ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 11 شهريور 1403
يکشنبه 11 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 6 تير 1390     |     کد : 21479

نيكزاد نيم ساعته راي اعتماد گرفت

علي نيكزاد به عنوان وزير پيشنهادي راه و شهرسازي در حالي توانست از مجلس راي اعتماد بگيرد كه هيچ يك از نمايندگان در مخالفت با برنامه‌هاي وي به صحبت نپرداختند.

وزير جديد راه و شهر سازي موفق به كسب 205 راي موافق، 16 مخالف و 16 ممتنع از مجموع 237 راي شد
نيكزاد نيم ساعته راي اعتماد گرفت
علي نيكزاد به عنوان وزير پيشنهادي راه و شهرسازي در حالي توانست از مجلس راي اعتماد بگيرد كه هيچ يك از نمايندگان در مخالفت با برنامه‌هاي وي به صحبت نپرداختند.

به گزارش «جام‌جم»، وزير سابق مسكن و شهرسازي و سرپرست وزارت راه و ترابري روز گذشته با كسب 205 راي موافق، 16 راي مخالف و 16 راي ممتنع از مجموع 237 نماينده حاضر توانست در طول 30 دقيقه به عنوان وزير وزارتخانه جديدالتاسيس راه و شهرسازي برگزيده شود.
نيكزاد به عنوان تنها سخنران جلسه راي اعتماد خود در شرايطي پشت تريبون جلسه علني مجلس قرار گرفت كه هيچ نماينده‌اي براي ابراز مخالفت با وي اعلام آمادگي نكرد و بنابراين، جلسه راي اعتماد وي بدون نطق مخالف و موافق برگزار شد.

در اين جلسه كه محمود احمدي‌نژاد رئيس‌جمهور حضور نداشت، تنها محمدرضا رحيمي معاون اول و محمدرضا ميرتاج‌الديني معاون پارلماني رئيس‌جمهور، وزير پيشنهادي را همراهي مي‌كردند و نمايندگان برخلاف جلسه راي اعتماد به حميد سجادي، گزينه پيشنهادي دولت براي وزارت ورزش و جوانان در هفته گذشته در سكوت كامل به بررسي صلاحيت گزينه معرفي شده دولت پرداختند.

اين سكوت حتي باعث شد رئيس مجلس با تشكر از متانت نمايندگان حين اظهارات وزير پيشنهادي و خودداري آنان از گفتن كلمه 2 به معناي مخالفت، از آنان قدرداني كرده و بعد از پايان اظهارات نيكزاد نيز تاكيد كند كه گفتن كلمه 2 ممكن است در بيرون اسائه ادب به افراد عنوان شود و بايد به همكاران اجازه داد حرف‌هايشان را بزنند؛ چون مجلس جاي آزادي بيان است و هر كسي حرفي دارد بايد حرفش را بزند و دوستان بايد نظراتشان را بدهند.

به مردم صادقانه خدمت كردم

وزير پيشنهادي راه و شهرسازي در ابتداي سخنان خود با قدرداني از حكم رهبر معظم انقلاب براي تمديد دوره سرپرستي وي بر وزارت راه و تشكر از نمايندگان مجلس به‌خاطرحسن نظرشان نسبت به وي، گفت: طي 658 روزي كه با راي اعتماد شما نمايندگان، توفيق خدمتگزاري در وزارت مسكن را داشته‌ام، تمام تلاش خود را براي خدمت صادقانه و شبانه‌روزي توام با مجاهدت و مراقبت به كار گرفتم و خداوند را سپاسگزارم كه با همكاري صميمانه و همراهي ارزشمند شما نمايندگان مردم ايران و حمايت دولت، خدماتي هرچند ناچيز را به مردم بزرگ ايران اسلامي ارائه كردم.

نيكزاد در تشريح برنامه‌هاي خود به مجلس، تكميل و تصويب طرح جامع حمل و نقل و تنظيم سهم زيربخش‌ها، توسعه شبكه با ملاحظات اقتصادي، دفاعي و امنيتي، كاهش مصرف انرژي و كاهش آلودگي محيط‌زيست، استفاده از تجارب نوين در توسعه زيربناها و روبناهاي بخش با به‌كارگيري منابع‌ به دست آمده از موسسات بين‌المللي و استفاده از مصالح نوين و سامانه نوين مديريتي، افزايش تعداد لكوموتيو و واگن فعال، كاهش عمر ناوگان و واگذاري تصديگري به بخش خصوصي را از جمله برنامه‌هاي خود براي وزارت راه و شهرسازي اعلام كرد.

در ادامه اين سخنان، نيكزاد در پاسخ به برخي سوالات و دغدغه‌هاي نمايندگان مبني بر اين‌كه براي ادغام وظايف مشابه مانند طرح‌هاي هادي روستايي، بنياد مسكن انقلاب اسلامي و راه روستايي چه برنامه‌هايي دارد، گفت: در حال حاضر طرح هادي روستايي و بنياد مسكن انقلاب اسلامي در دست اجراست كه شما نمايندگان در بودجه 90 مصوب كرديد 8 درصد از بودجه استاني‌ها در راستاي اين كار قرار گيرد.

وي افزود: ما در راه روستايي نيز بهسازي و آسفالت 14هزار كيلومتر راه را براي همه روستاهاي بالاي 50 خانوار در دستور كار داريم كه با هماهنگي 31 استاندار كشور مقرر شده، زيرساخت‌ها با استانداري‌ها و آسفالت راه روستايي توسط معاون روستايي انجام پذيرد كه اميدوارم بتوانيم پاسخگوي امورات وزارت راه و شهرسازي كه بنياد مسكن انقلاب، معاونت روستايي و طرح‌هاي هادي روستايي جزئي از آن است، باشيم.

نصايح رهبري؛ چراغ راه مجلس

بعد از اظهارات وزير پيشنهادي، نمايندگان وارد راي‌گيري شدند و علي نيكزاد را به عنوان وزير راه و شهرسازي به كابينه دولت روانه كردند.

برخي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با «جام‌جم» دليل راي مساعد مجلس به اين گزينه دولت را تعاملات مناسب نيكزاد با مجلس عنوان كردند و تاكيد داشتند خدمات ارائه شده وزير در اغلب استان‌ها و شهرستان‌ها كه دغدغه اصلي نمايندگان بوده، توانسته است بخوبي به مرحله عمل برسد.

فاطمه آليا، نماينده تهران و عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با اشاره به راي مثبت فراكسيون اصولگرايان به گزينه معرفي شده دولت گفت: فضاي جلسه قبل مجلس هنگام بررسي راي اعتماد به حميد سجادي، گزينه وزارت ورزش و جوانان به گونه‌اي شد كه رهبر معظم انقلاب در تذكري به نمايندگان از آنان خواستند كه به پيشگيري از برخي رفتارهاي خود بپردازند، به همين دليل ما در جلسه‌ راي اعتماد به وزير راه و شهرسازي ديديم كه مجلس رويكرد خود را به بررسي صلاحيت معطوف كرد. وي با اشاره به اين كه رويكرد برخي افراد در مجلس سياسي‌كاري است، گفت: مردم مي‌دانند كه عده‌اي در مجلس، از هر فرصتي استفاده مي‌كنند تا فضا را متشنج كنند كه اين رفتار خلاف نظرات رهبر معظم انقلاب مبني بر حفظ آرامش و حل اختلافات است.

آليا با اشاره به جلسه غيرعلني علي لاريجاني با نمايندگان در مورد تذكر رهبري به نمايندگان براي بر هم نخوردن آرامش فضاي جامعه گفت: نمايندگان مجلس با پيروي از فرمايشات رهبري در جلسه راي اعتماد به وزير پيشنهادي از تمام ظرفيت‌هاي اين قوه بهره گرفتند.

سيد حسين نقوي حسيني، نماينده ورامين و ديگر عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي هم راي موافق نمايندگان به اين گزينه پيشنهادي را عملكرد مثبت نيكزاد در زمان وزارت مسكن و شهرسازي دانست و افزود: وي در مدت مديريت خود نشان داد كه توانمندي‌هاي اجرايي بالايي دارد و به تعهداتش بخوبي وفادار است، ضمن اين كه هيچگونه حاشيه‌اي ندارد و منتسب به جريان خاصي نيست.


نوشته شده در   دوشنبه 6 تير 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode