ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 11 شهريور 1403
يکشنبه 11 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 26 شهريور 1390     |     کد : 25433

استقلال در اوج؛ پرسپوليس در برزخ

استقلال در يك بازي برتر و حساب شده، پرسپوليس را قرباني بلند پرواز‌ي‌هاي خود كرد تا صدرنشيني ليگ را از حريفان پس بگيرد.

در مقابل بازي منطقي و حساب‌شده آبي‌ها، پرسپوليس سردرگم و كمتر از حد انتظار نشان داد
استقلال در اوج؛ پرسپوليس در برزخ
استقلال در يك بازي برتر و حساب شده، پرسپوليس را قرباني بلند پرواز‌ي‌هاي خود كرد تا صدرنشيني ليگ را از حريفان پس بگيرد.

آبي‌ها در شهرآورد هفتادو يكم از همان شروع بازي، كنترل ميدان را به‌دست گرفتند و دقيقا مشخص بود با تدابير ويژه پرويز مظلومي آمده‌اند تا با عبور از سد پرسپوليس و كسب 3 امتياز شيرين ديگر، صدر جدول را از آن خود كنند، برخلاف پرسپوليسي‌ها كه از همان آغاز بازي، پراشتباه و سردرگم نشان مي‌دادند و مشخص بود كه به لحاظ روحي آمادگي جنگيدن پا‌به‌پاي حريف پرانگيزه خود را ندارند.
استقلال كه با تركيبي هجومي چشم به دوندگي و بازي‌سازي هافبك‌ها و مهاجمان زهردار خود داشت، با فشار به بازيكنان صاحب توپ سرخ‌ها، تيم حميد استيلي را تحت تاثير قرار دادند تا با فشار به‌پرسپوليس، اهداف خود را محقق سازند. جالب آن‌كه استيلي در اين بازي نشان داد كه هنوز ناپخته عمل مي‌كند و نمي‌تواند چينش مناسبي از بازيكنانش در زمين داشته باشد. جدا از آن‌كه هنوز و با وجود گذشت 7 هفته از ليگ، بسياري از بازيكنان پرسپوليس با وظايف دقيق خود آشنا نيستند، استيلي نيز نتوانسته است كه با بازي‌خواني و توجه به‌شرايط بازيكنان تيمش، بازي دلخواه و مطلوب را از‌آنان در زمين شاهد باشد. جالب آن‌كه استيلي در اين بازي نخواست حتي به ضعف‌هاي درون دروازه و خط‌دفاعي‌اش توجه كند تا استقلال كه بازي اين تيم با ذوب‌آهن را به خوبي مورد ارزيابي قرار داده بود، دقيقا از همان نقاط ضعف به سرخ‌ها ضربات كاري را وارد كند. ميثاق معمارزاده كه در مقابل ذوب‌آهن روي هر دو گل خورده ضعف نشان داده بود، وقتي در اين بازي نيز نتوانست ضربه ميلاد ميدا وودي را مهار كند و آن را ناقص دفع كرد اين فرصت را در اختيار مجتبي جباري قرار داد تا با پاسي كوتاه و رو به بيرون فرهاد مجيدي را در موقعيت گل قرار دهد كه او نيز در بين دو دفاع مياني پرسپوليس با ضربه‌ بغل پا، توپ را به تور دوخت. گلي كه اندك روحيه قرمزها را نيز نابود ساخت تا طرفداران استقلال با راه انداختن جنگ رواني بعد از اين گل و تشويق علي دايي ازروي سكو، بيش از پيش پرسپوليسي‌ها را تحت فشار روحي قرار دهند. هر چند كه استقلال اگر هوشيارتر عمل مي‌كرد حتي مي‌توانست نيمه اول را با دو گل اختلاف به پايان ببرد، اما در نيمه دوم نيز ذره‌اي از برتري اين تيم كم نشد تا پرويز مظلومي با تفكر لازم، اندك روزنه‌هاي تيمش را نيز به روي حريف ببندد.

از روحيه پايين پرسپوليسي‌ها در اين بازي همين بس كه خطاي پنالتي بر روي علي كريمي نيز توسط محمد نوري به اوت زده شد تا استقلال كه حريف را بسيار سردرگم مي‌ديد با يك تعويض طلايي و آوردن آرش برهاني تند و تيز به جاي ميلاد ميدا وودي، دفاع خسته پرسپوليس را دوچندان تحت تاثير قرار دهد. اتفاقا اين حربه كارساز شد تا با پاس خوب يوسفي و فرار برهاني وي با دريبل معمارزاده و پاسي طلايي، مجتبي جباري بهترين بازيكن ميدان را در موقعيت گلزني قرار دهد كه كاپيتان دوم آبي‌ها نيز با ضربه‌اي دقيق، دروازه قرمز ها را بار ديگر را فرو ريخت.

به عقيده كارشناسان ،اگر استقلال براي سومين بار متوالي شهرآورد را فتح كرد، آن را بايد به حساب تجربه بيشتر پرويز مظلومي و آمادگي و انگيزه بالاي بازيكنان استقلال گذاشت كه بسيار بهتر و فني تر از حريف توپ را به گردش درآورده و برتري خود را با زدن2 گل جشن گرفتند.

مظلومي: مي‌توانستيم گل‌هاي بيشتري هم بزنيم

پرويز مظلومي با اشاره به اين‌كه قبل از شروع شهرآورد هم با اطمينان از پيروزي تيمش صحبت كرد بود، استقلال را تيم برتر ميدان معرفي كرد و گفت: 2 توپ ما به تير دروازه خورد و حتي از موقعيت تك به تك هم استفاده نكرديم. اينها نشان مي‌دهد كه ما مي‌توانستيم با گل‌هاي بيشتري مقابل پرسپوليس به برتري برسيم.مظلومي كه در كنفرانس خبري پايان شهرآورد صحبت مي‌كرد، افزود: ما صاحب بردي شديم كه در عين يك بازي برتر به دست آمد و هيچ حرف و حديثي در آن نبود. ما در اين بازي براي علي كريمي برنامه ويژه‌اي داشتيم و همين باعث شد پرسپوليسي‌ها به ارسال توپ‌هاي بلند رو بياورند و براي دقايقي روي دروازه ما خطرساز شوند.مظلومي كه حالا با بردن 3 شهرآورد متوالي ركورد دار مربيان است، تصريح كرد: ما راه زيادي تا پايان فصل داريم اما با وجود اين تيم من مطمئن هستم كه پايان آن به قهرماني استقلال ختم مي‌شود. در ضمن اميدوارم حميد استيلي هم بتواند تيمش را هر چه زودتر جمع و جور كند.

استيلي: فكر نمي‌كردم دو- هيچ ببازيم

حميد استيلي نيز در كنفرانس خبري پايان بازي ديروز گفت: ما در شرايطي اين بازي را باختيم كه طي هفته گذشته هواداران و پيشكسوتان پرسپوليس از ما حمايت كردند و من به همين خاطر از همه آنها عذرخواهي مي‌كنم. استيلي افزود: به هيچ وجه فكر نمي‌كردم در اين بازي با 2 گل شكست بخوريم اما به هر حال در فوتبال روزهاي خوب و بد بسياري وجود دارد و امروز هم روز بد بازيكنان من بود. وي با بيان اين‌كه فقط 2 يا 3 بازيكن پرسپوليس مطابق انتظار كادر فني بازي كردند، ادامه داد: ما نيمه اول به هيچ وجه خوب نبوديم اما در نيمه دوم با تغييراتي كه در تيم ايجاد كرديم بهتر شديم. شايد اگر آن پنالتي گل مي‌شد شرايط بازي هم به نفع ما تغيير مي‌كرد اما در اين زمينه هم بدشانس بوديم.استيلي گفت: پرسپوليس در مقابل استقلال حتي 50 درصد توانايي‌هاي خود را هم نتوانست بروز دهد كه شايد يكي از دلايل، بازي ضعيف خط مياني ما بود. اما به هر حال شرايط ما رو به رشد است و من مطمئن هستم كه اين تيم روز به روز بهتر مي‌شود.

تمام موقعيت‌هاي شهرآورد

* دقيقه 9: شوت از راه دور مازيار زارع را رحمتي مهار كرد.

* دقيقه 14: علي كريمي پس از دريبل حنيف عمران زاده وارد محوطه جريمه شد اما غلامرضا رضايي از پاس به بيرون او استفاده نكرد.

* دقيقه 15: شوت خوب ميلاد ميداوودي توسط معمارزاده برگشت داده شد تا با پاس خوب مجتبي جباري، فرهاد مجيدي دروازه پرسپوليس را باز كند.

* دقيقه 19: شوت ناگهاني مجتبي جباري به زير طاق دروازه پرسپوليس برخورد كرد.

* دقيقه 23: پاس به جلوي جاسم كرار را رضا نورمحمدي به كرنر فرستاد تا دروازه پرسپوليس را از يك خطر جدي نجات دهد.

* دقيقه 28: پاس به بيرون جاسم كرار و شوت سنگين ميلاد ميداوودي يك بار ديگر دروازه پرسپوليس را تهديد كرد.

* دقيقه 47: ضربه ميلاد ميداوودي از پشت محوطه 6 قدم به تير عمودي دروازه پرسپوليس برخورد كرد.

* دقيقه 51: محمد نوري ضربه پنالتي پرسپوليسي‌ها را به بيرون زد تا بهترين موقعيت اين تيم را هدر داده باشد.

* دقيقه 60: مهدي رحمتي ضربه سر محمد نوري را به كرنر فرستاد.

* دقيقه 73: مهدي رحمتي ضربه سر مازيار زارع را به طور ناقص دفع كرد.

* دقيقه 75: خروج خوب ميثاق معمارزاده باعث شد مجتبي جباري نتواند از موقعيت تك به تك استفاده كند.

* دقيقه 77: ضربه سر هادي نوروزي از كنار دروازه استقلال به بيرون رفت.

* دقيقه 81: عبور آرش برهاني از ميثاق معمارزاده و پاس به بيرون او مجتبي جباري را در موقعيت مناسبي براي گلزني قرار داد تا اين هافبك تاثيرگذار گل دوم تيمش را به ثمر برساند.

* دقيقه 86: ضربه داخل پا و فني محسن يوسفي با اختلاف كمي از بالاي دروازه پرسپوليس به بيرون رفت.

* دقيقه 93: ضربه آندرانيك تيموريان به زاويه مخالف دروازه پرسپوليس زده شد، اما با اختلاف كمي از كنار دروازه به بيرون رفت.

* در پايان نيمه اول درصد مالكيت توپ 57 بر 43 به سود استقلالي‌ها بود اما در پايان بازي اين پرسپوليس بود كه با 55 درصد، مالكيت بيشتر توپ را در اختيار داشت.

* جواد خياباني شهرآورد هفتادو‌يكم را به خوبي گزارش كرد و نشان داد برخي اعتراض‌ها به نحوه گزارش كردن او بي مورد است.

نتايج هفته هفتم ليگ

راه‌آهن شهرري يك ـ فجر شهيد سپاسي شيراز يك

سايپاي البرز 4ـ مس كرمان 2‌‌

ملوان بندرانزلي يك ـ صنعت نفت‌آبادان 2‌

تراكتورسازي تبريز يك ـ نفت تهران 2

مس سرچشمه صفر ـ صباي قم يك

استقلال 2 ـ پرسپوليس صفر


نوشته شده در   شنبه 26 شهريور 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode