوه‌نامه ساماندهي حمل و نقل دانش‌آموزان از سوي مديريت برنامه‌ريزي انجمن اوليا و مربيان اين سازمان تهيه شده است، افزود: تشكيل كارگروه‌ ماده 18 در سطح استان‌ها با حضور اعضاي تعيين شده در دستورالعمل مذكور و نمايندگان استاندار با محوريت مديركل آموزش و پرورش استان و دبيري رئيس كارگروه انجمن اوليا و مربيان براي بومي‌سازي شيوه‌نامه با هدف اجراي مطلوب و بهينه آن با توجه به مقتضيات استاني ضروري است.

براساس ماده 19 آيين‌نامه مذكور، اين كارگروه متشكل از نمايندگان وزارت كشور، راه و ترابري و آموزش و پرورش است كه وظيفه سياست‌گذاري، ساماندهي و راهبري حمل و نقل دانش‌آموزان در كشور را بر عهده‌ دارد.

افزايش 5‌/‌23 درصدي كرايه سرويس‌ها نهايي شد

در حالي كه پيش از اين از احتمال افزايش كرايه سرويس‌ها تا سقف 15 درصد خبر مي‌رسيد، فرمانداري تهران با افزايش 5‌/‌23 درصدي كرايه سرويس‌هاي مدارس موافقت كرد. محسن نايبي، فرماندار تهران در اين باره گفت: آموزش و پرورش شهر تهران با ارسال نامه‌اي به فرمانداري تهران با افزايش 5/23 درصدي نرخ كرايه سرويس مدارس موافقت كرد كه موافقت فرمانداري تهران نيز مستلزم موافقت آموزش و پرورش بود.

وعده‌ها عملي مي‌شود؟

امسال اما قرار است طرح ساماندهي سرويس مدارس با شدت بيشتري اجرا شود. به جز اخطار رئيس پليس تهران براي برخورد با مدارس متخلف و سرويس‌هاي خارج از طرح ساماندهي، تعداد تاكسي‌ها با 300 خودرو افزايش به 14 هزار و 800 دستگاه تاكسي به عنوان سرويس مي‌رسد كه عمر بيش از 5 سال نخواهد داشت. تابستان امسال شماري از رانندگان بخش خصوصي براي خدمت در ناوگان سرويس دانش‌آموزي آموزش ديده و صلاحيتشان تاييد شده است، اما براي نحوه اجراي طرح بايد 5 روز ديگر صبر كرد.

كتايون مصري ‌/‌ گروه جامعه


نوشته شده در   چهارشنبه 30 شهريور 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode