ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 11 شهريور 1403
يکشنبه 11 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 19 مرداد 1390     |     کد : 23711

آشوب در انگليس از لندن فراتر رفت

ناآرامي‌هاي شبانه لندن كه از شنبه شب آغاز شده است، دوشنبه شب نيز براي سومين شب متوالي ادامه داشت. علاوه‌بر مناطق مختلف پايتخت انگليس ...

ناآرامي‌هاي شبانه لندن كه از شنبه شب آغاز شده است، دوشنبه شب نيز براي سومين شب متوالي ادامه داشت. علاوه‌بر مناطق مختلف پايتخت انگليس ديگر شهرهاي اين كشور نيز دوشنبه، شبي ناآرام و پرآشوب را تجربه كردند. به گزارش ايرنا، ناآرامي‌هاي دوشنبه شب لندن كه از منطقه هكني در شرق پايتخت آغاز شد، به سرعت به ديگر مناطق اين شهر گسترش يافت و در بامداد ديروز نيز در برخي مناطق ادامه داشت. در جريان اين ناآرامي‌ها ده‌ها دستگاه خودرو، مغازه و واحد مسكوني به آتش كشيده شد و ميليون‌ها پوند خسارت به بار آمد. اعتراضات شرق لندن به منطقه ليوشام در جنوب شرق و كرويدون در جنوب گسترش يافت و صدها جوان كه اكثرا سر و صورت خود را پوشانده بودند با نيروهاي ضدشورش پليس درگير شدند.
پس از ساعاتي شورش‌هاي خياباني به منطقه وولويچ، پكهام، كلاپهم و والتهايم در مناطق جنوبي و شرقي لندن كشيده شد. در حالي كه دهها خودروي آتش‌نشاني سرگرم خاموش كردن آتش در مناطق جنوبي و شرقي لندن بودند، شورش‌هاي شديدي در منطقه ايلينگ در غرب و انفيلد در شمال پايتخت نيز آغاز شد. نيروي پليس لندن به دليل ناتواني در كنترل ناامني‌ها و جلوگيري از غارت مغازه‌ها بشدت تحت فشار و انتقاد قرار دارد و حتي برخي تحليلگران در گفت و گوهاي خود با شبكه‌هاي خبري پيشنهاد كرده‌اند كه براي كنترل اوضاع، نيروهاي نظامي در خيابان‌هاي لندن مستقر شوند. در اين ميان، پليس متروپليتن لندن بامداد ديروز اعلام كرد تعداد بازداشت‌شدگان خشونت‌هاي روزهاي اخير لندن به 334 نفر افزايش يافته است. براي اولين بار موج اين ناآرامي‌ها به شهرهاي ديگر انگليس نيز كشيده شد. نخستين شهري كه پس از لندن دچار ناآرامي شد، بيرمنگهام در مركز انگليس و 150 كيلومتري شمال پايتخت بود كه طي آن صدها نفر از جوانان در خيابان‌هاي مركزي شهر با پليس درگير شدند و چندين مغازه را كه برخي از آنها لوازم گران قيمتي همچون تلفن همراه مي‌فروختند، غارت كردند. همچنين تلويزيون بي بي سي از بروز ناآرامي در شهربريستول در 160 كيلومتري غرب لندن و شهرهاي بزرگ ليورپول و منچستر واقع در شمال انگليس خبر داد كه تقريبا مشابه اعتراضات و درگيري‌هاي روزهاي اخير در لندن بوده است و اكثر شركت‌كنندگان در اين اعتراضات هم جوانان بودند.

در خبري ديگر اعلام شد؛ ديدار دوستانه تيم‌هاي ملي فوتبال انگليس و هلند به دليل ناآرامي‌هاي لندن لغو شده است.

از سوي ديگر، دفتر نخست وزيري انگليس دوشنبه شب اعلام كرد كه ديويد كامرون با كوتاه كردن تعطيلات تابستاني خود در ايتاليا، به لندن باز مي‌گردد تا شخصا مسووليت مقابله با اعتراضات و ناآرامي‌هاي اخير را برعهده بگيرد. در حالي كه تحليلگران بروز اين ناآرامي‌ها را به دليل شرايط بد اقتصادي اين كشور مي‌دانند، نيروهاي پليس و مقامات دولتي آن را اعمال مجرمانه و خلافي مي‌خوانند كه تنها به صورت تقليدي به ديگر شهرهاي اين كشور نيز كشيده شده است.


نوشته شده در   چهارشنبه 19 مرداد 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode