ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 11 شهريور 1403
يکشنبه 11 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 23 مرداد 1390     |     کد : 23906

دادگاه‌هاي شبانه در انگليس

اگرچه به لطف مشت آهنين نيروهاي پليس انگليس، چند شبي است كه شهرهاي اين كشور نسبتا آرام است. اما بازداشت‌ها و محاكمه‌هاي شبانه همچنان ادامه دارد.

اگرچه به لطف مشت آهنين نيروهاي پليس انگليس، چند شبي است كه شهرهاي اين كشور نسبتا آرام است. اما بازداشت‌ها و محاكمه‌هاي شبانه همچنان ادامه دارد. به گزارش منابع خبري، از ميان حدود 1500 نفري كه طي چند روز گذشته در شهرهاي مختلف انگليس دستگير شده‌اند نزديك به 600 نفر محاكمه شده‌اند. البته نوع بازداشت و محاكمه اين افراد نيز در نوع خود جالب است. از آنجا كه طبق گزارش‌ها بيشتر زندان‌هاي اين كشور پر شده است و طبق قوانين انگليس، پليس حق بازداشت بيشتر از 24ساعت متهمان را ندارد، براي رهايي از اين معضل، دستگيرشدگان ناآرامي‌هاي اخير به سرعت و به صورت شبانه محاكمه مي‌شوند.
البته مقامات انگليسي براي ممانعت از بروز چنين اتفاقاتي، طرح‌‌هايي را مطرح كرده‌اند. به گزارش ايرنا، در يكي از بحث‌برانگيزترين طرح ها، دولت انگليس قصد دارد معترضان خياباني را پس از آنكه جرم‌شان در دادگاه ثابت شد، از خانه‌هاي استيجاري ارزان قيمت و يارانه‌اي اخراج كند. نزديك به 8 ميليون نفر در سراسر انگليس در خانه‌هاي استيجاري يارانه‌اي زندگي مي‌كنند. حتي سخن از اعلام حكومت نظامي شبانه در مناطق پرحادثه نيز به ميان آمده است.اگر مقررات جديد تصويب شود، پليس مي‌تواند جلوي هر رهگذري را بگيرد و از او بخواهد كه كلاه، نقاب، ماسك و يا هر چيز ديگري كه صورت وي را پوشانده، از سر بردارد. اما بحث برانگيزترين بخش مقررات جديد اين است كه دولت در حال بررسي است تا امكان قطع شبكه تلفن همراه، سامانه پيام كوتاه و حتي شبكه‌هاي اجتماعي در اينترنت را در هنگام اعتراض‌هاي خياباني بررسي كند. در همين راستا، دانيل هميلتون، مدير يك موسسه حقوق بشري با اشاره به اقدامات مشابهي كه در زمان دولت‌هاي پيشين انگليس رخ داده بود، مي‌گويد: «دولت ائتلافي كنوني، تلاش زيادي كرده تا بعضي از قوانين قرون وسطايي تحميلي از سوي توني بلر را لغو كند و ما اميدواريم كه ديويد كامرون اكنون به همان چاه دولت سابق نيفتد.» البته اين اتفاقات در حالي است كه نحوه برخورد پليس با معترضين باعث ايجاد اختلاف نظر ميان نخست وزير انگليس و مقامات اسكاتلند يارد شده است.


نوشته شده در   يکشنبه 23 مرداد 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode