ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 11 شهريور 1403
يکشنبه 11 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 22 مرداد 1390     |     کد : 23857

محكوميت بين‌المللي شهرك‌سازي‌هاي جديد رژيم صهيونيستي

پيشنهادساخت مجموعه جديدي از شهرك‌ها در بيت‌المقدس اشغالي با محكوميت گسترده بين‌المللي مواجه شد.

هزاران فلسطيني دومين نماز جمعه را در بيت‌المقدس برگزار كردند
محكوميت بين‌المللي شهرك‌سازي‌هاي جديد رژيم صهيونيستي
پيشنهادساخت مجموعه جديدي از شهرك‌ها در بيت‌المقدس اشغالي با محكوميت گسترده بين‌المللي مواجه شد.

به گزارش ايسنا ايلي يشاي، وزير امور داخلي رژيم صهيونيستي با احداث 4300 واحد مسكوني جديد در قدس اشغالي موافقت كرده است.

قرار است 2000 واحد در محله جفعات همتوس در جنوب بيت‌المقدس، 1600 واحد در محله رمات شلومو در شمال اين شهر و 700 واحد ديگر نيز در محله بسگات زئيف احداث شود. اين در حالي است كه منابع رژيم صهيونيستي اعلام كردند وزير امور داخلي اين رژيم طي چند روز آينده نيز با طرح احداث 2700 واحد مسكوني ديگر در محله‌هاي مختلف بيت‌المقدس موافقت خواهد كرد. منابع نزديك به يشاي اعلام كردند كه اين طرح‌ها در جهت تلاش‌هاي كابينه رژيم صهيونيستي براي حل بحران مسكن اين رژيم اجرا مي‌شوند. اين طرح‌ها در حالي به تصويب رسيده‌اند كه دولت آمريكا پيش از اين به دليل تصميم رژيم صهيونيستي براي احداث واحدهاي مسكوني جديد و ادامه شهرك‌سازي‌ها در مناطق مختلف سرزمين‌هاي اشغالي سال 1948، از اين رژيم انتقاد كرده بود. صائب عريقات مذاكره كننده ارشد دولت خودگردان فلسطيني روز پنجشنبه به خبرگزاري فرانسه گفت كه فلسطيني‌ها بشدت تصميم اخير رژيم صهيونيستي درمورد ساخت 1600 خانه جديد براي شهرك نشينان صهيونيست در بيت‌المقدس شرقي را محكوم مي‌كنند.

همچنين پس از اتحاديه اروپا و فرانسه، ديروز روسيه نيز چراغ سبز وزارت كشور رژيم صهيونيستي مبني بر ادامه ساخت و ساز در سرزمين‌هاي اشغالي را به شدت محكوم كرد. به گزارش ايرنا، الكساندر لوكاشويچ ديروز در جمع خبرنگاران گفت: تصميم درباره فعاليت شهرك‌سازي اسرائيل در شرق بيت‌المقدس و ساير سرزمين‌هاي اشغالي فلسطين، همان‌طور كه بارها اعلام كرده‌ايم، مايه نگراني جدي و شايسته محكوميت است. سخنگوي وزارت امورخارجه روسيه افزود: اين‌گونه اقدامات، اوضاع پيچيده و متشنج روند حل و فصل مسائل منطقه خاورميانه را وخيم‌تر مي‌كند و غيرقانوني است.

دريك خبر ديگر اعلام شد كاترين اشتون، مسوول سياست خارجي اتحاديه اروپا قرار است ماه جاري ميلادي به فلسطين اشغالي سفر مي‌كند تا شايد بتواند قبل از تصويب احتمالي تشكيل كشور مستقل فلسطيني در سازمان ملل، زمينه از‌سرگيري مذاكرات سازش را فراهم كند. گفته مي‌شود اشتون تمايل دارد در سريع‌ترين زمان ممكن به خاورميانه برود تا شايد بتواند تشكيلات خودگردان و اسرائيل را ترغيب كند كه از رفتن به سازمان ملل منصرف شده و دوباره به پشت ميز مذاكرات بازگردند. بااين حال به اعتقاد تحليلگران بازگشت رژيم صهيونيستي و تشكيلات خودگردان فلسطين به ميز‌مذاكرات در آينده نزديك بعيد است.

گسترش نارضايتي‌ها در اسرائيل

فشارهاي اعمال شده عليه مسلمانان درحالي جريان دارد كه رژيم صهيونيستي از درون بايك بحران اقتصادي و اجتماعي گسترده روبه‌روست. اين بحران از چند هفته پيش خود را به صورت برگزاري تظاهرات اعتراضي در شهرهاي مختلف نشان مي‌دهد و امروز (شنبه) نيز قرار است يك بار ديگر معترضان به خيابان‌ها بريزند. به گزارش فارس و به نقل از روزنامه صهيونيستي هاآرتص، براي اولين بار از زمان آغاز اعتراضات اجتماعي كه طي ماه گذشته در اسرائيل آغاز شد، تظاهرات‌كنندگان قرار است امروز به جاي تجمع در تل‌آويو در دست‌كم 11 شهر ديگر تجمع كنند. فعالان اسرائيلي گفته‌اند كه تظاهرات در ديگر شهرها، با هدف همبستگي با تجمع‌ها در ديگر شهرها برگزار مي‌شود. روز چهارشنبه نيز صدهانفر از والدين به همراه فرزندانشان در سراسر سرزمين‌هاي اشغالي تظاهرات كردند و خواستار رايگان شدن آموزش، افزايش مدت مرخصي‌هاي پس از به دنيا آمدن كودكان براي والدين و كاهش ماليات‌هاي خانواده‌هاي داراي فرزند شدند.اين تظاهرات در شهرهاي مختلف از جمله تل‌آويو، ايلات، بت‌يام، قيرات و برخي شهرهاي ديگر برگزار شد.

نماز جمعه در مسجد الاقصي

از سوي ديگر، به‌رغم محدوديت‌هاي متعدد رژيم صهيونيستي روز گذشته در دومين جمعه از ماه مبارك رمضان روزه‌داران فلسطيني نماز جمعه خود را با شكوه هرچه تمام تر در مسجدالاقصي برگزار كردند. به گزارش ايسنا، اين درحالي بود كه مانند جمعه گذشته نيروهاي امنيتي و پليس اسرائيل از صبح روز جمعه در شهر قدس و به خصوص در اطراف مسجدالاقصي مستقر شده بودند. رژيم صهيونيستي از سال‌ها پيش محدوديت‌هايي را براي نمازگزاران فلسطيني مناطق مختلف جهت ورود به مسجدالاقصي اعمال مي‌كند كه براساس آن مردان 50 سال به بالا و زنان 45 تا 50 ساله يا كساني كه فرزند داشته باشند به آنها اجازه ورود به مسجد يا شركت در نماز داده مي‌شود. به گزارش منابع مختلف خبري درنخستين جمعه ماه رمضان امسال بيش از 120 هزار نفر در نماز جمعه مسجدالاقصي شركت كردند.


نوشته شده در   شنبه 22 مرداد 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode