ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 11 شهريور 1403
يکشنبه 11 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 29 تير 1390     |     کد : 22694

رسوايي شنود تلفني در انگليس همچنان قرباني مي‌گيرد

جسد خبرنگاري كه رسوايي شنود تلفني را برملا كرده بود، در خانه‌اش پيدا شد ...

جسد خبرنگاري كه رسوايي شنود تلفني را برملا كرده بود، در خانه‌اش پيدا شد .
رسوايي شنود تلفني در انگليس همچنان قرباني مي‌گيرد.
بالاخره پس از 40 سال حضور رسانه‌اي در انگليس، روز گذشته روپرت مرداك، غول رسانه‌اي جهان براي نخستين بار در برابر يك هيات پارلماني اين كشور حاضر شد تا به سوالات در رابطه با عملكرد خبرنگاران و افراد زيردست خود در ماجراي شنود پيام‌هاي تلفني به نمايندگان پاسخ دهد. به گزارش بي‌بي‌سي، جيمز مرداك نيز در جلسه ديروز در كنار پدرش بود و به سوالات نمايندگان پاسخ داد.
روپرت مرداك در ابتداي توضيحاتش اعلام كرد كه شركت نيوز اينترنشنال در انگليس تنها حدود 15 درصد سازماني را تشكيل مي‌دهد كه او تحت مديريت دارد و نمي‌توانسته از جزئيات اقدامات آن مطلع باشد. وي ضمن اعلام اين‌كه از محكوم شدن يكي از گزارشگران نشريه نيوز آو د ورلد به اتهام دريافت حق‌السكوت بي‌خبر بوده، دليل تعطيلي اين نشريه را از بين رفتن اعتماد خوانندگان آن اعلام كرد. البته او در سخنانش به صراحت اعلام كرد كه مسوول رسوايي شنود پيام‌هاي تلفني نيست و مقصر اصلي را كساني دانست كه به آنها اعتماد داشته است.

پس از روپرت مرداك، نوبت به پسرش جيمز رسيد كه سخنان خود را با عذرخواهي آغاز كرد. او نيز همانند پدرش مشكل اصلي را عملكرد چند نفر از گزارشگران سابق نشريه نيوز آو د ورلد دانست كه باعث لكه‌دار شدن نام اين نشريه شدند. وي در بخشي از سخنانش به موضوع جنجالي پرداخت پول به قربانيان شنود تلفني اشاره كرد و گفت كه شركت نيوز اينترنشنال بدون كسب اجازه از شركت مادر (نيوز كورپوريشن) مي‌توانست خارج از روال قانوني دادگاه به قربانيان غرامت بدهد. البته او به اين موضوع اذعان كرد كه پرداخت اين هزينه‌هاي هنگفت، با هدف مسكوت نگاه داشتن موارد شنود انجام نگرفته است. نكته مشتركي كه اين پدر و پسر در سخنان خود به آن اشاره داشتند اين بود كه رده‌هاي مديريتي شركت نيوز اينترنشنال اطلاعي از شنود پيام‌هاي تلفني توسط خبرنگاران نشريه نيوز آو د ورلد نداشته است.

البته جلسه روز گذشته كه قرار بود يك ساعت به طول انجامد، به بيش از 2 ساعت رسيد كه با حواشي نيز همراه بود. به گزارش بي.بي.سي، به دنبال يك حادثه، اين جلسه دچار وقفه‌اي 15 دقيقه‌اي مدت شد. گزارش‌ها حاكي است كه شخصي قصد داشت به سوي روپرت مرداك يك توپ رنگي پرتاب كند. اما نيك رابينسون، خبرنگار بي.بي.سي كه در اتاق حاضر بود گفت كه مرد معترض قصد تحقير روپرت مرداك را داشت و او را فردي طمعكار خطاب كرد.

چهره جيمز مرداك از اين‌كه پليس در دفاع از پدرش عكس‌العمل سريعي نداشته است مبهوت به نظر مي‌رسيد. از سوي ديگر، كريس براينت، يكي از نمايندگان پارلمان انگليس كه در جلسه حضور داشت، گفت فرد مهاجم با خمير ريش‌تراشي به روپرت مرداك حمله كرد.

اهميت جلسه روز گذشته براي محافل سياسي انگلستان آنقدر مهم بود كه نيك كلگ، معاون نخست‌وزير انگليس اظهار كرد اميدوار است كه جلسه هيات تحقيق پارلماني در ارتباط با رسوايي شنود پيام‌هاي تلفني، فرهنگ پاسخگو بودن را در مطبوعات و پليس اين كشور فراگير كند.

به نظر مي‌رسد جنجال رسانه‌اي اين روزهاي انگليس همچنان ادامه داشته باشد و هر روز قربانيان تازه‌تري بگيرد.


نوشته شده در   چهارشنبه 29 تير 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode