ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 11 شهريور 1403
يکشنبه 11 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 21 خرداد 1390     |     کد : 20778

جام حذفي قباي سرخ پوشيد

بازي تهاجمي ملوانان نيز مانع بلند پروازي‌هاي علي دايي با پرسپوليس نشد و سرخپوشان تهراني در انزلي تنها يك گل دريافت كردند تا در مجموع دو ديدار رفت و برگشت با نتيجه 4 بر 3 پيروز اين ميدان بزرگ لقب گرفته و براي دومين فصل متوالي صاحب جام حذفي شوند.

بازي تهاجمي ملوانان نيز مانع بلند پروازي‌هاي علي دايي با پرسپوليس نشد و سرخپوشان تهراني در انزلي تنها يك گل دريافت كردند تا در مجموع دو ديدار رفت و برگشت با نتيجه 4 بر 3 پيروز اين ميدان بزرگ لقب گرفته و براي دومين فصل متوالي صاحب جام حذفي شوند.
پرسپوليس در شرايطي با علي دايي فاتح جام حذفي باشگاه‌هاي كشور شد كه از ساعت‌ها پيش از آغاز بازي برگشت خود با ملوان، انزلي‌چي‌ها ورزشگاه تختي را لبريز از تماشاگر كرده بودند. تماشاگراني كه به دنبال تك گل دقيقه 19 مهرداد اولادي اميدوارتر از قبل شدند، اما اين گل كفاف جشن قهرماني را براي ملوانان نداد و در نهايت اين پرسپوليس بود كه با ارائه يك بازي تدافعي و اداره بازي، دروازه خود را تا پايان اين مصاف سخت و نفسگير بسته نگاه داشت تا دست تماشاگران پرشوري كه براي تيم شهرشان سنگ تمام گذاشته بودند از جام قهرماني كوتاه بماند.

هواداران ملوان با لباس‌هاي متحد الشكل ورزشگاه تختي را لبريز از تماشاگر كرده بودند تا شايد تيمشان بتواند شكست 4 بر 2 ديدار رفت را جبران كند. اين رويا هيچ گاه محقق نشد چرا كه ملوان تنها يك‌بار موفق به فرو ريختن دروازه عليرضا حقيقي شد و ناكامي در مجموع دو ديدار رفت و برگشت به حدي كام تماشاگران را تلخ كرد كه در پايان بازي، به صندلي‌هاي ورزشگاه رحم نكردند تا جو براي دقايقي متشنج شود.

ملوان در اكثر دقايق اين بازي، حاكم مطلق توپ و ميدان بود و با بازيسازي پژمان نوري، فرارهاي محمد حيدري و مهرداد اولادي، بارها خط دفاع سرخپوشان را آزار داد، اما دفاع منسجم و چند لايه پرسپوليس نقشه‌هاي فرهاد پورغلامي را نقش بر آب كرد تا شاگردان علي دايي كه از همان ابتدا بازي تاخيري را در دستور كار خود داشتند در نهايت به خواسته خود رسيده و براي دومين بار پياپي فاتح جام حذفي شوند. سرمربي پرسپوليس كه از ابتداي فصل نيز قول كسب يك جام را براي قرمز‌ها داده بود، با اين قهرماني به قول خود وفا كرد تا پرسپوليس با قهرماني در اين جام آسيايي شده و دل هوادارانش را شاد كند. به نوعي برنده بزرگ اين بازي دايي بود كه با قهرماني در جام حذفي، خود را به نسبت حبيب كاشاني در موقعيت برتري قرار داد، چرا كه در پايان اين بازي و پس از مراسم قهرماني سرپرست باشگاه اعلام كرد كه از پرسپوليس جدا مي‌شود. نكته ويژه مراسم قهرماني، حضور كريم باقري در جايگاه ويژه توزيع مدال‌هاي قهرماني و اهداي جام بود تا كاپيتان اول و محبوب سرخ‌ها كه طي چند روز گذشته در كنار علي دايي قرار گرفته بود، به اين طريق و بالا بردن جام قهرماني، مزد همراهي‌هاي خود را گرفته باشد. علي دايي هم در ابتدا نمي‌خواست روي سكو برود كه با اصرار بازيكنان، از اين تصميم خود صرف نظر كرد.

دايي: همه جوره خط داده بودند تا موفق نشوم

سرمربي پرسپوليس پس از پايان مراسم اهداي جام قهرماني گفت: خيلي‌ها همه جور خط و خطوط داده بودند تا موفق نشوم. علي دايي در جمع خبرنگاران درباره اين‌كه حبيب كاشاني بعد از جشن قهرماني از پرسپوليس كناره‌گيري كرده است، افزود: هر كسي مي‌تواند براي خود تصميم بگيرد. من وظيفه‌ام بود كه تا پايان قراردادم در كنار تيم باشم و خدا را شكر مي‌كنم كه يك قهرماني آورديم. خيلي‌ها خط و خطوط داده بودند تا موفق نشويم. آقايان از قول من گفته بودند كه من قول قهرماني دادم، اما بنده هيچ‌گاه چنين قولي نداده بودم و فقط گفته بودم سعي و تلاش خود را مي‌كنيم تا قهرمان شويم. خيلي مسائل است كه من نمي‌خواهم آنها را مطرح كنم. دايي تصريح كرد: خيلي‌ افراد هستند كه ما را تنها گذاشته بودند، ولي اكنون همان‌ها با رفقايشان اينجا هستند. از وقتي تنها شديم خدا به ما كمك كرد. در اين مدت پشت سر هم بازي كرديم. در هواي بد اهواز به پيروزي رسيديم، 120 دقيقه با سپاهان مبارزه كرديم و ديشب تا ساعت 30/2 صبح اجازه ندادند استراحت كنيم، اما باز نيمه دوم بهتر بوديم و اين قهرماني حق ما بود.

كاشاني رفت تا دايي بماند

با قهرماني پرسپوليس در جام حذفي مشخص بود كه عرصه بر حبيب كاشاني، سرپرست باشگاه تنگ مي‌شود، او پس از پايان بازي كناره‌گيري‌اش را اعلام كرد تا به قول خودش علي دايي كه متعلق به اين فوتبال است، در پرسپوليس بماند.

حبيب كاشاني كه پس از پايان بازي در رختكن براي دقايقي با علي دايي هم صحبت شد، نزد خبرنگاران آمد و گفت: به هر حال من و دايي بايد حرف‌هايمان را مي‌زديم. دايي در فوتبال بزرگ شده و بايد در اين رشته باشد، اما من يك معلم‌ام و به سر كار خود برمي‌گردم. به من گفتند 10 روزه به پرسپوليس بيا، اما 2 سال ماندگار شدم. اكنون به سر كار خود برمي‌گردم و اميدوارم فرد مفيدي براي آموزش و پرورش و شوراي شهر تهران باشم. ماموريت من در پرسپوليس تمام شده است.

كاشاني در مورد اين‌كه معناي اين حرف‌ها خداحافظي از پرسپوليس است، گفت: بحث خداحافظي نيست. من اين فرصت را به ديگر دوستان مي‌‌دهم تا آنها فعاليت كنند. دايي و كادر فني بايد بمانند و منشأخير و بركت براي پرسپوليس باشند. طبيعي است من تا معرفي فرد جديد تامل خواهم كرد. 


نوشته شده در   شنبه 21 خرداد 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode