ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 11 شهريور 1403
يکشنبه 11 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 29 مرداد 1390     |     کد : 24197

تبادل آتش در مرزهاي غزه با رژيم صهيونيستي

در حملات روز پنجشنبه به صهيونيست‌ها، 7 اسرائيلي كشته و 30 نفر ديگر زخمي شدند ...

در حملات روز پنجشنبه به صهيونيست‌ها، 7 اسرائيلي كشته و 30 نفر ديگر زخمي شدند
تبادل آتش در مرزهاي غزه با رژيم صهيونيستي
يك بار ديگر مرزهاي فلسطين اشغالي و باريكه غزه كانون آتش‌باري متقابل رژيم صهيونيستي و رزمندگان فلسطيني بود همين امر بهانه اي شد تا رژيم صهيونيستي حملات خود به غزه را تشديد كند.

شبكه خبري بي.بي.سي اعلام كرد تا ظهر جمعه دست كم 18 موشك ديگر از جمله چند خمپاره از غزه به طرف سرزمين‌هاي اشغالي شليك شده است. به گزارش همين شبكه يك منبع اسرائيلي نيز تاييد كرده است كه 12 موشك در ساعت‌هاي نخست روز جمعه به مناطقي از سرزمين‌هاي اشغالي از جمله بندر اشدود اصابت كرده بود. گفته مي‌شود اين موشك‌ها علاوه بر خسارت‌هاي مادي، تعدادي را هم زخمي كرده است.
از سوي ديگر هواپيماهاي رژيم صهيونيستي براي دومين روز متوالي به حملات انتقام‌جويانه خود به غزه ادامه دادند و اماكني از جمله منازل مسكوني و تونل‌هاي زيرزميني را هدف قرار دادند.

عمليات ايلات

آتش‌باري‌هاي 2 روز گذشته ميان مبارزان فلسطيني و رژيم صهيونيستي در واكنش به عملياتي در منطقه ايلات (مرز مصر با رژيم صهيونيستي) صورت گرفت كه روز پنجشنبه ناگهان اسرائيل را غافلگير كرد. به گزارش ايسنا، در دو حمله جداگانه به دو خودروي حامل نظاميان صهيونيست در جنوب سرزمين‌هاي اشغالي و در نزديكي مرز مصر 7 صهيونيست كشته و ده‌ها نفر زخمي شدند. به گزارش سايت اينترنتي شبكه فلسطين اليوم، سخنگوي ارتش اسرائيل اعلام كرد در حملات روز پنجشنبه به يك اتوبوس و يك خودروي حامل نظاميان و غيرنظاميان اسرائيلي 7 نفر كشته و 30 نفر ديگر زخمي شدند.

اما روزنامه يديعوت آحارونوت‌ چاپ تل‌آويو تعداد كشته‌شدگان اسرائيلي را 8 نفر اعلام كرد.ايهود باراك، وزير جنگ رژيم صهيونيستي نوار غزه را عامل اصلي اين عمليات دانست و تهديد كرد كه اسرائيل بسختي پاسخ اين عمليات را خواهد داد. باراك با اشاره به اين‌كه مقام‌هاي مصري در كنترل منطقه سينا ضعيف عمل مي‌كنند، اين منطقه را محلي براي گسترش آنچه كه وي آن را تروريسم خواند، دانست. اما خالد فوده، استاندار سيناي جنوبي مصر بلافاصله اين ادعاي وزير جنگ رژيم صهيونيستي را رد كرد و گفت كه از منطقه سينا به سوي اتوبوس‌هاي حامل نظاميان اسرائيلي تيراندازي نشده است.

پس از اين عمليات بود كه نيروي هوايي رژيم صهيونيستي در پي انتقام‌جويي از فلسطيني‌ها برآمد و با يورش هوايي خود به نوار غزه 7 فلسطيني را به شهادت رساند و 17 نفر را زخمي كرد.

در ميان شهدا 3 نفر از فرماندهان كميته‌هاي مقاومت مردمي بويژه ابوعوض النيرب، دبيركل كميته‌هاي مقاومت مردمي فلسطين ديده مي‌شود.

واكنش‌هاي داخلي و خارجي

طاهر النونو، سخنگوي جنبش مقاومت اسلامي فلسطين (حماس) هر نوع ارتباط اين گروه با حملات روز پنجشنبه را رد كرد و گفت: اين حملات تلاشي براي خروج از بحران داخلي اسرائيل است.

اما خضر حبيب، عضو برجسته جنبش جهاد اسلامي فلسطين در واكنش به اين عمليات خاطرنشان كرد:‌ صهيونيست‌ها بايد بهاي سنگين جناياتي را كه عليه ملت فلسطين و ديگر ملت‌هاي منطقه مرتكب شده‌اند، بپردازند. كاخ سفيد نيز حملات موشكي به سرزمين‌هاي اشغالي را محكوم‌ كرد و خواستار مجازات عاملان آن شد.

همچنين وزير امورخارجه آمريكا از مصر خواست به تعهدات خود در برقراري امنيت در منطقه سينا عمل كند. انگليس و آلمان نيز حمله به اتوبوس حامل صهيونيست‌ها را محكوم كردند و آن را عامل ايجاد تنش بيشتر در منطقه خواندند. بان كي مون، دبيركل سازمان ملل و كاترين اشتون، مسوول سياست خارجي اتحاديه اروپا هم با محكوم كردن اين عمليات، نگراني خود را از وخيم شدن اوضاع امنيتي منطقه ابراز كردند.


نوشته شده در   شنبه 29 مرداد 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode