ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 11 شهريور 1403
يکشنبه 11 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 5 تير 1390     |     کد : 21435

تروريست‌ها، زير چتر حمايتي غرب

تروريست

نخستين كنفرانس بين‌المللي مبارزه جهاني با تروريسم با پيام رهبر معظم انقلاب اسلامي و با حضور سران و مقامات عالي‌رتبه كشورها، نمايندگان سازمان‌هاي بين‌المللي و كارشناسان برجسته از ده‌ها كشور جهان در محل اجلاس سران در تهران آغاز به كار كرد. به گزارش خبرنگار «جام‌جم»، در اين اجلاس دو روزه كه از صبح ديروز با ميزباني جمهوري اسلامي ايران در تهران افتتاح شد، علاوه بر محمود احمدي‌نژاد رئيس‌جمهور ايران، آصف‌علي زرداري، حامد كرزاي، امام علي رحمان، جلال طالباني و عمرالبشير به ترتيب رئيسان جمهوري پاكستان، افغانستان، تاجيكستان، عراق و سودان همراه شماري از نخست‌وزيران، وزيران امور خارجه، وزيران دستگاه‌هاي مرتبط با مبارزه عليه تروريسم و كارشناسان برجسته از نزديك به ٨٠ كشور و سازمان‌هاي بين‌المللي و منطقه‌اي از جمله سازمان ملل متحد، سازمان كنفرانس اسلامي، سازمان همكاري‌هاي آسيايي، سازمان شانگهاي، اكو، اينترپل و دفتر مقابله با جرم و مواد مخدر سازمان ملل متحد حضور داشتند.
اين كنفرانس با پيام حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي كه توسط علي‌اكبر ولايتي قرائت شد، گشايش يافت و سپس محمود احمدي‌نژاد رئيس‌جمهور اسلامي ايران به عنوان رئيس اين كنفرانس، به سخنراني پرداخت.

پيام رهبر معظم انقلاب

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در پيامي به مناسبت آغاز به كار همايش مبارزه جهاني با تروريسم، با اشاره به سابقه قدرت‌هاي سلطه‌گر در اقدامات تروريستي و حمايت از رژيم تروريستي صهيونيست و سياهه بلند بالاي آنها در پشتيباني مالي و تبليغاتي از تروريست‌هاي سازمان يافته و درعين‌حال ادعاي مبارزه با تروريسم، تاكيد كردند: يكي از كارهاي اساسي نشست كنوني، تعريف روشن و دقيق از تروريسم است و جمهوري اسلامي ايران مبارزه با اين پديده شيطاني را تكليفي تخلف‌ناپذير براي خود مي‌داند و تلاش در راه اين مبارزه بزرگ را با قدرت ادامه خواهد داد.به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دفتر مقام معظم رهبري متن پيام رهبر معظم انقلاب به همايش مبارزه جهاني با تروريسم، به اين شرح است:

بسم الله الرحمن الرحيم

ميهمانان گرامي، حضار محترم! از شما كه براي بررسي يكي از پديده‌هاي مصيبت‌بار كنوني بشر يعني تروريسم گرد آمده‌ايد تشكر مي‌كنم و به شما خوش آمد مي‌گويم. اين بررسي‌ها كه بي‌شك بايد ادامه يافته و به عزمي آگاهانه و تلاشي صادقانه در جامعه جهاني منتهي شود، خواهد توانست گامي اساسي در مهار تروريسم و نجات بشر از اين پديده دردناك باشد انشاءالله. ما با اعتماد به هدايت و كمك الهي، اميدوارانه اين كار را پي مي‌گيريم و با همراهي همه دلسوزان صادق و احساس‌كنندگان مسووليت به پيش خواهيم رفت.

تروريسم پديده‌اي تازه و محصول دوران‌هاي اخير نيست، ولي پيدايش سلاح‌هاي هولناك و آسان شدن كشتارهاي جمعي و فاجعه‌بار، اين پديده زشت را صدها برابر مهيب‌تر و خطرناك‌تر كرده است.نكته مهم و تكان‌دهنده ديگر، محاسبات شيطاني قدرت‌هاي مسلطي است كه بهره‌برداري از تروريسم را به مثابه ابزاري براي رسيدن به هدف‌هاي نامشروع، وارد چرخه سياست‌ها و برنامه‌ريزي‌هاي خود كرده‌اند.

حافظه تاريخي ملت‌هاي منطقه ما هرگز فراموش نخواهد كرد كه دولت‌هاي استعمارگر چگونه براي غصب فلسطين و فراري دادن ملت مظلوم آن از خانه و كاشانه خود، گروه‌هاي تروريستي جرّاري مانند آژانس بين‌المللي صهيونيزم و بيش از 10 گروه مشابه ديگر را سازماندهي كردند و فاجعه ديرياسين و نظاير آن را پديد آوردند.

رژيم صهيونيستي از آغاز پيدايش خود تا امروز نيز علنا به رفتارهاي تروريستي در درون و بيرون فلسطين ادامه داده و بي‌شرمانه آنها را اعلام هم كرده است. سردمداران قبلي و كنوني رژيم صهيونيستي، آشكارا به تاريخ تروريستي خود و حتي در مواردي به شركت خود در عمليات ترور، افتخار مي‌كنند.نمونه ديگر، رژيم ايالات متحده آمريكاست كه در چند دهه اخير، سياهه بالابلندي از رفتارهاي تروريستي و نيز پشتيباني مالي و تسليحاتي از تروريست‌هاي سازمان يافته در كشورهاي اين منطقه، پديد آورده است. حملات مرگبار هواپيماهاي بدون سرنشين به خانوارهاي بي‌دفاع در روستاها و مناطق محروم در افغانستان و پاكستان كه بارها جشن عروسي آنها را به عزا مبدل كرده است، جنايات بلك واتر در عراق و كشتار شهروندان و نخبگان عراقي، كمك به گروه‌هاي بمب‌گذار در ايران و عراق و پاكستان، ترور دانشمندان هسته‌اي در ايران با همكاري موساد، سرنگون كردن هواپيماي مسافري ايران در خليج فارس و كشتن حدود 300 كودك و مرد و زن مسافر... گوشه‌هايي از اين سياهه ننگين و فراموش نشدني است.

آمريكا و انگليس و برخي دولت‌هاي غربي ديگر، با پرونده سياه و محكوم‌كننده خود در رفتارهاي تروريستي، داعيه مبارزه با تروريسم را نيز به ادعاهاي گزاف خود افزوده‌اند. تروريست‌هايي كه در دهه 1360 هزاران نفر را بي‌رحمانه به خاك و خون كشيدند و از جمله در يك حادثه 72 نفر از نخبگان علمي و سياسي و مسوولان بلندپايه كشور و در حادثه‌اي ديگر، رئيس‌جمهور و نخست‌وزير كشورمان را به شهادت رساندند، اكنون در حمايت دولت‌ها و دولتمردان اروپايي و زير حمايت آنان زندگي مي‌كنند.با چنين رفتارهايي، ادعاي مبارزه با تروريسم، بسي وقاحت‌آميز است.آمريكا و دولت‌هاي اروپايي دنباله‌رو آن، در همين حال، گروه‌هاي مبارز فلسطيني را كه به مبارزه‌اي مظلومانه براي نجات سرزمين خود مشغولند، تروريست مي‌نامند. اين تعريف اغواگر از تروريسم، يكي از پايه‌هاي اصلي مشكل تروريسم در جهان كنوني است.

در نظر سردمداران نظام سلطه، تروريسم عبارت است از هر آنچه منافع نامشروع آنان را تهديد كند. آنان مبارزاني را كه از حق مشروع خود در مقابله با اشغالگر و مداخله‌گر استفاده مي‌كنند، تروريست مي‌دانند، ولي هسته‌هاي خبيث و مزدور خود را كه بلاي جان و امنيت مردم بي گناهند، تروريست نمي‌شناسند.يكي از كارهاي اساسي نشست كنوني شما مي‌تواند تعريف روشن و دقيق از تروريسم باشد.

ما با تكيه بر تعاليم اسلام كه كرامت انساني يكي از سرلوحه‌هاي آن است و كشتن يك انسان بي‌گناه در آن به مثابه قتل همه انسان‌ها به شمار مي‌رود. و به عنوان ملتي كه در 3 دهه گذشته متحمل خسارت‌هاي سنگين از تروريسم خشن شده است، مبارزه با اين پديده شيطاني را تكليفي تخلف‌ناپذير براي خود مي‌دانيم و تلاش در راه اين مبارزه بزرگ را با قدرت ادامه خواهيم داد بحول الله و قوته.

والسلام عليكم و علي عبادالله العالمين

سيدعلي خامنه‌اي

3 تيرماه 1390

اصلاح ساز و كارها لازمه مبارزه موثر با تروريسم

ارائه راهكاري روشن و عملياتي براي مبارزه متحد عليه تروريسم، شكل‌گيري عزم جهاني براي مبارزه واقعي و اثرگذار با اين پديده و اصلاح سازوكارهاي تبعيض‌آلود و استعماري به نفع عدالت و اخلاق با همفكري همه انسان‌ها و دولت‌هاي مستقل پيشنهاد هايي بود كه رئيس‌جمهور در اجلاس بين‌المللي مبارزه جهاني عليه تروريسم براي مقابله با اين پديده شوم ارائه كرد.محمود احمدي‌نژاد با بيان اين‌كه تروريسم بر ضد منافع مردم و در خدمت قدرت‌طلبان بي‌فرهنگ است، گفت: هر‌جا پديده ترور مشاهده مي‌شود، دست ناپاك آنها ديده مي‌شود.

رئيس‌جمهور شكل ديگر توسعه تروريسم، انجام اقدامات تروريستي در داخل سرزمين براي ايجاد بهانه لشكركشي به سرزمين ديگران خواند و تصريح كرد: به لحاظ نحوه برخورد و بهره‌برداري، حادثه 11 سپتامبر بسيار شبيه ماجراي هولوكاست است و اگر جعبه‌ سياه هولوكاست و 11 سپتامبر گشوده شود خيلي از حقايق روشن خواهد شد.

احمدي‌نژاد در بخش ديگري از سخنانش با يادآوري اين‌كه طي 3 دهه بيش از 16 هزار نفر از مردم بيگناه ايران به دست تروريست‌ها به شهادت رسيده‌اند، افزود: متاسفم كه افراد و گروه‌هاي عامل اين حوادث مورد حمايت آشكار برخي دولت‌هاي اروپايي و برخي سياستمداران آمريكايي هستند.

وي همچنين از آمادگي ملت ايران براي مبارزه با تروريسم در كنار ساير ملت‌ها و دولت‌هاي مستقل و انسان‌هاي آزاده و عدالتخواه جهان خبر داد.

عملكرد صادقانه در مبارزه با تروريسم

در اين اجلاس همچنين روساي‌جمهور افغانستان، عراق، پاكستان، سودان و تاجيكستان به ايراد سخنراني پرداختند.

حامد كرزاي رئيس‌جمهور افغانستان در اين اجلاس گفت: اميدوارم كشورهاي مقابله‌كننده با پديده تروريسم در اين راه صادقانه عمل كنند.

جلال طالباني رئيس‌جمهور عراق نيز در اين اجلاس با اشاره به تصميم دولت بغداد به منظور تعطيلي اردوگاه گروهك تروريستي منافقين در اين كشور و اقدامات انجام شده در اين زمينه تاكيد كرد:‌ اين اردوگاه تا پايان سال جاري ميلادي بسته خواهد شد.وي افزود: به همين منظور كميته سه جانبه‌اي از سوي عراق، ايران و صليب سرخ جهاني تشكيل شده است تا تصميمات و اقدامات لازم در جهت تعطيلي پادگان اين گروهك تروريستي پيگيري شود.رئيس‌جمهور عراق همچنين پيشنهاد داد تا دومين دوره اين اجلاس بين‌المللي در بغداد برگزار شود.

آصف‌علي زرداري، رئيس‌جمهور پاكستان نيز در اين اجلاس گفت: همه كشورهاي جهان بايد براي مقابله و به زانو درآوردن تروريست‌ها بپاخيزند و اين اقدام جمعي بايد پيش از آ‌ن صورت گيرد كه تروريسم جامعه جهاني را به زانو درآورد.

وي افزود:‌ تروريسم ارزش‌هاي انساني و ديني را مورد تهديد قرار مي‌دهد؛ چرا كه تروريست‌ها هيچ دين و مذهبي را نمي‌شناسند و همه جوامع، دين‌ها و مذاهب را مورد هدف قرار مي‌دهند.رئيس‌جمهور پاكستان با اشاره به اقدامات انجام شده در اين كشور در راه ايجاد مردم‌سالاري و دموكراسي گفت: اجازه نخواهيم داد كه تروريسم بر ما پيروز شود و پاكستان تروريسم را در اشكال مختلف آن محكوم مي‌كند.سخنران ديگر اين اجلاس، عمر حسن البشير، رئيس‌جمهور سودان بود. وي بيان اين‌كه براي دور نگهداشتن بي‌گناهان از اقدامات تروريستي، همه بايد در مسير مبارزه با اين پديده حركت كنند، گفت: جهان امروز بيش از هر زمان ديگري نياز به تعريفي روشن و دقيق از تروريسم دارد؛ چرا كه قدرت‌هاي زورگو از تروريسم استفاده ابزاري مي‌كنند.عمر حسن البشير با اشاره به اقدامات تجاوزكارانه و چپاولگرايانه رژيم صهيونيستي، اظهار كرد: قدرت‌هاي زورگو ديگر كشورها را مجرم و ظالم مي‌نمايانند، در حالي كه خود اين كشورها قرباني ظلم و تروريسم هستند.

همچنين امامعلي رحمان، رئيس‌جمهور تا جيكستان با بيان اين‌كه مقابله با تروريسم نيازمند اقدامات دسته‌جمعي و بين‌المللي است، خواستار ايجاد مركز ضد تروريستي بين‌المللي شد.

در اين اجلاس همچنين پيام كتبي دبيركل سازمان ملل و دبيركل سازمان كنفرانس اسلامي قرائت شد.

بغداد، ميزبان بعدي اجلاس مبارزه با تروريسم

وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران در پايان روز اول اين اجلاس بين‌المللي با يادآوري پيشنهاد جلال طالباني رئيس‌جمهور عراق، اعلام كرد: دور آتي اين اجلاس سال آينده در بغداد برگزار خواهد شد.

علي‌اكبر صالحي افزود: جمهوري اسلامي ايران نيز ميزبان دبيرخانه مربوط به مبارزه جهاني با تروريسم خواهد بود.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي: آمريكا به دنبال پايگاه‌هاي دائمي در افغانستان است

رهبر معظم انقلاب اسلامي ديروز در ديدار حامد كرزاي رئيس جمهور افغانستان و هيأت همراه، آرزوي جمهوري اسلامي ايران را خروج بيگانگان و حاكميت و استقلال واقعي مردم افغانستان دانستند و تأكيد كردند: مردم افغانستان با سابقه ديرينه تاريخي، فرهنگي، ديني و جهادي، شايستگي و كفايت به دست گرفتن سرنوشت خود را دارند و هر چه زودتر سايه سنگين بيگانگان از افغانستان كوتاه شود، به نفع مردم اين كشور و منطقه خواهد بود.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دفتر مقام معظم رهبري، رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به روحيه سلحشوري مردم افغانستان در مقابل بيگانگان و اشغالگران افزودند: ايستادگي كه مردم افغانستان از خود، در مقابل شوروي سابق به عنوان يكي از دو ابرقدرت آن زمان نشان دادند، در طول تاريخ كم نظير است. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي خاطر نشان كردند: مردم افغانستان از حضور نظاميان آمريكا در كشورشان رنج مي‌برند؛ زيرا اين حضور، يك نقمت براي آنان و همچنين تمام منطقه است.ايشان شرايط داخلي و جايگاه بين‌المللي آمريكا را نسبت به سال‌هاي قبل بسيار متفاوت و تضعيف شده ارزيابي كردند و افزودند: آمريكايي‌ها نسبت به قبل، در منطقه و حتي در جهان بسيار ضعيف شده‌اند و حاكمان آمريكا تلاش دارند تا اين ضعف خود را در منطقه جبران كنند، ولي به نتيجه نخواهند رسيد.

رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به سخنان رئيس‌جمهور افغانستان مبني بر وعده رئيس‌جمهور آمريكا براي خروج نظاميان اين كشور، تأكيد كردند: سخنان رئيس‌جمهور آمريكا، بيشتر براي مقاصد و بهره‌برداري‌هاي داخلي است كه حتي اين سخنان نيز در داخل آمريكا با مخالفت‌هايي مواجه شده است.حضرت آيت‌الله خامنه‌اي افزودند: آمريكايي‌ها به دنبال پايگاه‌هاي دائمي در افغانستان هستند كه اين موضوع خطرناكي است، زيرا تا زماني كه نظاميان آمريكايي در افغانستان حضور داشته باشند، امنيت واقعي برقرار نخواهد شد.

ايشان با تأكيد بر آمادگي جمهوري اسلامي ايران براي هرگونه همكاري و مساعدت جهت سازندگي زيرساخت‌ها و پيشرفت افغانستان خاطرنشان كردند: جوانان با استعداد افغانستان توانايي ساختن اين كشور را دارند و جمهوري اسلامي ايران آماده است تا تجربيات و دانش فني خود را در زمينه‌هاي مختلف در اختيار آنان قرار دهد.

در اين ديدار حامد كرزاي، رئيس‌جمهور افغانستان نيز در سخناني ضمن قدرداني فراوان از كمك‌هاي جمهوري اسلامي ايران به مردم افغانستان تأكيد كرد: افغانستان نيازمند دانش و تخصص بالاي ايران براي ساختن كشور و احياي زيرساخت‌هاي نابود شده است.

رئيس‌جمهور افغانستان با اشاره به وعده اخير رئيس‌جمهور آمريكا مبني بر خروج بخشي از نظاميان آمريكايي، گفت: اميدواريم تا 3 سال ديگر همه نظاميان كشورهاي ديگر از افغانستان خارج شوند و اداره و حاكميت كشور به دست مردم و جوانان افغانستان سپرده شود.


نوشته شده در   يکشنبه 5 تير 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode